Greenpeace: "Konsoler för miljöfarliga"

Robot
Greenpeace: "Konsoler för miljöfarliga"
Medlem
Greenpeace: "Konsoler för miljöfarliga"

Jäkla hippies..

Inaktiv

Kan man undvika att använda miljöfarliga ämnen ska man göra det.

Medlem

Dom må ha hjärtat på rätt plats men de använder helt fel sätt att få fram sitt budskap.
Då de för att få pengar måste göra saker som får dem att synsa i media för att få donationer vilket detta är ett tydligt exempel på.

Medlem

åh vilka muppar dem är

Medlem

Varför det? De lyckas ju t o m framföra konstruktiv kritik:
"farliga substanser i vissa fall, men att farliga kemikalier och farligt material fortfarande används i onödan. Organisationen uppmanar företagen att börja lära av varandra vad gäller val av komponenter."

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Jäkla hippies..

Word!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Vem bryr sig om miljön i huvudtaget?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Bjebb bjebb bjebb.
Jag kan inte bry mig mindre.


signatur

sleeplezz

Inaktiv

För er som missade biologin i högstadiet

Vissa ämnen som kommer ut i naturen tar en jääävla lång tid att bryta ner och når via näringskedjan till slut en annan ras, människan..om ni känner till den? Vissa ämnen ger då cancer, sjukdomar, genetiska defekter osv osv..mysigt va? Det vi gör i miljön drabbar oss alla, inte bara fattiga u-länder som vi kan skita fullständigt i..

Och används nu farliga ämnen helt i onödan så är det väl riktigt idiotiskt?

Medlem

miljöfrågan är totalt överdriven och organisationer som greenpeace är bara idioter som "alla" ser ner på så jag hoppas bara att dom ignorerar vad idioterna säger bara för sakens skull!

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

miljöfrågan är totalt överdriven och organisationer som greenpeace är bara idioter som "alla" ser ner på så jag hoppas bara att dom ignorerar vad idioterna säger bara för sakens skull!

Du, pysen! Ta och gå klart skolan så får du 1) Lära dig något om den planet vi bor på 2) Grundläggande kunskap om att läsa dig till information på egen hand, dessutom tolka den på ett förnuftigt sätt.

I mina ögon, har sådana som dig ingen som helst funktion i samhället -- flytta till Rosengård snarast, tack!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Citat:

Jäkla hippies..

Citat:

åh vilka muppar dem är

Citat:

Vem bryr sig om miljön i huvudtaget?

Citat:

Bjebb bjebb bjebb.
Jag kan inte bry mig mindre.

Citat:

miljöfrågan är totalt överdriven och organisationer som greenpeace är bara idioter som "alla" ser ner på så jag hoppas bara att dom ignorerar vad idioterna säger bara för sakens skull!

Är majoriteten här på FZ HELT jävla dumma ihuvudet eller?

Jag har aldrig varit för militanta metoder för att skydda miljön, men när ökad ignorans innebär ett ökat hot mot min livsstil, frihet, hälsa och säkerhet, då blir man fan sugen på att ta till våld.

Medlem

Tydligen är det hippt att protestera mot saker som gör våra och kommande generationers liv på denna jord säkrare.
Nej, vi måste förkasta allt som vill oss väl. DET är ju verkligen smart... :\

Medlem

weina inte jävla hippies


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Inaktiv
Skrivet av gryzor:
Skrivet av elmackonr1:

miljöfrågan är totalt överdriven och organisationer som greenpeace är bara idioter som "alla" ser ner på så jag hoppas bara att dom ignorerar vad idioterna säger bara för sakens skull!

Du, pysen! Ta och gå klart skolan så får du 1) Lära dig något om den planet vi bor på 2) Grundläggande kunskap om att läsa dig till information på egen hand, dessutom tolka den på ett förnuftigt sätt.

I mina ögon, har sådana som dig ingen som helst funktion i samhället -- flytta till Rosengård snarast, tack!

Hehe ''ta och flytta till rosengård'' dagens

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

miljöfrågan är totalt överdriven och organisationer som greenpeace är bara idioter som "alla" ser ner på så jag hoppas bara att dom ignorerar vad idioterna säger bara för sakens skull!

Idiot?

Miljöfrågan är väl viktig för oss alla vafan, ja det går att ignorera men om x antal år har vi en madmax miljö där bara somliga lär överleva om allt fortsätter som det gör :(.

Medlem

Hoho skoj att detta blev en tråd om miljön (nähe)...

Min egna åsikt i det hela att det är just företag/industrier som är de stora miljöbovarna, de måste minska sina utsläpp, men sålänge cash is king så varför ska de då det minskar produktion och dylikt? :/

Men det är väl bra om konsoler vore mer miljövänliga om det är komponenter som kan bytas ut mot andra, det är dock säkert en kostnadsfråga som vi konsumenter skulle tvingas betala extra för, och vill vi det?

Skrivet av Snowman01:

Min egna åsikt i det hela att det är just företag/industrier som är de stora miljöbovarna, de måste minska sina utsläpp, men sålänge cash is king så varför ska de då det minskar produktion och dylikt? :/

Men det är väl bra om konsoler vore mer miljövänliga om det är komponenter som kan bytas ut mot andra, det är dock säkert en kostnadsfråga som vi konsumenter skulle tvingas betala extra för, och vill vi det?

Lite motsägelsefullt med ändå spot on.

Om företagen, som står för utsläppen, bara följer konsumenternas vilja (vilket är det enda rätta i en värld dar cash=king och demokrati regerar), vem är då den egentliga miljöboven?

Min poäng är inte att gemene man ska ändra på sig för att rädda miljön. Det kommer inte hända, det mänskliga psyket tycks inte vara uppbyggt för att kunna sätta individens egna beslut i ett så stort perspektiv.

Min poäng är att det är hög tid att det införs restriktioner i demokratin som förbjuder förstörandet av vår omgivning, på samma sätt som det idag finns restriktioner som förbjuder utrotning av folkgrupper, respektlöshet mot religioner, etc.
(om man tror att en västerländsk demokrati helt enkelt innebär "folket får bestämma fritt" så bör man också gå tillbaka till skolbänken)

det finns mycket man kan säga om miljön och mycket som även inte går att göra för att rädda den. Många verkar tro att utvecklingen kommer rädda oss medan de som hävdar att vi måste ändra oss skriker i median. själv tror jag inte människan kan överleva utan uländer och pest etc, vi är inte ännu anpassade för att leva i en perfekt värld.Människan klagar på allt, inklusive miljön.

Men tex jag går på universitetet, jobbar extra på helgerna och måste ta hand om husdjur, jag har inte direkt tid att egagera mig inom miljödebatten. Det enda jag egentligen har är en åsikt, som likväl i en demokrati inte betyder något om jag inte kan övertala mer än halva sverige att min åsikt är rätt. Så kalla mig passiv om ni vill, jag återvinner metall och glas men slänger resten i brännbart. Jag ser ingen mening med att behöva börja döda folk som tycker annorlunda men det är klart att man inte vill att miljön ska förstöras och jorden gå under 2039 när jag blivit medelålders.

för er som totalt ignorerar miljöfrågan, ta en titt på dokumentären "planeten". Går att streama från svts hemsida.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Visst är det bra att dom vill att det ska vara grön el. Fast är det inte dyrare? Då skulle konsoller konsta ännu mer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Pansarknekt

Jag åt upp min Nintendo en gång. Har mått jättebra sedan dess...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Tycker jag låter vettigt Inget fel på att vara miljövänlig!

Medlem

Learn to Pick Your Battles är min uppfattning om detta. Jag kunde bry mig mindre att mina spelkonsoler innehåller lite giftiga ämnen när trafik, industri, rökning m.m. spyr ut gifter runt omkring mig. Prioritering.

Sålänge det inte påverkar mig som konsument rent kostnadsmässigt så får dom gärna arbeta för att ta bort vissa material. Tycker det är illa att det är vi som slut konsumenter som alltid för betala för allt "natur" och "miljovänligt" tjafs, medans dom högre upp i kedjan inte påverkas.

Medlem

Såg om detta på the voice imorse, man kunde bli steril av att suga på en sladd till 360'n haha


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

^- Tror det är mer än att bli just steril man kan börja oroa sig för om man suger på sladdarna till sin elektronik.

Mother Nature, will it blend?

Inaktiv
Citat:

Lite motsägelsefullt med ändå spot on.

Om företagen, som står för utsläppen, bara följer konsumenternas vilja (vilket är det enda rätta i en värld dar cash=king och demokrati regerar), vem är då den egentliga miljöboven?

Min poäng är inte att gemene man ska ändra på sig för att rädda miljön. Det kommer inte hända, det mänskliga psyket tycks inte vara uppbyggt för att kunna sätta individens egna beslut i ett så stort perspektiv.

Min poäng är att det är hög tid att det införs restriktioner i demokratin som förbjuder förstörandet av vår omgivning, på samma sätt som det idag finns restriktioner som förbjuder utrotning av folkgrupper, respektlöshet mot religioner, etc.
(om man tror att en västerländsk demokrati helt enkelt innebär "folket får bestämma fritt" så bör man också gå tillbaka till skolbänken)

Håller helt med dej

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Såg om detta på the voice imorse, man kunde bli steril av att suga på en sladd till 360'n haha

....,
Ja det kan du bli om du har en laptop i knät oxå.

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:

Såg om detta på the voice imorse, man kunde bli steril av att suga på en sladd till 360'n haha

Om man suger på en sladd så förtjänar man att bli steril :b

Men personligen tycker jag att det är bra att nån tar tag i frågan. Är ju ett antal miljoner konsoller som tillverkas och kan man på nåt sätt göra dom lite mindre miljöfarliga så har man kommit en bit på vägen.

Skriv svar