Nya maxstorleken för Live Arcade-spel fastställd

Robot
Medlem
Nya maxstorleken för Live Arcade-spel fastställd

Större spel = dyrare?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

FYI, Capcom fick tillåtelse att göra Street Fighter HD Remix större än 150MB innan det här annonserades.

http://www.gamespot.com/news/6187742.html

Citat:

Speaking with GameSpot, a Capcom representative confirmed that Microsoft has indeed slackened the limit for SSFIITHDR, and also noted that Bionic Commando Rearmed will also not be subjected to the 150MB XBLA file-size limit.

Medlem

Varför ha en sådan regel över huvudtaget? Storlek ska inte behöva har några limitationer när det gäller kreation, så som ett spel. Men det är klart, ju större spel dessto mer bandbredd drar det, dessto mer kostar det för företaget som säljer det.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Det hela gäller Microsofts 360 minneskort, de vill ju inte att Core användare med minneskort ska uteslutas?

Därför kommer jag hålla mig till PCn när det gäller digital distribution, slipper man larvigheter som maxstorlekar.

Medlem

Det klingar gott!

Medlem

Fan va underbart, nu kan vi vänta oss många bra titlar

Medlem

Dvorak: Finns ju inget roligare än att ladda ned 4-5gb från Stream i 200kb/s. YAY!!!

Men som sagt.. Det är ju för att såna med Xbox Arcade ska kunna ladda ned till sina minneskort också, då dom fattas hårddisk. Samt att bandbredden o så får man också räkna med, antar att Xbox Live är tvungna att uppgradera sina linor lite. För där måste ju vara vissa krav på hur snabbt det ska gå och få ned ett spel också, är ju inte kul om ett par 100k laddar ned ett spel och det går überslött för alla då spelet är stort och fler hinner börja ladda ned, än va det är folk som laddat färdigt.
Man ska ju även tänka på folk som endast har 0.5mbit eller 2mbit.
Det är mycket att ta in i beräkningen.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Större spel = dyrare?

Tror knappast det, endast bättre


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

varför köpa fler minneskort? har ett på 256mb o det suger till min arcade, ett 1gb minneskort kostar väl en tusen, och en hdd också runt en tusenlapp eller har jag fel

om man ändå kunde koppla in vanliga minneskort som till wii..

Medlem
Skrivet av Håkan:

Dvorak: Finns ju inget roligare än att ladda ned 4-5gb från Stream i 200kb/s. YAY!!!

Jag tankar från steam i 1mb/s, tycker jag är en riktigt bra hastighet...

Annars har du en punkt på att alla inte har supersnabba bredbandslinor. Men ändå, jag väntar gärna mångdubbla nerladdningstiden för mer/bättre innehåll.

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av Håkan:

Dvorak: Finns ju inget roligare än att ladda ned 4-5gb från Stream i 200kb/s. YAY!!!

Jag tankar från steam i 1mb/s, tycker jag är en riktigt bra hastighet...

Annars har du en punkt på att alla inte har supersnabba bredbandslinor. Men ändå, jag väntar gärna mångdubbla nerladdningstiden för mer/bättre innehåll.

Sen kan man ju också tänka på hur lång tid skulle det ta att åka iväg och köpa spelet? Alternativt beställa det på nätet och få det hemskickat


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Dem som är duktiga på och har erfarenhet av att få ut mycket med begränsade minnesresurser är ju inte främst de stora etablerade spelproducenterna utan snarare de små independent-utvecklarna och inte minst demoscene-kodarna.

Jag säger bara Kkrieger. För er som inte känner till det så är det ett FPS i full 3D på 96kB. Farbrauch, demogruppen som utvecklade Kkrieger, skulle kunna få in mycket på 150 Meg.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Större spel = dyrare?

Ja. Eller bara dåligt optimerade.

Medlem

Mer grafik != bättre spel...
Högre upplösning != bättre spel...

Inaktiv

Jag håller med, väldigt bra med 350 MB, snart är det dags att skaffa live sen ladda ner aracde spelen

Skönt att det kommer lite updates iaf.

Medlem

Löjligt ens med en maxgräns

1
Skriv svar