Nya maxstorleken för Live Arcade-spel fastställd
FYI, Capcom fick tillåtelse att göra Street Fighter HD Remix större än 150MB innan det här annonserades.
http://www.gamespot.com/news/6187742.html
Speaking with GameSpot, a Capcom representative confirmed that Microsoft has indeed slackened the limit for SSFIITHDR, and also noted that Bionic Commando Rearmed will also not be subjected to the 150MB XBLA file-size limit.
Varför ha en sådan regel över huvudtaget? Storlek ska inte behöva har några limitationer när det gäller kreation, så som ett spel. Men det är klart, ju större spel dessto mer bandbredd drar det, dessto mer kostar det för företaget som säljer det.
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
Dvorak: Finns ju inget roligare än att ladda ned 4-5gb från Stream i 200kb/s. YAY!!!
Men som sagt.. Det är ju för att såna med Xbox Arcade ska kunna ladda ned till sina minneskort också, då dom fattas hårddisk. Samt att bandbredden o så får man också räkna med, antar att Xbox Live är tvungna att uppgradera sina linor lite. För där måste ju vara vissa krav på hur snabbt det ska gå och få ned ett spel också, är ju inte kul om ett par 100k laddar ned ett spel och det går überslött för alla då spelet är stort och fler hinner börja ladda ned, än va det är folk som laddat färdigt.
Man ska ju även tänka på folk som endast har 0.5mbit eller 2mbit.
Det är mycket att ta in i beräkningen.
Dvorak: Finns ju inget roligare än att ladda ned 4-5gb från Stream i 200kb/s. YAY!!!
Jag tankar från steam i 1mb/s, tycker jag är en riktigt bra hastighet...
Annars har du en punkt på att alla inte har supersnabba bredbandslinor. Men ändå, jag väntar gärna mångdubbla nerladdningstiden för mer/bättre innehåll.
Dvorak: Finns ju inget roligare än att ladda ned 4-5gb från Stream i 200kb/s. YAY!!!
Jag tankar från steam i 1mb/s, tycker jag är en riktigt bra hastighet...
Annars har du en punkt på att alla inte har supersnabba bredbandslinor. Men ändå, jag väntar gärna mångdubbla nerladdningstiden för mer/bättre innehåll.
Sen kan man ju också tänka på hur lång tid skulle det ta att åka iväg och köpa spelet? Alternativt beställa det på nätet och få det hemskickat
Welcome to the Manglerdome
Dem som är duktiga på och har erfarenhet av att få ut mycket med begränsade minnesresurser är ju inte främst de stora etablerade spelproducenterna utan snarare de små independent-utvecklarna och inte minst demoscene-kodarna.
Jag säger bara Kkrieger. För er som inte känner till det så är det ett FPS i full 3D på 96kB. Farbrauch, demogruppen som utvecklade Kkrieger, skulle kunna få in mycket på 150 Meg.