Medlem
Outlaws

Detta spel är enormt bra och har varit det sedan det kom ut 1997. Detta spel har ett stort hjärta och en handling som är så bra att det skulle passa på film. Det ni kan börja med är att scrolla längst ner och sätta igång Youtube-klippet och sedan börja läsa här nedan.

en kortfattad handling.

James Anderson en före detta U.S. Marshal, har dragit sig tillbaka till ett lite enklare liv och bor ute på en farm med sin fru Anna och deras dotter Sarah. En dag rider James iväg till affären för att sedan komma tillbaka och se hans Ranch i brand och hans fru döende. Dottern är kidnappad och Anna dör liggandes på marken utan hinna och säga vart skurkarna tog även. Nu är det dags för James att åter igen sätta på sig stjärnan och jaga efter mördarna.Men denna gång så tar han lagen i sina egna händer. - "Dying's too good for 'em"

Man minns när man satte sig ner med detta spel och började skjuta banditer. På den tiden så var grafiken väldigt mysig och musiken gjorde otroligt mycket. Nu dock när man tittar på screenshots så har man svårt att tro att det var samma spel som man satt o spelade. Men man kommer alltid att hålla detta spel i hjärtat.. "Where are you Marshal"

Nu hoppas man att detta spel kommer tillbaka med bättre grafik fast samma spel. Det skulle vara så jäkla bra, men man har nog svårt att tro att det kommer att hända. Det behövs ett bra nytt westernspel men inget av dom westernspelen som har kommit senaste åren, har haft samma känsla som med Outlaws.

The Best of the best. Sleep well Outlaws.

#blogg

Medlem
Outlaws

Minns hur ryktena florerade kring utvecklingen av tvåan. Minns att PC Gamer hade ett par små notiser om saker som läckt ut. Bland annat kommer jag ihåg att det fanns minst två karaktärer att välja mellan, en som var en kvinnlig bartender/glädjeflicka och om jag inte minns fel, en veteran från amerikanska inbördeskriget.

Sen blev det tyst

Medlem

<3 outlaws första fps spelet jag klarade av! som du sa de är grymt bra story å allt! och de närmaste outlaws kännslan är ju Call of Juarez 2an

Medlem

En annan va så liten när man lirade Outlaws att man inte kommer ihåg någon story överhuvudtaget. Det va så jävla fräckt att gå runt och döda alla 'elaka cowboys', jag och mina polare va som trollbundna

Och musiken va då som nu, Ecstasy of Gold.

Drog ner spelet för något år sedan och körde en bit i början igen, läskigt hur man kände igen sig så väl.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

skulle ha varit jäkligt tufft med en uppföljare på detta spel. Man får hoppas att Lucasarts trappar ner med star wars spelen och börjar titta tillbaka på deras andra underbara spel.

Medlem

Det här spelet var mer imponerande än vad Half-life nånsin var i mina ögon.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Singleplayern var grym... men multiplayern var det som jag fastnade för.

Fanns en rätt stor community online som spelade det här faktiskt, klaner och allt.

Medlem

Outlaws är en klassiker, har musiken på datorn och låter den spelas lite då och då. Provade att köra spelet för ett halvårsen, fortfarande skoj. Synd bara att mappingen gick nerför mot senare nivåer.

Medlem

grymt spel!! grymt återblick! <3

1
Skriv svar