Mass Effect färdigt för lansering

Medlem

Jag hajar inte riktigt vad det var för fel på det gamla skyddet??
Tycker det inte verkar vara så stor grej att behöva validera var 10:e dag, eller?
Känns som att det bara var pirater som klagade för att klaga och då tycker jag BioWare gjorde fel när dom lyssnar på dom. Dom kommer ju ändå inte köpa spelet.

Medlem

Jag förstår inte detta tjafs om att man inte ska köpa spelet för att det innehåller detta skydd!

För det första! Hur många datorer har ni egentligen? :S Jag har en och är nöjd med det. Ni har ju tydligen fler än tre för att det ska vara något problem med att man inte kan ha det på fler än tre datorer. Och om ni är så jäkligt lyckligt lottade att ni har säg fyra datorer, ska ni köra på alla? Ska ni sitta och spela igenom kampanjen på varsin dator?

Var ligger det jobbiga i att avinstallera spelet innan omformatering? Det tar kanske 5-10 minuter och ni behöver inte göra ett smack. Visst man kan glömma, förståligt, men då är det inte så jobbigt att ringa att samtal heller.

Dessa smällar får vi ta som straff när piratkopieringen har spridit sig till den skalan den är idag. Att inte köpa spela pga. detta är bara dåliga bortförklaringar för att själv piratkopiera det.
Om ni stör er så mycket på detta. Köp spelet och cracka! Stöd Bioware så vi får se mer trevliga spel!

Skrivet av Fluffo:

Jag förstår inte detta tjafs om att man inte ska köpa spelet för att det innehåller detta skydd!

För det första! Hur många datorer har ni egentligen? :S Jag har en och är nöjd med det. Ni har ju tydligen fler än tre för att det ska vara något problem med att man inte kan ha det på fler än tre datorer. Och om ni är så jäkligt lyckligt lottade att ni har säg fyra datorer, ska ni köra på alla? Ska ni sitta och spela igenom kampanjen på varsin dator?

Var ligger det jobbiga i att avinstallera spelet innan omformatering? Det tar kanske 5-10 minuter och ni behöver inte göra ett smack. Visst man kan glömma, förståligt, men då är det inte så jobbigt att ringa att samtal heller.

Dessa smällar får vi ta som straff när piratkopieringen har spridit sig till den skalan den är idag. Att inte köpa spela pga. detta är bara dåliga bortförklaringar för att själv piratkopiera det.
Om ni stör er så mycket på detta. Köp spelet och cracka! Stöd Bioware så vi får se mer trevliga spel!

Ibland kan man inte avinstallera innan man ska omformatera


signatur
Medlem
Skrivet av Fluffo:

Jag förstår inte detta tjafs om att man inte ska köpa spelet för att det innehåller detta skydd!

Det är för att skyddet gör spelet ospelbart i framtiden. Man måste gå online och aktivera spelet för att spela.

Om EA lägger ner supporten så kan man glömma att spela det igen. Om EA lägger ner servern så kan man glömma att spela det igen. Och EA lägger ner sina spelservrar rätt ofta.

Så egentligen så hyr man spelet på obestämd tid, för en dag så kan det hux flux inte fungera längre.

För några veckor sedan så grävde jag fram Dune från 1992 från förrådet och hade kul med det. Idag så är både utvecklaren och utgivaren borta från marknaden. Om det spelet hade haft samma skydd så hade jag inte haft en chans att spela det idag.

Och det ska inte vara nödvändigt att använda ett crack för att spela ett spel man köpt. Det är idiotiskt.

Skrivet av Hjalmarson:

Sure att du kan rösta med plånboken. Att inte köpa spelet är ett bra sätt om du samtidigt hör av dig till utvecklaren / utgivaren. Att köra en piratkopia är dock hyckleri.

Håller med om att det är hyckleri om man gör så.

123
Skriv svar