Mass Effect färdigt för lansering

Robot
Mass Effect färdigt för lansering
Medlem
Mass Effect färdigt för lansering

Sweet, då kanske man har något att lira den kommande månaden

Medlem

Var ju hyffsat *snooore* på 360n imho.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

Härligt! Detta blir något att sätta tänderna i på semestern.


signatur
Medlem

Att ej kunna installera ett spel mer än ett max antal gånger är som om man endast fick använda samma par skor max 10 gånger.

Aldrig att jag köper sånt skit. Må de så vara årets spel. Usch!

Inaktiv

Skitskönt! Var rädd det här skulle komma ut samtidigt som DH så skulle jag slösat bort alla mina pengar på att spela 40 timmar Mass Effect

Medlem
Skrivet av Introx:

Att ej kunna installera ett spel mer än ett max antal gånger är som om man endast fick använda samma par skor max 10 gånger.

Aldrig att jag köper sånt skit. Må de så vara årets spel. Usch!

Word!


signatur

Hej! jag är ny här.

Vila i frid

Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Känns som att ett framflyttat lanseringsdatum är lite som att skjuta sig själv i foten. Med största sannorlikhet kommer vi PC-användare stöta på många buggar som säkerligen kunde ha hittats om de bara spenderade en vecka till med Q&Q.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av Introx:

Att ej kunna installera ett spel mer än ett max antal gånger är som om man endast fick använda samma par skor max 10 gånger.

Aldrig att jag köper sånt skit. Må de så vara årets spel. Usch!

Word!

Det går att öppna upp för fler installationer om man (mot förmodan) behöver installera fler gånger.
Och att fämföra med att använda ett par skor 10 gånger är SÅ FEL.
Det är inte precis så att du bara kan starta spelet 10 gånger...

ptr
Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av Introx:

Att ej kunna installera ett spel mer än ett max antal gånger är som om man endast fick använda samma par skor max 10 gånger.

Aldrig att jag köper sånt skit. Må de så vara årets spel. Usch!

Word!

Det går att öppna upp för fler installationer om man (mot förmodan) behöver installera fler gånger.
Och att fämföra med att använda ett par skor 10 gånger är SÅ FEL.
Det är inte precis så att du bara kan starta spelet 10 gånger...

du får bara ta ner skorna från vinden 10 gånger. alltså om du lägger upp skorna på vinden efter sommaren och sen tar ner dom till nästa sommarn igen så får du bara göra det tio gånger sen måste du ringa för att få tillåtelese att använda dom ännu fler gånger... rätt idiotiskt eller hur?

Medlem
Skrivet av ptr:

du får bara ta ner skorna från vinden 10 gånger. alltså om du lägger upp skorna på vinden efter sommaren och sen tar ner dom till nästa sommarn igen så får du bara göra det tio gånger sen måste du ringa för att få tillåtelese att använda dom ännu fler gånger... rätt idiotiskt eller hur?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Mass Effect... MORE LIKE MASS FAIL hahaha

...seriöst dock, fan ta BioWare och deras löjliga kopieringsskydd.

Medlem
Skrivet av ptr:

du får bara ta ner skorna från vinden 10 gånger. alltså om du lägger upp skorna på vinden efter sommaren och sen tar ner dom till nästa sommarn igen så får du bara göra det tio gånger sen måste du ringa för att få tillåtelese att använda dom ännu fler gånger... rätt idiotiskt eller hur?

Hur många par skor har du som är äldre än 10 år? Du kommer inte behöva ominstallera fler än 10ggr så det kommer inte spela någon roll, dom försöker motverka piratkopiering så mycket som möjligt och det ska dom ha creds för.

Medlem

Finns det något extra in PC versionen som inte finns till 360? Annars är det ingen ide att köpa det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ptr
Medlem

fniss - utvecklade iofs bara Introxs jämförelse så att den passar lite bättre.

Skrivet av derpious:
Skrivet av ptr:

du får bara ta ner skorna från vinden 10 gånger. alltså om du lägger upp skorna på vinden efter sommaren och sen tar ner dom till nästa sommarn igen så får du bara göra det tio gånger sen måste du ringa för att få tillåtelese att använda dom ännu fler gånger... rätt idiotiskt eller hur?

Hur många par skor har du som är äldre än 10 år? Du kommer inte behöva ominstallera fler än 10ggr så det kommer inte spela någon roll, dom försöker motverka piratkopiering så mycket som möjligt och det ska dom ha creds för.

ja men man får väl bara installera spelet 3 gånger? och det finns garanterat folk som använder samma skor i över tre år. Och hur i helvete ska det här motverka piratkopiering? Det är OMÖJLIGT! Visst att det hindrar en piratkopia att komma ut samtidigt (eller tidigare) än lanseringsdatum, men efter två veckor har du en img fil och kan installera det hur många gånger du vill ändå. Visst är det bra att de försöker förhindra piratkopiering, men det här drabbar ju ENDAST de som köpt spelet.

Skrivet av ptr:
Skrivet av derpious:
Skrivet av ptr:

du får bara ta ner skorna från vinden 10 gånger. alltså om du lägger upp skorna på vinden efter sommaren och sen tar ner dom till nästa sommarn igen så får du bara göra det tio gånger sen måste du ringa för att få tillåtelese att använda dom ännu fler gånger... rätt idiotiskt eller hur?

Hur många par skor har du som är äldre än 10 år? Du kommer inte behöva ominstallera fler än 10ggr så det kommer inte spela någon roll, dom försöker motverka piratkopiering så mycket som möjligt och det ska dom ha creds för.

ja men man får väl bara installera spelet 3 gånger? och det finns garanterat folk som använder samma skor i över tre år. Och hur i helvete ska det här motverka piratkopiering? Det är OMÖJLIGT! Visst att det hindrar en piratkopia att komma ut samtidigt (eller tidigare) än lanseringsdatum, men efter två veckor har du en img fil och kan installera det hur många gånger du vill ändå. Visst är det bra att de försöker förhindra piratkopiering, men det här drabbar ju ENDAST de som köpt spelet.

Äsch är ju egentligen bara att ladda ner en crack. Så är det "kopieringsskyddet" ur världen lol. Tror jag iaf


signatur
Medlem

Ska köpa det, ställa det i hyllan med plasten på, och sen ladda ner det. Så man slipper alla jävla kopieringsskydd, dem knäcks ju efter någon månad ändå. Bara att se när Bioshock släpptes, ALLA releasegrupper som vet hur man knäcker kopieringskydd satte sig med bioshock och det tog fan inte mer än en knapp månad innan man kunde tanka ner det, den dagen när spelet släpptes på torrent gick jag och köpte mig ett ex, satte in det i hyllan och laddade ner det. Förjävligt att det ska vara så, suger något extremt.


signatur

En styck signatur.

Medlem

är den nån multiplayer?


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Skrivet av Vike15:

är den nån multiplayer?

Vad ska du göra med multiplayer i Mass Effect?

Nä, det finns ingen multiplayer. Se det som en bra bok eller film. Nåt man avnjuter bäst på egen hand (jaa, jag vet - det är upplagt för dåliga skämt om vad man kan göra "på egen hand" hehe).


signatur
Medlem
Skrivet av Vike15:

är den nån multiplayer?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

PC användare, bara en massa omoget tjafs fram o tillbaka, ångra inte en sekund att jag övergav plattformen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av derpious:

Hur många par skor har du som är äldre än 10 år? Du kommer inte behöva ominstallera fler än 10ggr så det kommer inte spela någon roll, dom försöker motverka piratkopiering så mycket som möjligt och det ska dom ha creds för.

Jag ominstallerar ofta spel mer än tio gånger, då jag tycker att de bara ligger och tar plats när de inte används. Med Oblivion är jag uppe i 12-13 ominstallationer nu, så att säga att folk inte kommer behöva installera om Mass Effect mer än ett antal gånger, det tror jag inte på.


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv

Fan....måste klara av GTA4 innan jag köper mass effect... :S

skit också, MGS4 ska också komma ut, blir mycket spelande under sommaren:D

ptr
Medlem
Skrivet av zarnexx:

Fan....måste klara av GTA4 innan jag köper mass effect... :S

skit också, MGS4 ska också komma ut, blir mycket spelande under sommaren:D

och bad company... det blir för myyyckeeet

Medlem

Mass Effect har jag aldrig spelat men det bli klart en titt på vad det är.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Gratulerar Bioware, ni förlorade just 400kr. Ni kan ta erat stasi-kopieringsskydd och köra upp det i valfri kroppsöppning, köper jag något så gör jag vad fan jag vill med det, när jag vill det. Kommer piratkopiera det här utav ren djävulskap.

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av ptr:

du får bara ta ner skorna från vinden 10 gånger. alltså om du lägger upp skorna på vinden efter sommaren och sen tar ner dom till nästa sommarn igen så får du bara göra det tio gånger sen måste du ringa för att få tillåtelese att använda dom ännu fler gånger... rätt idiotiskt eller hur?

Hur många par skor har du som är äldre än 10 år? Du kommer inte behöva ominstallera fler än 10ggr så det kommer inte spela någon roll, dom försöker motverka piratkopiering så mycket som möjligt och det ska dom ha creds för.

Om dom verkligen försökte motverka piratkopieringen så mycket som möjligt så skulle dom ha haft en global release. Som det är nu så finns det en ganska stor risk att det finns en piratkopia tillgänglig innan spelet dyker upp i butik.

Inaktiv

"PC-versionen har istället fått strålkastarna riktade på ett annat område, då utgivaren valde att använda SecuROM som kopieringsskydd. Efter mycket kritik har utgivaren mildrat kravet på validering var tionde dag. Mass Effect har fortfarande begränsningar i antalet tillåtna installationer."

Vad ska det stoppa då? att man inte kan spela multiplayer som inte ens finns?
För singelplayer läget kommer det inte att stoppa, en crack så är det ur världen

Medlem

Max antal instalationer stör mig inte. Jag stör mig på att de ska vänta tills 6 juni, innan det släpps i Europa.

Medlem

Som vanligt så får vi det i juni nån gång och jänkarna redan nästa vecka nån gång.. skriker piratkopiering stort alltså

123
Skriv svar