GTA IV fortsätter dominera försäljningen

Robot
Medlem
GTA IV fortsätter dominera försäljningen

Det ska bli intressant att se vad försäljningssiffrorna för PC-versionen blir när den komer ut.

Medlem

Oj, trodde inte att Wii Fit skulle sälja så bra. Har inte sett så mycket reklam om den, men å andra sidan har jag hört från många icke-gamer vänner att de vill ha en sån.

Medlem

Fett förvånad att PS3 versionen av GTA 4 sålde mer än 360 denna veckan, eller vänta, de är jag inte, PS3 FTW!!!!!!!

Medlem

klart GTA4 säljer bra som fan då det är ett av dem bästa spelen i år. Och det var ju GTA4 reklam på varenda busshållsplats förut

Medlem

Varför gnäller alla över pc försäljning. Är ju ganska många pc platser på multiplatform då är det även några nya spel där juh.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Varför gnäller alla över pc försäljning. Är ju ganska många pc platser på multiplatform då är det även några nya spel där juh.

Detta är den svenska listan, PCn är ganska stark här. I andra länder som t.ex Japan och USA så säljer PC-spel inte lika bra.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Varför gnäller alla över pc försäljning. Är ju ganska många pc platser på multiplatform då är det även några nya spel där juh.

Mitt problem med PC försäljning är att det är fel spel som säljer, vilket gör att devs kommer fokusera på skit som;

1. World of Warcraft
2. Warcraft III Frozen Throne
3. World of Warcraft: The Burning Crusade
4. The Sims 2 Kök & badrum
5. The Sims 2 Fritid
6. Warcraft III Reign Of Chaos
7. Counter-Strike 1: Anthology

Inaktiv

Det är helt makabert att Sims är med i högen ... Sims kök och badrum det är inte ens roligt i skämtform. Sims fritid?!

Inaktiv
Skrivet av Saxit:

Det ska bli intressant att se vad försäljningssiffrorna för PC-versionen blir när den komer ut.

10 sålda enheter världen över
100.000tals spelare online ..

jag gissar

Medlem
Skrivet av Daniel_Met:

Fett förvånad att PS3 versionen av GTA 4 sålde mer än 360 denna veckan, eller vänta, de är jag inte, PS3 FTW!!!!!!!

Tippar på att många tankat spelet till 360'n medans varenda en som har PS3 och är intresserad av spelet måste köpa det. Så det är knappast nått man behöver vara förvånad över


signatur
Medlem

Precis. PC kommer bara bli för MMORPG


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Lustiga är också att Microsoft pröjsade en hel del för exklusivt material för GTA4 och PS3 säljer mera. Fniss!

Medlem

Ni kan ta av foliehattarna. PS3 versionen sålde dåligt i början då det fanns distributionsproblem, vilket ledde till att enbart en bråkdel av de planerade exemplaren nådde marknaden i tid.

360 versionen hade inga sådana problem och fick, i stort, tag på sin kopia. Så nu först börjar den stora massan handla det till PS3.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Sen kommer nog en eventuell effekt av det exklusiva extramaterialet märkas på riktigt när den första delen släpps. Väldigt många som köper spelet nu vet kanske inte om att det kommer exklusivt bonusmaterial (alla lusläser inte internet), tror att det också kan vara en anledning till att PS3 och 360n säljer rätt så lika.

Medlem
Skrivet av Noken:

Oj, trodde inte att Wii Fit skulle sälja så bra. Har inte sett så mycket reklam om den, men å andra sidan har jag hört från många icke-gamer vänner att de vill ha en sån.

Skojar du, har ju gått reklam på TV non stop.

Medlem
Skrivet av Petah:

Lustiga är också att Microsoft pröjsade en hel del för exklusivt material för GTA4 och PS3 säljer mera. Fniss!

Haha typisk fanboy. Konstigt att ps3 kommer ikapp när de till slut finns spel att få tag i. Vi med 360 får ju tag i våra spel när vi vill ha dom så vi har de redan Men fan va gött de kommer va när de blir exklusivt extramaterial o du sitter där å gråter över ditt ps3

Medlem

Ska införskaffa mig en såndär kryss låda igen nu lagom efter studenten, kan vara kewl o pröva lite exklusiva titlar.

Annars Pc all the way säger jag.

Medlem

PS3 FTW!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

AoC tar första plats nästa vecka skulla jag tro.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

AoC tar första plats nästa vecka skulla jag tro.

Yep, utan tvekan också.

Alltid roligt att läsa alla 13-åriga fanboys slåss över vilken konsoll som GTA4 är bäst till! KEEP FIGHTING!


signatur

En styck signatur.

Skrivet av karbon:

Och det var ju GTA4 reklam på varenda busshållsplats förut

Inte i Norrköping i alla fall


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Hymer:

Varför gnäller alla över pc försäljning. Är ju ganska många pc platser på multiplatform då är det även några nya spel där juh.

Ser man vilka titlar som finns i PC-toppen, så är det bara 2st kvalitetstitlar som kommit ut 2005+(Om vi inte räknar Sims2-spelen som kommit ut nyligen).

Medlem

KUl att se att spel som wc3 och cs fortfarande finns kvar på listan


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Avstängd

Snart kommer väl sims om all möjlig skit. Vem är det som köper sån skit? Barn?

Inaktiv

Tror vi kommer få se Age of conan på lsitan en bra tid framöver

Medlem
Skrivet av Mortalis:
Skrivet av Petah:

Lustiga är också att Microsoft pröjsade en hel del för exklusivt material för GTA4 och PS3 säljer mera. Fniss!

Haha typisk fanboy. Konstigt att ps3 kommer ikapp när de till slut finns spel att få tag i. Vi med 360 får ju tag i våra spel när vi vill ha dom så vi har de redan Men fan va gött de kommer va när de blir exklusivt extramaterial o du sitter där å gråter över ditt ps3

Låt mig säga, haha typisk fanboy tillbaka.

Varför är det konstigt? Det betyder helt enkelt att PS3 säljs bättre?
Playstation 3 ägare får tag på spel. Vad menar du?
Jag kan inte bry mig mindre om Xbox360's "exklusiva material", visst, det är surt att PS3 användare inte får det. Men inte fan gråter jag över det.

Kalla inte andra för fanboys när du är uppenbarligen en själv, och som inte kan skriva ordentligt ordentligt.
Jag gillar min Playstation 3 som den är. Men inte sitter jag och försöker starta ett fanboy's krig, det jag skrev i början var fakta.

Medlem

Det är ju iaf gött att wc3 ser ut att kliva uppåt på listan. Jag tror att dota kommer växa lavinartat för varje vecka som går.

Medlem

Har spelat 10 timmar...
Börjar redan tröttna på Botox-ryssen och hans stelopererade kompisar.
Repeat repeat...
Grafikmässigt så infinner sig inte något WOW
Något överhypa't spel.
Säger som en viss figur i filmen "A fish called Wanda"
"DIISSAPOOOOOINTEEED"


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Inaktiv
Skrivet av Mortalis:
Skrivet av Petah:

Lustiga är också att Microsoft pröjsade en hel del för exklusivt material för GTA4 och PS3 säljer mera. Fniss!

Haha typisk fanboy. Konstigt att ps3 kommer ikapp när de till slut finns spel att få tag i. Vi med 360 får ju tag i våra spel när vi vill ha dom så vi har de redan Men fan va gött de kommer va när de blir exklusivt extramaterial o du sitter där å gråter över ditt ps3

Haha bäst inlägg ever? Du börjar med "typisk fanboy" till att bli en själv.

Konsollkrig = <3


signatur

When I'm not here, people die.

12
Skriv svar