Bethesda och Splash Damage samarbetar

Inaktiv

Blir intressant att se vilka spel som samarbetet resulterar i, men det enda jag verkligen skulle se fram emot är nog ett nytt future shock, säkerligen ett av dom mest stämningsfulla spel jag lirat. Om man kunde bortse från en del konstigheter med spelmotorn dom använde förstås.


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Tonvikt på RPG-delar i Oblivion? Ha. Haha.

Gå och göm dig på NMA-forumet tillsammans med dina Bethesdahatande vänner. Ingen tar dig på allvar ändå här.


signatur
Skrivet av MKultra:

Gå och göm dig på NMA-forumet tillsammans med dina Bethesdahatande vänner. Ingen tar dig på allvar ändå här.

Hej MKUltra, kul att se dig taggad igen. Inte gjort dig av med dina NMA-aggressioner ännu märker jag - bra, bra. Nej, jag är fortfarande inte medlem där och tycker fortfarande att vissa av dem är idioter men har en del synpunkter jag delar med dem.

Annars då?

Medlem

Varför ska jag göra mig av med mitt NMA-hat? Har man bättre argument än vad moderatorerna där har så blir man nästan direkt bannad (ok, de brukar köra lite motargument ett tag, men när dom märker att dom inte kan komma på några bra så bannar dom en istället). Säger det mesta om det forumet tycker jag. Annars är det bra


signatur
Skrivet av MKultra:

Varför ska jag göra mig av med mitt NMA-hat? Har man bättre argument än vad moderatorerna där har så blir man nästan direkt bannad (ok, de brukar köra lite motargument ett tag, men när dom märker att dom inte kan komma på några bra så bannar dom en istället). Säger det mesta om det forumet tycker jag. Annars är det bra

Fair point Tycker däremot att vi kunnat hålla en hyfsad nivå på våra diskussioner här, åtminstone den senaste jag kan minnas vi två var inblandade i samtidigt.

Det har ju fortfarande inte med tråden i sig att göra eftersom jag litar på att SD kan skapa ett bra FPS (som jag hoppas det blir) med eller utan Bethesdas stöd (som jag tror kommer att stanna vid en utgivare-utvecklare-relation) bara de får ett hyfsat spelrum, men jag står fortfarande vid det jag menade: att tonvikten i Oblivion ligger på action. Det borde vara uppenbart bara (men inte enbart) genom att allt kan skötas med minispel.

Det är på gott och ont som spel sett förstås, men diskussionen passar som sagt inte här (för en gångs skull känner jag inte för att helt kapa en tråd och trots att jag gav mig in i den tidigare är diskussionen som sådan rätt uttjatad). Jag tar den gärna i Rollspelsforumet om någon känner för det.

Medlem

Beror ju på vad man personligen ser som viktiga och grundläggande funktioner i ett rollspel.

I FO kan du te.x inte ens välja utseende på din karaktär. Dock så är det är bra på många andra sätt (medans te.x Morrowind och Oblivion är bra på lite andra saker). Jag tycker e.g inte det finns något RPG som är helt och hållet fulländat, dom är bara bra på lite olika saker.


signatur
Medlem
Inaktiv

Två grovt överskattade spelutvecklare går ihop, snacka om gäspfaktor.

Vet att sånt här får somliga att implodera men alla har vi rätt till en åsikt. Förstår inte hur folk kan jubla vid nämnandet av bethesda. Själv rycker jag åt mig handen och går vidare när jag ser loggan.

12
Skriv svar