AMD förenklar - lanserar nytt märke

Robot
AMD förenklar - lanserar nytt märke
Medlem
AMD förenklar - lanserar nytt märke

hehe najs.

Medlem

Kändes spontant att det kommer bli ännu rörigare, men får se hur de löser det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Detta skulle väl snarare Nvidia behöva med sitt träsk av grafikkort

I övrigt så känns en medel-fps på 30 på tok för lågt. Då ligger vi ju på konsol-prestanda. 40-45 hade varit mycket bättre.

Medlem

Är ju igentligen inte så stor skillnad på spel prestanda mellan de där två konfigureringarna.

Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Detta skulle väl snarare Nvidia behöva med sitt träsk av grafikkort

I övrigt så känns en medel-fps på 30 på tok för lågt. Då ligger vi ju på konsol-prestanda. 40-45 hade varit mycket bättre.

Personligen så tycker jag att 30fps räcker och blir över ^ ^ .. Brukar inte märka nån större skillnad.

Inaktiv

Jag handplockade precis en dator som funkar finfint. Det är ingen raketforskning direkt.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Mr. Bravo:

Detta skulle väl snarare Nvidia behöva med sitt träsk av grafikkort

I övrigt så känns en medel-fps på 30 på tok för lågt. Då ligger vi ju på konsol-prestanda. 40-45 hade varit mycket bättre.

Personligen så tycker jag att 30fps räcker och blir över ^ ^ .. Brukar inte märka nån större skillnad.

Stabila 30 fps ja. Men tro inte att du kommer ligga på det för att AMD säger det Troligtvis kommer din fps hoppa mellan 15-45. Ej godkänt för ett fps/tps-spel i min värld iaf.

Iof så skulle man ju kunna räkna in klock-möjligheterna i hårdvaran också Då kommer man nog till en mer godkänd prestanda. Men då krävs ju lite kunskaper från användaren också

Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Mr. Bravo:

Detta skulle väl snarare Nvidia behöva med sitt träsk av grafikkort

I övrigt så känns en medel-fps på 30 på tok för lågt. Då ligger vi ju på konsol-prestanda. 40-45 hade varit mycket bättre.

Personligen så tycker jag att 30fps räcker och blir över ^ ^ .. Brukar inte märka nån större skillnad.

Stabila 30 fps ja. Men tro inte att du kommer ligga på det för att AMD säger det Troligtvis kommer din fps hoppa mellan 15-45. Ej godkänt för ett fps/tps-spel i min värld iaf.

Iof så skulle man ju kunna räkna in klock-möjligheterna i hårdvaran också Då kommer man nog till en mer godkänd prestanda. Men då krävs ju lite kunskaper från användaren också

heh, tänkte just tillägga det.. Att det kommer säkert pendla mellan 15-45 så jag får hålla med dig ;p

Inaktiv

bra initiativ... grafikkortsmarknaden... pga att tillverkningen spottar ut så många olika varianter av samma kort... börjar bli lite frustrerande...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Bra initiativ, men dom måste byta namn på paketen när dom uppgraderar dom... döp dom efter året eller nåt.

Medlem

Men bra, om 2 år kommer dagens AMD Game hårdvara att krypa runt på någon enstaka fps i nya spel, och stackars konsumenten blir grundlurad av ytterligare en värdelös certifiering.

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av Mr. Bravo:

Detta skulle väl snarare Nvidia behöva med sitt träsk av grafikkort

I övrigt så känns en medel-fps på 30 på tok för lågt. Då ligger vi ju på konsol-prestanda. 40-45 hade varit mycket bättre.

Personligen så tycker jag att 30fps räcker och blir över ^ ^ .. Brukar inte märka nån större skillnad.

Säger det samma... sen finns det ju knäppgökar som inte kan spela CS bara för att FPS:en inte ligger på stadiga 100. xD Jösses... min skärm klarar bara 75Hz.

Medlem

Eh känns totalt onödigt imo. En dator är ingen konsol. Vill en okunnig svensson vara säker på sin sak så köper man en spelkonsol, där är åtminstone alla spelen anpassade åt just den maskinen.

ptr
Medlem
Skrivet av Philip:

Eh känns totalt onödigt imo. En dator är ingen konsol. Vill en okunnig svensson vara säker på sin sak så köper man en spelkonsol, där är åtminstone alla spelen anpassade åt just den maskinen.

tyvärr är de inte perfekt anpassade, vilket borde vara ett krav!

det var bättre förr!

Medlem
Skrivet av conthox:

Kändes spontant att det kommer bli ännu rörigare, men får se hur de löser det.

Va?

Kommer bli succé alla kommer börja köpa AMD gör comeback


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Wow 30 fps, ja det är ju värsta monsterprestandan... eller inte. 60+ behövs ju för att det ska flyta, åtminstone i FPS.

Medlem
Skrivet av SubMarine:

Wow 30 fps, ja det är ju värsta monsterprestandan... eller inte. 60+ behövs ju för att det ska flyta, åtminstone i FPS.

Ja, men nu är det en AMD processor, det är inte lika lätt för de att få upp spel i 60+, skulle detta gjorts av Intel och Nvidia t.ex. skulle datorn säkert haft högre krav och högre fps skulle utlovats...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Sätt Game eller Gamer på en produkt och du kan öka priset med minst 50%. Dock var ju denna tråden rätt full med dumma posts..


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hurra för AMD! Jag älskar AMD!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av ptr:

det var bättre förr!

Ja, ju förr desto bättre!


signatur
Medlem

Helt onödigt tycker jag, köper ändå inte AMD så jag bryr mig inte.

Medlem

Yay for AMD, hoppas de tar igen lite nu.


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

låter bra då kanske man får någon rättsida på hårdvaru träsket


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Låter bra


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Kan vara aktuellt om typ 2-3 år då det är dags att byta upp sig, tror min dator pallar så länge iaf

Medlem

Konsoll is the shit

Medlem

Bra initiativ av AMD iaf, en gemensam standard är just det som saknas inom PC-världen. För mkt olika konfigurationer gör det svårt för utvecklarna att anpassa spelen bra imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

MFZ
Medlem

wow minst 30fps....

allt under refreshrate är uteslutet.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Bra initiativ av AMD iaf, en gemensam standard är just det som saknas inom PC-världen. För mkt olika konfigurationer gör det svårt för utvecklarna att anpassa spelen bra imo.

Men det e ju inte en gemensam standard?
Bara AMDs egna standard...

12
Skriv svar