Robot
Boom Blox

En filmregissör gör oväntat besök i spelvärlden med ett eget spel. Kan det få oss på fall?


Medlem
FZ plockar block i Boom Blox

Dett spelet är väldigt kul om man gillar att föratöra grejjer

Inaktiv
Medlem

Imponerande att ni två kan tycka att det "verkar kul", men eftersom jag faktiskt läste varje ord innan jag kommenterade, kan jag säga att jag fick bra precis _INGEN_ känsla för hur spelet är. Grattis.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Imponerande att ni två kan tycka att det "verkar kul", men eftersom jag faktiskt läste varje ord innan jag kommenterade, kan jag säga att jag fick bra precis _INGEN_ känsla för hur spelet är. Grattis.

Då har du lärt dig att inte läsa hela recensionen nästa gång!

Medlem

Första gången jag såg det suckade jag bara och skakade på huvudet, men har nu gått från aldrig till måste köpa.

ptr
Medlem

där kom den. tackar! verkar rätt så intressant jaaaaa meneee jag skulle vilja veta EXAKT vad spielberg har gjort egentligen

Medlem

Grafik är inte allt, wii handlar om kontrollen, blabalbalbalblaaaaaa....

FAN VAD FULT!

Medlem
Skrivet av kabex:

Grafik är inte allt, wii handlar om kontrollen, blabalbalbalblaaaaaa....

FAN VAD FULT!

För länge, länge sedan. I en värld där spelglädje betydde allt; fanns en liten bitter filur, vars enda ändamål att hata allt, som surade i sitt ensamma hörn...


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

verkar kul, synd att man inte har en wii


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ska vara lika kul att plocka fram som Wiisports me kompisar enligt IGN, så detta är nog ett givet köp! Jenga någon?

Medlem

Länken längst upp på sidan till Testat Boom Blox fungerar inte.

Medlem
Skrivet av Rampager:

Länken längst upp på sidan till Testat Boom Blox fungerar inte.

Dom verkar ha fixat det nu

Själv tycker jag spelet verkar helt okej.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Blir köp när det gått ner lite i pris.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

BeW
Medlem

Hmm, verkar intressant. Ser riktigt kul ut:)
Synd bara att man inte har en Wii

Hehe och btw, Swedenrock du hade rätt. Det blev fyra av fem:):P

Medlem

Lätt ett köp när det gått ner lite som sagt!

Inaktiv

Så jävla trött på dessa priser 579 kr.... när man kan gå till steam och plocka ner ett lir för 100 - 300 kr! Känns som man kommer att vänta tills det hamnar i budgetlådan. Inte så att det har varit 50 pers som har arbetat i 5 år för att tillverka denna produkt

Medlem

Va? Kostar den här skiten 579 spänn?!?!?!!?
Aldrig i helvete att jag byter från PC till konsoll. Fattar inte hur folk har råd alltså.
Visst, spelet är kul, i en dag, vad händer sen? Köpa ett nytt spel för 600 pix igen eller?
Otroligt...

Inaktiv

Blir ett givet köp!

Folk som klagar på grafiken? hahah, löjligaste jag har hört, samma visa varje gång ett nytt Wii spel visas, Vem fan bryr sig om grafiken? Är gameplay och hur roligt man har, det är det som räknas, Grafik gör inte ett spel bra. Grafik gör ett spel bättre? absolut inte. Men vissa verkar tro så. Förstår mig inte på dom!

Tur Nintendo finns, som satsar på Gårdagens teknik, och på NY inovation & interaktivitet!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Riktigt häftigt spel, kan starkt rekommendera det

Medlem

Verkar småkul faktiskt, trots att det är ett gimmickspel... men inget jag skulle punga ut 5-600 för

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Vem fan bryr sig om grafiken? Är gameplay och hur roligt man har, det är det som räknas, Grafik gör inte ett spel bra. Grafik gör ett spel bättre? absolut inte. Men vissa verkar tro så. Förstår mig inte på dom!

Tur Nintendo finns, som satsar på Gårdagens teknik, och på NY inovation & interaktivitet!

Ärligt grafik är bidrar visst till att spel blir bättre, det har givetvis sina gränser för hur mycket bättre det är. Men jag tror nog alla uppskattar lite snyggt designade karaktärer som springer runt framför otexturerade kuber som hoppar runt istället för en karaktär.

Om jag ville spela gårdagens teknik så skulle jag spela gårdagens spel. Det finns tillräckligt med såna som man inte spelat och dom kostar inte lika mycket som nya gör.

Medlem

Jag är glad för skull FZ. Ni har äntligen recenserat ett bra spel. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, det är synd att ni ska behöva lägga så mycket tid på att recensera dåliga spel som Iron man. Kul att ni får ha lite roligt ibland också

MFC
Medlem

Då ska det köpas!

Tack FZ för recensionen!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Vem fan bryr sig om grafiken? Är gameplay och hur roligt man har, det är det som räknas, Grafik gör inte ett spel bra. Grafik gör ett spel bättre? absolut inte. Men vissa verkar tro så. Förstår mig inte på dom!

Tur Nintendo finns, som satsar på Gårdagens teknik, och på NY inovation & interaktivitet!

Ärligt grafik är bidrar visst till att spel blir bättre, det har givetvis sina gränser för hur mycket bättre det är. Men jag tror nog alla uppskattar lite snyggt designade karaktärer som springer runt framför otexturerade kuber som hoppar runt istället för en karaktär.

Om jag ville spela gårdagens teknik så skulle jag spela gårdagens spel. Det finns tillräckligt med såna som man inte spelat och dom kostar inte lika mycket som nya gör.

Gårdagens teknik säger du? Du glömmer ju HELA grejen med Wii, visst är det gammal teknik men det har fortfarande innovation i form utav en ny spelkontroll! Det har du ju inte om du spelar GÅRDAGENS spel?? Förstår inte hur dumt man kan resonera...

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Vem fan bryr sig om grafiken? Är gameplay och hur roligt man har, det är det som räknas, Grafik gör inte ett spel bra. Grafik gör ett spel bättre? absolut inte. Men vissa verkar tro så. Förstår mig inte på dom!

Tur Nintendo finns, som satsar på Gårdagens teknik, och på NY inovation & interaktivitet!

Ärligt grafik är bidrar visst till att spel blir bättre, det har givetvis sina gränser för hur mycket bättre det är. Men jag tror nog alla uppskattar lite snyggt designade karaktärer som springer runt framför otexturerade kuber som hoppar runt istället för en karaktär.

Om jag ville spela gårdagens teknik så skulle jag spela gårdagens spel. Det finns tillräckligt med såna som man inte spelat och dom kostar inte lika mycket som nya gör.

Gårdagens teknik säger du? Du glömmer ju HELA grejen med Wii, visst är det gammal teknik men det har fortfarande innovation i form utav en ny spelkontroll! Det har du ju inte om du spelar GÅRDAGENS spel?? Förstår inte hur dumt man kan resonera...

Bara för att det är annorlunda betyder inte att det är bättre. Spel på nes blev inte bättre för att du spelade dom med powerglove.
Dom flesta "riktiga spelen" är bättre/eller skulle vara bättre om man körde dom med gc kontrollen. Då inte inräknat gimmick spelen som byggts runt hela kontroll grejen och fps spel.
Men det var inte meningen att det skulle bli en massa bashing på wii, du får gärna tycka att wii kontrollen på gamla spel är supernice, men förstå att inte alla gör det.

Angående boom blox skall det vara ett av dom bästa spelen som utnyttjar wii kontrollen (enligt 1up) och det låter ju nice.

Medlem

MammaMuu: Nja alltså det är nog just det du kallar "gimmick" som vi andra kallar innovativt, nytt och fräscht. Det är det vi spelar Wii för, eftersom man inte kan få något annat vare sig på current eller last gen-konsoller.

Jag vet inte vad du kallar för riktiga spel, men jag håller med dig om att de spel som egentligen görs för att spelas med vanlig kontroll inte alltid lyfts till skyarna för att de har Wii-kontroll. Ett bra exempel är Zelda där wii-kontrollen i princip bara ger lite bättre ergonomi (skönt att kunna hålla kontrollen som man vill) samt lite extra bonuskänsla.

Men att kalla dessa traditionella spel för "riktiga" spel vet jag inte om jag håller med om. Däremot kan jag hålla med om att dessa spel där kontrollen är påklistrad är lika bra med vanlig kontroller. Men inte att förglömma är dock att även är det gäller relativt traditionellt kontrollerad spel så kan Wii-kontrollen vara riktigt, riktigt bra.

Ett bra exempel är super mario galaxy. De enda Wii-specifika delarna är att man samlar starbits (valuta och skott) genom att peka på skärmen, att man kan skjuta genom att sikta på skärmen, samt att man skakar istället för att trycka en knapp för att slåss. Sedan är det några småsaker till

Men dessa småsaker gör hela skillnaden. Det är riktigt, riktigt intuivit och bra och att man pekar och plockar saker samt siktar och skjuter *samtidigt* som man spelar ett traditionellt (nåja det är ju revolutionerande på andra sätt) 3d-plattformspel.

Super Mario Galaxy vore inte möjligt på Xbox 360 eller PS3 eftersom de utnyttjar kontrollen till Wii på ett ypperligt sätt. Om inte Super Mario Galaxy - som enligt mig är världens bästa spel någonsin - är ett riktigt spel så vet jag inte vad som är det.

Ett annat underskattat spel som inte vore möjligt annat än till Wii är SSX blur där man gör snowboardtrick genom att göra rörelser med Wii-kontrollen. Riktigt kul spel som inte når ända fram eftersom några av de mer avancerade tricken inte är så väl implementerade.

Och även rena konverteringar kan bli lysande och överlägsna på wii. Gudfadern är till exempel ett förbisett guldkorn. Det är hur kul som helst att kunna strypa, knuffa och boxa på folk. Dunka bagern mot disken för att få honom att betala eller kasta ut någon genom skyltfönstret. Allt är smidigt med wii-kontrollerna och känslan är nästan otäck (som när man mördar någon med pinaotråd). Spelet är apfult men likväl superskoj.

Resident evil 4 är ett av de bästa spel jag spelat på Wii. Däremot är det inte så kul lastgen. Den enkla peka och skjuta-inslaget gör att spelet blir fantastiskt underhållande och dubbelt så otäckt.

Så nä, visst det finns massor med spel till Wii där kontrollen är meningslös och det finns framförallt massor med spel som är dåliga. Men i vissa spel så tillför kontrollen enormt mycket och gör att jag spelar dessa spel trots att jag har en shysst plasma, surroundanläggning och Xbox 360

Redaktör

Grimmy-, det där inlägget är en av de mest sansade och kloka kärleksförklaringar jag sett. Jag dyrkar inte Wii (eller någon annan spelmaskin), men jag gillar folk som kan uttrycka sitt gillande med både kärlek och balans.


signatur
MFC
Medlem

Wii är det bästa som hänt på mycket mycket länge när det gäller spelglädje. Är uppriktigt glad att man 2008 kan sitta och bli så glad och avspänd av spel där det inte är 2miljarder vektorer och polygoner och nurbs och allt vad datorgrafiken tillåter.

Har köpt både Boom Blox och Wii Kart men kan inte spela dom förrän sonen fyllt år vilket är imorrn o då ska jag spöa mina ungar (i spelet förstås ).

Dubbel glädje är riktig glädje!

/Gubben


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Grimmy-: Jag använde "gimmick" och "riktiga spel" i brist på bättre ord. Kan använda "innovativt" och "traditionellt" istället så vi är på samma våglängd.
Vad jag främst opponerar mig mot wiis spelutbud är inte dom nya innovativa spelen utan dom traditionella spelen som fått en innovativ kontrollmetod påklistrad trots att det inte i min mening ger något till spelet.

För varje gång jag ser ett spel som i tex mario galaxy eller zelda att man skall skaka på kontrollen för att attackera eller liknande, så ser jag bara att här har någon programmerat en "mouse gesture" för att kompensera att kontrollen har för få knappar.
För mig är inte det innovativt, och inte heller något som gör spelet bättre och det är väl främst här det skilljer sig. Jag antar att många tycker att skaka på kontrollen eller flytta den frammåt snabbt för att göra en stab attack känns så mycket fräshare än att trycka på en knapp.

Det är därför jag inte håller med om att mario galaxy inte kunde gjorts på en annan konsol än wii. Att skaka på kontrollen för att attackera kunde lika gärna gjorts med en knapp och det skulle vart bättre imo. Att skjuta starbits är en helt meningslös bit av spelet som lika gärna kunde tagits bort helt, och då kunde det släppts på gamecube.
Capcom är dom värsta syndarna som verkar ha beslutat sig för att släppa hela sitt gamecube bibliotek igen med wii kontroller. Ibland är det en hit som resident evil 4 och ibland miss som med okami där kontrollen inte fungerar så bra som det borde i teorin.
Men inget av dessa motiverar mig att köpa spelen en gång till, det är säkert trevligt för dom som inte spelade spelen första gången men jag vill se nya innovativa spel till wii, inte gamla eller traditonella spel med ny kontroll påklistrat.

Men detta har inget med boom blox att göra.

12
Skriv svar