Robot
Killzone 2

Maj 2005: Killzone 2-trailern visas. En hel värld börjar längta efter Playstation 3. Maj 2008: Killzone 2 är spelbart för första gången och Guerilla Games infriar löftena de en gång gav oss.

#motorstorm, #uncharted-drakes-fortune, #gears-of-war, #half-life-2, #call-of-duty-4-modern-warfare, #half-life-2-episode-two, #portal, #army-of-two, #killzone


Medlem
Provspelat - Killzone 2

grymt

Medlem

Synd att det är såpass långt kvar till release bara

Medlem

najs FZ, trevlig läsning, fortsätt med de


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Men tjenare! Trevligt trevligt, skön läsning efter en hård dag. Tack!

Medlem
Citat:

Och eftersom Guerilla aldrig visat något intresse för Xbox 360 vet de försvinnande lite om vad man faktiskt kan skapa på den maskinen

De krävs väl ingen professor i MS-produkter för att veta att 360n inte klarar av tilt-funktion? PS3 är den enda konsol som klarar av att leverera de Guerilla vill leverera, sen klarar 360n nog av att leverar likvärdig grafik och Wii klarar av att leverera kontrollmekanismen, men ingen av dom klarar båda.

Medlem

Välskrivet, spelet ser lite trist ut tycker jag

Medlem
Skrivet av Mahone:
Citat:

Och eftersom Guerilla aldrig visat något intresse för Xbox 360 vet de försvinnande lite om vad man faktiskt kan skapa på den maskinen

De krävs väl ingen professor i MS-produkter för att veta att 360n inte klarar av tilt-funktion? PS3 är den enda konsol som klarar av att leverera de Guerilla vill leverera, sen klarar 360n nog av att leverar likvärdig grafik och Wii klarar av att leverera kontrollmekanismen, men ingen av dom klarar båda.

Det han syftar på är att Sixaxis-tilt-saken bara är en gimick, och att 360n skulle klara av allt annat.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Första gången spelet lät lite intressant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Helt makalös grafik i detta spel (grafik horan i mig gråter av lycka) finns inget på konsol i dagsläget som rör detta gällande grafik.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

^- Måste tyvärr säga att jag inte ser det du gör.. tackvare att allt är så grått och färglös gör att jag har problem att se någon som helst förbättrning grafiskt mellan detta, Resistance och gears of war.

Visst, lite bättre depth of perspection, mer saker som händer samtidigt & motion blur kan jag hålla med om. Men så mycket mer än så vet i fan :/

Men har haft svårt att bli imponerade av någon FPS sedan man lirat Crysis på high(tweakat & moddat).

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Måste tyvärr säga att jag inte ser det du gör.. tackvare att allt är så grått och färglös gör att jag har problem att se någon som helst förbättrning grafiskt mellan detta, Resistance och gears of war.

Visst, lite bättre depth of perspection, mer saker som händer samtidigt & motion blur kan jag hålla med om. Men så mycket mer än så vet i fan :/

Men har haft svårt att bli imponerade av någon FPS sedan man lirat Crysis på high(tweakat & moddat).

Har aldrig förstått hur man kan klaga på att det är grått, med andra ord skulle du fått bestämma skulle det ha blivit:

Sedan har du inte nämnt hur de hanterar ljuskällorna, kolla extra noga på filmerna så är den helt sjuk (plus allt det andra du sa) tom deras ögon ger ifrån en egen ljuskälla, sedan lensflaren som uppstår om de tittar uppåt mot en starkare ljuskälla.

Men sant, nämner inte Crysis, eftersom på bilder så är det absolut snyggast. Dock gillar jag mer den gråa råa tonen som KZ2 framhäver.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

^- Haha bra bild. Som sagt, står fortfarande vid att jag har svårt att se hur detta är en otrolig stor uppgradering från tidigare nämnda titlar.

Men som sagt, kanske det bara jag som är svår imponerad nu för tiden ;p

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Haha bra bild. Som sagt, står fortfarande vid att jag har svårt att se hur detta är en otrolig stor uppgradering från tidigare nämnda titlar.

Men som sagt, kanske det bara jag som är svår imponerad nu för tiden ;p

Jo kanske det
Men som du säger, har man spelat Crysis (jag har inte!) på high så kan jag tänka att man är svår flörtad


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Kan nog blir intressant.... surt att det är så långt kvar.

Inaktiv

killzone är kanske inte det snyggaste spelet någonsin, men det beror på artisterna, inte på teknologin. jag rekommenderar alla som är det minsta lilla grafik/teknik-intresserade att läsa om deras rendring, för det är verkligen något helt i sin egen liga. skulle nån plocka art teamet från epic (ja, ue3 är en grym motor, men det är människorna bakom som gör den exceptionell) och ge dom guerilla-motorn skulle världen väl förmodligen implodera.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Haha bra bild. Som sagt, står fortfarande vid att jag har svårt att se hur detta är en otrolig stor uppgradering från tidigare nämnda titlar.

Men som sagt, kanske det bara jag som är svår imponerad nu för tiden ;p

spelar det stor roll om grafiken som ändå var så passa bra på gears of war och vad menar du tycker är snyggt om allt igentligen handlar om hur roligt spelet igentligen är.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Haha bra bild. Som sagt, står fortfarande vid att jag har svårt att se hur detta är en otrolig stor uppgradering från tidigare nämnda titlar.

Men som sagt, kanske det bara jag som är svår imponerad nu för tiden ;p

spelar det stor roll om grafiken som ändå var så passa bra på gears of war och vad menar du tycker är snyggt om allt igentligen handlar om hur roligt spelet igentligen är.

wat? 0_o


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Haha bra bild. Som sagt, står fortfarande vid att jag har svårt att se hur detta är en otrolig stor uppgradering från tidigare nämnda titlar.

Men som sagt, kanske det bara jag som är svår imponerad nu för tiden ;p

spelar det stor roll om grafiken som ändå var så passa bra på gears of war och vad menar du tycker är snyggt om allt igentligen handlar om hur roligt spelet igentligen är.

^- Var väl inte direkt det jag och fanboy diskuterade eller hur?

Om du vill snacka gameplay så kan jag säga att jag tyckte Killzone till ps2 var otroligt tråkigt och Gears of war skulle jag inte rört med tång om det inte vore för Co-op.

Medlem

Det ser onekligen bra ut, men gameplay mässigt imponerar det inte av det jag sett.

Till artikelförfattaren: Hur var bildhastigheten? Låg taket på 30 fps eller gick det i 60? Var den jämn? osv.


signatur

<3

Medlem

Trevlig läsning men varför ska varannan artikel om valfritt ps3-exklusivt spel på FZ beröra hälften spelet, hälften PS3 vs 360?

Enough is enough.

Medlem

Ser ut som ett grått Halo, ett FPS i mängden.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Tack för en stunds trevlig läsning.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

det här spelet är snyggare än något fps jag sätt på 360


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Lätt köp:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

det här spelet är snyggare än något fps jag sätt på 360


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Haha bra bild. Som sagt, står fortfarande vid att jag har svårt att se hur detta är en otrolig stor uppgradering från tidigare nämnda titlar.

Men som sagt, kanske det bara jag som är svår imponerad nu för tiden ;p

spelar det stor roll om grafiken som ändå var så passa bra på gears of war och vad menar du tycker är snyggt om allt igentligen handlar om hur roligt spelet igentligen är.

^- Var väl inte direkt det jag och fanboy diskuterade eller hur?

Om du vill snacka gameplay så kan jag säga att jag tyckte Killzone till ps2 var otroligt tråkigt och Gears of war skulle jag inte rört med tång om det inte vore för Co-op.

låt mig förtydliga för dig då du inte verkar förstå vad jag försökte säga.. grafik means shit!
och att tro att första spelet skulle ha samma gameplay som shockar mig mig något.

Medlem

tyckte det kändes som den som skrev va helt ointreserad av detta spel.

jajja, kommer nog bli ett rea-spel köp ellr nått sånt för mig.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Gör dom striderna lite mer intensiva och hektiska så skulle detta spel intressera mig mycket mer. Gameplaymässigt ser det lite tamt ut just nu. Pampigare ljudeffekter skulle också vara fint.

Medlem

Spelet är väl försenad till Feb 2009 har jag hört.
Gillade inte riktigt första spelet. Tycker att banan kändes för trisst, ojämn och begränsad.
Men 2:an ser dock betydligt bättre ut. Hoppas bara att känslan finns där och inte bara WOW grafiken.

123
Skriv svar