Behöver hjälp med lite tillbehör?

Medlem
Behöver hjälp med lite tillbehör?

Jag har beställt en MacMini. Ska ha den som mediadator vid TVn. Vad jag förstår så har den DVI-utgång för bilden. Min TV har ingen DVI men två HDMI, varav en är upptagen.
Det jag behöver är DVI till HDMI om det finns, och om det fungerar?

Sen vill jag även koppla ihop Macen med min "riktiga" dator (PC) trådlöst samt till internet. Vad behöver jag för detta? En trådlös router eller hur fungerar det? Vill som sagt gärna komma åt både min PC och mitt bredband, trådlöst. Går det?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Det finns adapter hdmi-dvi. Även färdiga sladdar med HDMI i ena änden och DVI i andra. Själv kör jag aldrig trådlöst av diverse anledningar men klart det går. Router och några närverkskort för trådlös överföring.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Skrivet av Pretorian24:

Sen vill jag även koppla ihop Macen med min "riktiga" dator (PC) trådlöst samt till internet. Vad behöver jag för detta? En trådlös router eller hur fungerar det? Vill som sagt gärna komma åt både min PC och mitt bredband, trådlöst. Går det?

Hur ser nätverket ut nu? Kör du med kabel från PC:n?

Router med trådlös accesspunkt för Mac:en och så kopplar du bara in PC-kabeln i routern. Ska inte vara några problem.

Medlem

Nu har jag ett bredbandsmodem (ej trådlöst) kopplat till PCn. Jag tror Macen har trådlös mottagare inbyggd men min PC måste delvis sända ut så man kommer åt den samt så måste jag ha trådlöst från bredbandet.

Så det du säger måste ju fungera, med router kopplat till PCn via kabel och sen trådlöst till Macen. Kan en router även skicka "min PC" trådlöst till Macen och inte bara bredbandet?

Jag känner mig som en nybörjare fast jag inte är det.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar