Värde på Amilo 1520

Inaktiv
Värde på Amilo 1520

Hallå!

Köpte en Fujitsu Siemens Amilo SI 1520 Intel Core 2 Duo 1.83GHz / 1024MB / 120GB / TFT12 / DVDRW / WinXP Home för cirka 2 ½ månad sedan men har blivit så tagen av Mac OS X 10.4 och kommande 10.5 att jag måste byta!

Köptes för 13.000 kr

SKÄRM: 12,1"
CPU: C2D T5600
RAM: 1024 mb
HDD: 120 GB
OPTISKT: DVD-RW
VIKT: 1,7 kg
BATTERITID: upp till 4 h

DVI, S-video, bluetooth, wlan-kort.

Jag köpte den precis när den kom ut i affärerna men ska nu säljas, vad kan den vara värd ihop med ett snyggt logitech flat-tangentbord och en Intellimouse 3.0 mus och ett tunt "fodral" till datorn?

(Ska säljas på blocket.se)

Medlem

8000 ?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

8000 :S

snälla svara inte med vilda gissningar om ni inte har en aning.

Medlem
Skrivet av kilaker:

8000 :S

snälla svara inte med vilda gissningar om ni inte har en aning.

Skrivet av kilaker:

... vad kan den vara värd?

Du bad ju för bövelen själv om att få en uppskattning av priset!

8000:- låter inte helt orimligt, nypris idag ligger på under 11000:-

Med tanke på de köpare som besöker blocket.se så kan du nog få en 9-10000 för den iaf


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

nj
Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av kilaker:

8000 :S

snälla svara inte med vilda gissningar om ni inte har en aning.

Skrivet av kilaker:

... vad kan den vara värd?

Du bad ju för bövelen själv om att få en uppskattning av priset!

8000:- låter inte helt orimligt, nypris idag ligger på under 11000:-

Med tanke på de köpare som besöker blocket.se så kan du nog få en 9-10000 för den iaf

Vill man ha exakt samma modell så är det strax under 12000 kr (de billigare har mindre hårddiskutrymme och/eller långsammare processor).
Dock så verkar det gå att köpa demoex av den för under 7000 kr enligt Prisjakt.

Kraftfull processor, mycket hårddiskutrymme och gott om minne, dock Intels GMA950-grafikkrets så den har ju ingen direkt 3D-prestanda ifall man är intresserad av sådant.

Inaktiv

vart hittar du den för 11000 kr?

minsta "riktiga" priset ligger på 12 500 något på pricerunner.

Skojar ni när 8000 kr låter rimligt?
Att den skulle gått ner 5 000 kr på 2 månader utan repor + lite gear till den?!

Medlem

it-prylar sjunker väldigt mycket i pris, mer än du tror


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Kollar du in länken nj gav dig i inlägget ovanför ser du att den går att få tag på för under 7000kr.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Angående det där med demoex, det är ingen stående vara i en affär, man kan inte gå runt och jämföra sitt pris med en affär i Gävle som har ett demoex.

Tänker lägga ut den för 10 500 kr och hoppas på runt 10 000 kr, jämförde med datorer på blocket och de andra som är i nyskick men dock mycket sämre säljs för ~11-14 000 kr.

Skrivet av Achronos:

it-prylar sjunker väldigt mycket i pris, mer än du tror

Snälla, inte 5 000 kr på 2 månader, jag har erfarenhet av datorer och är rätt insatt, ville ha lite hjälp från andra med erfarenhet och expertis.

Ville ha lite ordentliga svar men detta var mitt sista besök på FZ.se, allt för många 15-åringar som Achronos som inte kan något och som jag stör mig på :\ .

Förlåt för flame, vi hörs på något seriösare forum kanske!

Medlem
Skrivet av kilaker:

Angående det där med demoex, det är ingen stående vara i en affär, man kan inte gå runt och jämföra sitt pris med en affär i Gävle som har ett demoex.

Nu förstår jag inte, på vilket sätt skiljer sig din dator från demoexet? Visst, köparen av din dator får bara smuts och bakterier från en värd - demoexet har antagligen tafsats på av halva Gävle

Skrivet av kilaker:

Tänker lägga ut den för 10 500 kr och hoppas på runt 10 000 kr

Låter bra

Skrivet av kilaker:

Ville ha lite ordentliga svar men detta var mitt sista besök på FZ.se, allt för många 15-åringar som Achronos som inte kan något och som jag stör mig på :\

Jaha, med den attityden lär du inte bli saknad...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

nj
Medlem
Skrivet av kilaker:

Angående det där med demoex, det är ingen stående vara i en affär, man kan inte gå runt och jämföra sitt pris med en affär i Gävle som har ett demoex.

Tänker lägga ut den för 10 500 kr och hoppas på runt 10 000 kr, jämförde med datorer på blocket och de andra som är i nyskick men dock mycket sämre säljs för ~11-14 000 kr.

Skrivet av Achronos:

it-prylar sjunker väldigt mycket i pris, mer än du tror

Snälla, inte 5 000 kr på 2 månader, jag har erfarenhet av datorer och är rätt insatt, ville ha lite hjälp från andra med erfarenhet och expertis.

Ville ha lite ordentliga svar men detta var mitt sista besök på FZ.se, allt för många 15-åringar som Achronos som inte kan något och som jag stör mig på :\ .

Förlåt för flame, vi hörs på något seriösare forum kanske!

Tja, Blocket är ju rena Meckat för överpriser när det kommer till datorprylar (och en massa annat för den delen), sett flertalet P2/3:or som försökts säljas för några tusenlappar...
Förvisso så står sig väl bärbara lite bättre i pris än en stationär, men det kan vara rätt fina överpriser på dem med (2-3+ år gamla datorer med helt döda batterier som säljaren vill ha 4000-7000kr för), sedan vet man ju aldrig vad de råkat ut för (hur kan jag som köpare tex veta att den inte råkat åka i golvet, eller att säljaren förbrukat alla aktiveringar av Windows-licensen tex).

Får du den såld för 10-10.5k så grattis, personligen så skulle jag aldrig ge så mycket för en begagnad dator (om den så är 1 månad gammal) av bla anledningarna jag nämnde tidigare, samt att är butiken där den köptes lite griniga så har de all rätt att vägra en att nyttja den garanti som finns om den står i ett annat namn (javisst, tillverkaren brukar kunna fixa saker, men då får man själv stå för fraktkostnader och annat som butiken annars enligt konsumentköplagen ska stå för under de första sex månaderna).

1
Skriv svar