Problem med headset.

Medlem
Problem med headset.

Tjena.

Har precis varit och köpt ett headset, men har stött på ett problem. Det är ett headset med två sladdar, en för micen och en för lurarna. Jag har ett Sound blaster Augidy 2 ZS kort, så därför har jag också en massa utgångar fram på burken. Bla. för mic.
Stoppade in micsladden där och nu hör jag mig själv hela tiden! Det dumma är att sålänge micen är ikopplad i mic-uttaget så hör jag mig själv men kan inte spela in något och det hörs inte i något spel.

VAD ska jag göra?

Tackar på förhand.
Mikael Mattsson

Inaktiv

Hallåj!

Har du, eller någon annan, byggt burken själv eller köpte du den monterad? Kanske någon sladd är felkopplad?

Pröva att ansluta headsetet i kontakterna bak på datorn.

Jag har ingen koll på detta kort/setup, så ovanstående tips är bara allmänna funderingar.

Ett tips för att kanske få fler svar på din fråga är att skicka en länk till mer info om datorn och/eller kortet.

Ditt problem kan helt säkert bero på dina ljudinställningar också...

/j


signatur

There are 10 kinds of people: those who understand binary and those who don't...

Medlem

Är du säker på att inspelning inte är inställt på "What U Hear"

Inaktiv

nj skrev: Testa att inte aktivera micen (låter skumt, jag vet) i ljudinställningarna utan höj bara dess volym till max. Fungerade finfint med mitt Audigy 2 för att ta bort allt brusljud och annat som jag upplevde.

Detta fungerar uppenbarligen


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Unix har rätt... Köpte precis själv mig ett X-Fi och samma problem där... Väldigt irriterande. Men avaktivera micen och höj eventuellt volymen på den så funkar det. Har en tråd om det nånstans här på detta forum...


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

1
Skriv svar