Inaktiv
net play

vad behöver man för att köra netplay på ps2?
har en nätverkskabel, så behöver jag bara en router eller e de något mer?

Inaktiv

du behöver nätverkskortet till ps2:an. Min har varje fall inte det som standard utan det e nåt man köper till för några hundralappar.

Sen e det bara att köra. En router e bra om du vill att fler ska kunna surfa/spela på andra datorer/konsoller sammtidigt.

/Grindah

Inaktiv

jo jag vet att de e så på de stora ps2 men jag har de lilla, där e de inbyggt men man behöver ju router sa min morsas jobbarkompis...han kan sånt
så e de nåt mer?:|

nj
Medlem

Om du har tex ADSL (eller någon annan uppkoppling där du bara har en IP-adress) så är router helt klart den enklaste lösningen.

Utöver det så är det väl egentligen inget mer som behövs (om det nu inte är något särskilt som behövs för PS2:an, har en gammal vanlig själv utan nätverksadapter så jag har aldrig brytt mig om att testa), nätverkskabel då men den hade du redan.

Inaktiv

är D-Link DI-524 ett bra val...de står att den är bra till online

nj
Medlem
Skrivet av p.s.2:

är D-Link DI-524 ett bra val...de står att den är bra till online

Att döma av vad som är skrivet om den på Prisjakt så verkar den inte vara någon höjdare.

Sedan så är de billigaste routrarna inte alltid de bästa valen, särskilt inte om man har en snabbare uppkoppling (10+ Mbit) då många av dem helt enkelt har för långsam hårdvara så routern blir en flaskhals som kan dra ner hastigheten på uppkopplingen rätt rejält (pga routern inte hinner skriva om alla datapaket mellan WAN- och LAN-portarna).

Inaktiv

vad rek: du? jag skulle välgigt gärna spela socom 3
online snart

1
Skriv svar