Medlem
Skrivet av phobic:
Skrivet av Fajri*:

Urk för FPS-spel på PS3 eller 360. Inte ens kul. FPS ska spelas med mus och T-bord!

är du nära pensionsåldern eller? du skämmer bara ut dig när du säger att du inte klarar av att orientera dig med en handkontroll. För om känslan hade varit så mycke bättre på dator så hade inte det här spelet varit exklusivt för ps3

Haha, vad larvigt. Du som kanske inte kan hantera mus och tangentbord? Det är väl ingen konst att lära sig använda en gamepad. Det handlar ju om att det är en flaskhals. Är man van vid tangentbord och mus så känns en gamepad som ett galet nedbyte. Man känner hela tiden att man kan göra så mycket bättre ifrån sig i spelet, men att den begränsade precisionen och farten med gamepad sinkar ens gameplay rejält.
Vissa klarar av övergången och vänjer sig. Men andra, som jag, klarar inte av tanken att behöva spela med sådana begränsningar. Man bara gapar och svär över att man inte kunde vända sig en halv sekund snabbare och plocka den där bazooka-terroristen med två skott i pannan, som man normalt sätt hade klarat utan problem Det är som att ta sig an rollen av en 200kg handikappad människa med ett brutet ben och nackspärr. Inte min typ av krigs-hjälte.

Men aja, detta är kanske lite väl offtopic.

Inaktiv

"...Army of Two har en politisk agenda och ställer frågan vad som händer om den statliga militären upplöses till förmån för privatägda bolag."

Jaha. En annan förbisedd amerikansk dissident är ju Steven Seagal.

Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Larvigt skrivet. Det kändes mer som "Höh, ganska snyggt spel, men detta skulle ju 360 också lätt klara av, och det finns fortförande mycket bättre titlar till 360". Helt ointressant då det är själva spelet vi vill veta mer om. Och vad vet ni om det rent tekniskt efter att bara ha provat ett tidigt demo?! Nej, sluta mata fanboys och håll er till spel-nöjet och fakta.

Håller med dig fullständigt! Göder fanboys till max med dom kommentarerna, han borde fokusera sig på spelet å sluta dra massa jämförelser med 360'n. Han verkar inte det minsta objektiv. Sågar den skribenten helt stenhårt.

Medlem
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Mr. Bravo:

Larvigt skrivet. Det kändes mer som "Höh, ganska snyggt spel, men detta skulle ju 360 också lätt klara av, och det finns fortförande mycket bättre titlar till 360". Helt ointressant då det är själva spelet vi vill veta mer om. Och vad vet ni om det rent tekniskt efter att bara ha provat ett tidigt demo?! Nej, sluta mata fanboys och håll er till spel-nöjet och fakta.

Håller med dig fullständigt! Göder fanboys till max med dom kommentarerna, han borde fokusera sig på spelet å sluta dra massa jämförelser med 360'n. Han verkar inte det minsta objektiv. Sågar den skribenten helt stenhårt.

Håller med...

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Hahaha PS3 fans ska vänta till 2009 innan de får spela ett spel som inte når upp till häflten av gears of war och då har vi lirat gears of war 2 i 6 månader

LOL. Behöver bara vänta 2.5 vecka. MGS4 = 50 gig av perfektion, blir väl runt 6 xbox skivor = next gen console? yeah right.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Well som vanligt tänker jag inte dömma ut spelet på förhand innan jag sitter och spelar det själv

Skrivet av Luciphear:
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Mr. Bravo:

Larvigt skrivet. Det kändes mer som "Höh, ganska snyggt spel, men detta skulle ju 360 också lätt klara av, och det finns fortförande mycket bättre titlar till 360". Helt ointressant då det är själva spelet vi vill veta mer om. Och vad vet ni om det rent tekniskt efter att bara ha provat ett tidigt demo?! Nej, sluta mata fanboys och håll er till spel-nöjet och fakta.

Håller med dig fullständigt! Göder fanboys till max med dom kommentarerna, han borde fokusera sig på spelet å sluta dra massa jämförelser med 360'n. Han verkar inte det minsta objektiv. Sågar den skribenten helt stenhårt.

Håller med...

Samma här... kanske finns något kommersiellt i att FZ försöker skapa flamewar's, aktivare forum och mer "klickare" kanske?

Annars står det bara mellan MS X-låde sponsring utav FZ redaktionen (eller skall vi Säga PC-Gamer) eller så är det bara spel reportrar med sandlåde-skillz...


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Redaktör

Frilansskribenter har inget att tjäna på att hylla eller såga någon konsol, de köper själva in sina maskiner. Vi som jobbar på redaktionen har inget behov av fler spelmaskiner - alla modeller finns tillgängliga här. Så nej, vi dissar eller hyllar ingen plattform för sakens skull.

Skribenten tar upp saker som är relevanta i sammanhanget: utvecklaren hävdar på ett ungefär att spelet utnyttjar PS3-specifika funktioner, skribenten håller inte med om resonemanget. Det är högst relevant att ta upp. Sen står det förstås var och en fritt att hålla med eller inte.

Alla plattformar har sina tillbedjare. Min personliga uppfattning är att PS3-lägret har fler än övriga: när vi klagar på andra plattformar brukar det inte bli lika stort rabalder. Men jag kan förstås ha fel.


signatur
Skrivet av Tompa:

Men jag kan förstås ha fel..

BS!.. snackar inte om hans kommentarer om den "fjantiga" sixaxis kontrollern.

Hela artikeln börjar vinklas med detta:
"..att Playstation 3 var den nya skiten - att Playstation 3-spelen skulle strejfa i cirklar runt allt som Xbox 360 kunde uppbringa."

Och fortsätter med:

"Riktigt så har det nu inte blivit. Än. Bortsett från MotorStorm och Uncharted: Drake's Fortune är det svårt att peka på några Playstation 3-spel och hävda att de omöjligen kunde ha släppts även på Xbox 360. I många fall är det till och med exakt vad som skett, fast i omvänd ordning: många av de mest solida Playstation 3-spelen är bara portningar av Xbox 360-spel. Knappast en situation som Sony kan känna sig nöjda med i det rådande konsolkriget."

Ok, detta kallar jag fanboy dynga alá 360 vs. PS3.

Men jag kan ju ha fel..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Redaktör

Det är din tolkning. Skribentens är att PS3:an inte har lika många riktigt bra och exklusiva spel som 360:n. Det är knappast fanboyism.


signatur
Skrivet av Tompa:

Det är din tolkning. Skribentens är att PS3:an inte har lika många riktigt bra och exklusiva spel som 360:n. Det är knappast fanboyism.

Han skulle kunna ha skrivit en recension om ändast spelet i sig och spel upplevelsen men valde att redan ifrån början skriva ordet "360"
som inte behöver nämnas här iöverhuvudtaget då det är ett PS3 exclusivt spel!.

Tex..
"..men det råder inga tvivel om att Killzone 2 i spelbart tillstånd är ett av de stiligaste Playstation 3-spelen hittills. Nu säger det kanske inte så sjukt mycket som Sony själva säkert skulle önska. Jag kan på rak arm räkna upp en handfull 360-spel som är minst lika estetiskt tilltalande. Men ändå."

:evil:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jag favoriserar ingen av maskinerna men spelupplevelsen pajas helt när man lirar 360 lir för maskinen låter på tok för mkt! Man kan dra på ljudet men man hör fortfarande maskinen
PS3an är tyst som en mus, fast 360n största och ända fördel är att man kan göra säkerhetskopior av sina surt införvärvade spel

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det är din tolkning. Skribentens är att PS3:an inte har lika många riktigt bra och exklusiva spel som 360:n. Det är knappast fanboyism.

Varför skulle det inte tolkas som "fanboyism"? Det är ju helt onödigt att nämna i sammanhanget. Artikeln handlar om en efterlängtad förtitt av ett spel, inte om PS3 är bättre än 360 eller tvärt om. Det man väntar sig att få läsa är information om spelet, inte skribentens tolkning av vilken konsol han föredrar. Att sen vissa fanboys i åratal har påstått att Killzone 2 kommer bli en 360-dödare är inget som en seriös nyhets-sajt ska blanda sig in i. Dom flesta borde väl förstå vid detta laget att det är helt en smaksak om vilken konsol man föredrar. Att ett spel plötsligt skulle få folk att vända ryggen till en annan konsol är ju bara larvigt, så varför ens seriöst gå in på det. Man har ju märkt på sistonde hur populärt PS3 har blivit, trots att 360 har några fler exklusiva titlar. Så det är som sagt egentligen ganska irrelevant.

Inte för att jag står på någons sida då Avskyr personligen konsoler rent generellt, men har en PS3 för konsol-exklusiva titlar och bluray. Har även haft 360, men som icke föll mig i smaken.
Man är bara så trött på dessa jämförelser om vad som är bäst och inte. Visst att det förekommer på forum mellan medlemar, men i artiklar? Naä. Tänk på att det en skribent skriver och tycker oftast uppfattas som vad FZ skriver och tycker Så man tycker ju att det ska hållas så informativt och neutralt som möjligt, utan allt för många personliga påståenden.

Eh, blev lite mycket kanske. Skyller på att jag sitter hemma sjuk och uttråkad

Medlem

Denna skribent känns ungefär lika "neutral" som Bill O'reilly på Fox :evil:

Medlem
Skrivet av Twitch:

Denna skribent känns ungefär lika "neutral" som Bill O'reilly på Fox :evil:

klockren summering!

fz, gör om, gör rätt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Vem bryr sig om Xbox360?

"Jag kan på rak arm räkna upp en handfull 360-spel som är minst lika estetiskt tilltalande. Men ändå."

Jaha? Vem bryr sig? Jag kan på både rak och böjd arm räkna upp massa PC-spel som är ÄNNU snyggare, men gör det inte, för jag ser inte hur det kan tillföra något.

Medlem
Medlem

se på denna det är jag som har gjort den snälla ge den 5 skärnor

123
Skriv svar