WiiWare lanserat i Europa

Medlem
WiiWare lanserat i Europa

Kul för alla som använder sig av ...WiiAre?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Köpte nyss 5000 Wiipoints, inte laddat hem ett wiiware spel ännu! Men någon som har Dr Mario som kan utrycka sig? Lostwinds är ju ett givet köp, någon som har Toki Tori?

Inaktiv

Får nog hosta igång Wiin igen, Final Fantasy verkar najs!

Medlem

Dr Mario är jävligt nervigt! Speciellt "Germ Buster" spelläget, där man får styra med pekaren. Helt klart värt den summa pengar!

ptr
Medlem

kan man inte pröjsa med VISA kort?

Medlem
Skrivet av ptr:

kan man inte pröjsa med VISA kort?

Jo det är ju så du köper Wii points

Medlem
Skrivet av ptr:

kan man inte pröjsa med VISA kort?

såklart du kan .. både visa & mastercard funkar att handla med .. när du ska köpa wii points så väljer du att du vill köpa wii points med kreditkort istället för att välja att du har köpt wii points i butik


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Har testat och klarat ut LostWinds, väldigt underhållande och harmoniskt spel, så länge de varade dvs, 3timmars speltid är inte så länge precis Funderar på att skaffa Final Fantasy.

Medlem

Blir nog att köpa FF spelet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Köp Dr Mario! Lite hjärngympa, man fastnar lätt i spelet faktiskt. FF vet jag inte om jag ska köpa, kostar att uppleva "hela" spelet! Inget jag orkar betala för..

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Har testat och klarat ut LostWinds, väldigt underhållande och harmoniskt spel, så länge de varade dvs, 3timmars speltid är inte så länge precis Funderar på att skaffa Final Fantasy.

Var det värt pengarna sett till kvalitet och speltid? Funderar själv på det men något tvehågsen


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Tror de lagt sig lite för högt i pris. De flesta spel på Xbox live kostar under 80:-. Det blir alltså ungefär som en lunch och således rätt mycket impulsköpande. Runt 100-150:- däremot så tror jag man slår ihjäl sådana impulsköp en hel del.

Tror de skulle tjäna på att lägga spelen på runt 50:- men då möjligen satsa på kortare/enklare spel om det inte skulle löna sig.

Medlem

Vad gör man på FF, ska man bara bygga en stad? Inget döda monster och sånt?

Medlem
Skrivet av Joavels:

Vad gör man på FF, ska man bara bygga en stad? Inget döda monster och sånt?

Nått i den stilen ja. Du spelar som kung och ska bygga en stad och skicka ut äventyrare på äventyr. Så här beskrev de spelet på IGN: "Sure, it's basically a Final Fantasy game where you stay at home and send other people out to play Final Fantasy.". Jag gillar att att bygga så det blir nog ett köp för mig, får se om det blir att införskaffa något extramaterial dock.

/ LordDaimos

Medlem

Hmm, hade bara 700 poäng kvar, får sätta in lite mer pengar.


signatur
Skrivet av Nolite:

Var det värt pengarna sett till kvalitet och speltid? Funderar själv på det men något tvehågsen

Jämfört med folk som betalar det sexdubbla för 6 timmar med typ Medal of Honor Airborne känns det rätt värt

Givet köp när jag får lite mer pengar här iaf. Japp, jag älskar att rättfärdiga mina val före köp.

Inaktiv

Iofs tar inte spel som MoH "slut" när man spelat igenom kampanjen som Lost Winds gör, men jag förstår din poäng. Och det trots att jag aldrig skulle köpa något spel ur MoH-serien


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Fint koncept, men jag föredrar att köpa boxade versioner av spel, fast om de inte släpps så (vilket de ej lär göra)...

Medlem

Spelade Final Fantasy hela natten igår. Trevligt spel men tror inte det är något som håller så värst länge. Köpa till extrasaker för att få ut allt var väl ingen höjdare som de gjorde med tanke på att allt det kostar ungefär lika mycket som själva spelet :/

Man bygger en stad och skickar ut äventyrare som någon mer sa här. Du sätter upp olika uppdrag som de ska utföra och desto fler dungeon bossar man klarar desto fler byggnader får man osv. Det finns även en story i spelet som är indelad i olika chapters... dock inte så värst djup ännu så länge men det håller liv i spelet och lättar upp stämningen lite så det inte bara är samma dag in och dag ut.


signatur

osv.

Inaktiv

Ska skaffa Lost Winds och World of Goo till en början, men heter det inte Wii Software här i Europa?

1
Skriv svar