Geforce 7800 - Hjälp

Inaktiv
Geforce 7800 - Hjälp

Japp, jag blev hänvisad hit av en mycket god vän. Jag sökte uppdatera mitt grafikkort Geforce 7800 GTX. Jag gjorde detta:

Citat:

Before installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows Control Panel.

...och allt det andra, stängde ner virusskydd etc, men när jag skall påbörja installationen står det någonting i stil med:

Citat:

NVIDIA-Installationsprogrammet hittar inte några drivrutiner som är kompatibla med hårdvaran. Installationsprogrammet avslutas

Om ni inte redan listat ut det så vet jag ytterst lite om datorer. Skulle uppskatta all hjälp jag kan få.

Tack på förhand, er tillgivne, Maruta.

nj
Medlem

Vilka drivrutiner är det du försöker installera, de senaste från nVIDIA? Om inte, så testa ladda ner de senaste därifrån.

Inaktiv
Skrivet av nj:

Vilka drivrutiner är det du försöker installera, de senaste från nVIDIA? Om inte, så testa ladda ner de senaste därifrån.

Det är de senaste drivrutinerna jag har laddat ner. De är inte kompatibla med hårdvaran...

Medlem

Prova att installera en tidigare version, annars kan jag ju rekommendera omegadrivers.net som fungerar lika bra

nj
Medlem
Skrivet av Maruta:
Skrivet av nj:

Vilka drivrutiner är det du försöker installera, de senaste från nVIDIA? Om inte, så testa ladda ner de senaste därifrån.

Det är de senaste drivrutinerna jag har laddat ner. De är inte kompatibla med hårdvaran...

Säker på att det är rätt drivrutin du har fått ner, så du inte råkat ta den för tex Geforce Go-serien (dvs, deras grafikkretsar för laptops)?
7800GTX (och 512MB varianten) finns då listade bland vilka grafikkort som stöds av ForceWare 93.71.

Annars så kan du kika på Guru3D efter betadrivrutiner, finns några ton sådana att välja bland där.

Inaktiv
Skrivet av nj:
Skrivet av Maruta:
Skrivet av nj:

Vilka drivrutiner är det du försöker installera, de senaste från nVIDIA? Om inte, så testa ladda ner de senaste därifrån.

Det är de senaste drivrutinerna jag har laddat ner. De är inte kompatibla med hårdvaran...

Säker på att det är rätt drivrutin du har fått ner, så du inte råkat ta den för tex Geforce Go-serien (dvs, deras grafikkretsar för laptops)?
7800GTX (och 512MB varianten) finns då listade bland vilka grafikkort som stöds av ForceWare 93.71.

Annars så kan du kika på Guru3D efter betadrivrutiner, finns några ton sådana att välja bland där.

Du kan ha rätt... Nej, jag har ingen Laptop, och den uppdateringen jag laddade ner hette Geforce Go GTX 7800-7900.

Skulle uppskatta om du kunde ge mig en länk till den korrekta uppdateringen.

Jag har ett NVIDIA Geforce 7800 GTX, ingen laptop.

1
Skriv svar