Filmer: blod och strid i Project Origin

Robot
Medlem
Filmer: blod och strid i Project Origin

Snacka om överdrivet mycket blod... Såg kanske snyggt ut men väldigt långt ifrån verkligen.

Medlem

coolt


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

vekar vara mycket likt FEAR

Medlem

Ser lika enformigt ut som dom tidigare spelen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Combat-filmen var ju bra. Snubben kollar in i ett rum, vänder sig om och noterar att en annan snubbe har stått en meter ifrån och matat skott i fem sekunder...

Sedan var det ju löjligt mkt blod som kom när de träffades.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Drapan:

Snacka om överdrivet mycket blod... Såg kanske snyggt ut men väldigt långt ifrån verkligen.

Que ?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Underbart !
Åt helvete med realism! Det är ett spel!
Jag vill ha brutalitet och häftigt spel som får mig att "omg cooooolt"

Som om spelet är "Verkligt" i övrigt?! How about no?

Medlem

Absolut. Mycket blod och action säger då inte jag nej till heller Har dock inte lirat nått av dessa spelen sen det första FEAR. Undra om dom har fixat lite kännsla i automatvapnen nu.

Medlem
Skrivet av CharlieSimon:

Som om spelet är "Verkligt" i övrigt?! How about no?

Ett spel kan vara realistiskt eller ha realistiska effekter utan att för den sakens skull vara 100 % verklighetsförankrat.

Exempel1:
En alv skjuter en orc med en pil och orcen dör = realistiskt efter som att man dör av en pil, trots att det varken finns orcer eller alver. (Inte på denna planeten iaf...)

Exempel2:
En soldat står och matar 2 magasin på en annan soldat som "äntligen" dör när 20+ skott är avlossade = inte realistiskt, trots att soldater finns (joho då!), pga att soldaten tål för mkt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av CharlieSimon:

Som om spelet är "Verkligt" i övrigt?! How about no?

Ett spel kan vara realistiskt eller ha realistiska effekter utan att för den sakens skull vara 100 % verklighetsförankrat.

Exempel1:
En alv skjuter en orc med en pil och orcen dör = realistiskt efter som att man dör av en pil, trots att det varken finns orcer eller alver. (Inte på denna planeten iaf...)

Exempel2:
En soldat står och matar 2 magasin på en annan soldat som "äntligen" dör när 20+ skott är avlossade = inte realistiskt, trots att soldater finns (joho då!), pga att soldaten tål för mkt.

Men hur kul skulle det vara att spela ett spel där du dödar alla fiender på 1-3 skott? (beroende på din accuracy) Inte så värst? Right!
Dock kommer du ju självklart komma med ett mot-argument och förklara att det visst skulle vara roligt.
Looking forward to it.

Medlem
Skrivet av CharlieSimon:

Men hur kul skulle det vara att spela ett spel där du dödar alla fiender på 1-3 skott? (beroende på din accuracy) Inte så värst? Right!

Beror på spel och speltyp, det finns ju olika typer av realism, eller snarare grad av realism. Det måste inte vara antingen eller, alltså att de dör av 1-3 skott eller att de dör efter 20.

Ta spel som SWAT4 och liknande; man dör av ett par skott beroende på var de träffar - mkt roligt spel om man gillar den typen av mer simulationsliknande spel.

Ta spel som UT3 och liknande; man tål mkt mer än vad man egentligen borde, men pga att spelgenren är uppbyggt så och spelstilen är just orealistisk med fokus på action, så passar det iaf.

Men ta spel som detta, som ger ett intryck av att vara hyffsat realistiskt men som samtidigt har överdrivet mkt blod och soldater som tål för mkt ger ett splittrat intryck och spelkänslan är i min mening också den splittrad. "Skall det vara realism eller ej?" sitter jag och tänker, men visst, är det inget som ni/du stör er på, så fine, kul för er.

// edit: stavning


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av CharlieSimon:

Men hur kul skulle det vara att spela ett spel där du dödar alla fiender på 1-3 skott? (beroende på din accuracy) Inte så värst? Right!

Beror på spel och speltyp, det finns ju olika typer av realism, eller snarare grad av realism. Det måste inte vara antingen eller, alltså att de dör av 1-3 skott eller att de dör efter 20.

Ta spel som SWAT4 och liknande; man dör av ett par skott beroende på var de träffar - mkt roligt spel om man gillar den typen av mer simulationsliknande spel.

Ta spel som UT3 och liknande; man tål mkt mer än vad man egentligen borde, men pga att spelgenren är uppbyggt så och spelstilen är just orealistisk med fokus på action, så passar det iaf.

Men ta spel som detta, som ger ett intryck av att vara hyffsat realistiskt men som samtidigt har överdrivet mkt blod och soldater som tål för mkt ger ett splittrat intryck och spelkänslan är i min mening också den splittrad. "Skall det vara realism eller ej?" sitter jag och tänker, men visst, är det inget som ni/du stör er på, så fine, kul för er.

// edit: stavning

Men du kan inte ta det för vad det egentligen är?
Ett action / horror spel?
Med betoning på spel.

Jag sätter mig iallafall inte och spelar ett spel för att få intryck av antingen realism eller orealism.
Jag spelar för få en förhoppningsvis ny underhållande erfarenhet inom spel.

Medlem

Jag tycker det ser grymt ut. Det första var asskul, det här ser ännu roligare ut:) och expansionerna kan ta sig:P


signatur

cags

Skrivet av conthox:

Text

Jag förstår vad du vill ha sagt men det är väldigt, väldigt slarvigt framfört dessutom är poängen i svagaste laget. Du borde få lite mer kött på benen innan du börjar tycka till om vad som gör ett spel bra/dåligt, för i all ärlighet det där håller inte ens i en debatt på dagis. Och sluta förkorta ordet mycket, det ser faktiskt bara dumt ut...

(känner mig taskig nu ta inte detta på fel sätt jag menar inget illa)

Medlem
Skrivet av cags59:

Jag tycker det ser grymt ut. Det första var asskul, det här ser ännu roligare ut:) och expansionerna kan ta sig:P

ja enligt monolith så är inte ens expansionerna en del av historien i f.e.a.r. och project origin.. så ja expansionerna kan ta sig


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Grön:

Jag förstår vad du vill ha sagt men det är väldigt, väldigt slarvigt framfört dessutom är poängen i svagaste laget.

Slarvit framfört? Hur då? Motivera gärna och argumentera för det du tycker istället för att bara skriva att det jag skrev var illa skrivet.

Skrivet av Grön:

Du borde få lite mer kött på benen innan du börjar tycka till om vad som gör ett spel bra/dåligt, för i all ärlighet det där håller inte ens i en debatt på dagis.

Eh, va? Måste man ha en magisterexamen i datorspellära för att kunna framföra sin åsikt? Den som inte håller tillräckligt hög nivå här är du, du skriver inte ens varför du tycker som du gör. Sedan att skriva att jag inte vet ngt om vad som gör ett spel bra/dåligt är bara fånigt då det inte finns ngt som är sant/falskt eftersom att om ett spel är bra eller dåligt är upp till var och en - det är en åsikt, inte faktum.

Skrivet av Grön:

Och sluta förkorta ordet mycket, det ser faktiskt bara dumt ut...

'Va?' nummer 2. "Mkt" är en förkortning helt enl. SAO, tycker du den är dum så Ok, men töntigt att påpeka det i ett inlägg.

Sedan hur du kan tro att jag inte kommer reagera på det och att "du inte vill illa" har jag svårt att förstå då ditt inlägg bara kastade skit på mig utan att ens motviera ngt av det du skrev.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

---> åter till ämnet;
bara jag som tyckte att när någon blev skjuten i den andre filmen såg blodet precis likadant ut som blodet tillhörande det gamla spelet? (som dem visade i första filmen). Det nya blodet va ju lite överdrivet, men dock rätt snyggt

angående förra inlägget, palla whina på förkortningar i ett forum för spel -.-

Medlem
Skrivet av Zome0ne:

---> åter till ämnet;
bara jag som tyckte att när någon blev skjuten i den andre filmen såg blodet precis likadant ut som blodet tillhörande det gamla spelet? (som dem visade i första filmen). Det nya blodet va ju lite överdrivet, men dock rätt snyggt

angående förra inlägget, palla whina på förkortningar i ett forum för spel -.-

Gissar på att dom inte implenterat nya blodflödet i koden än? Eller nåt åt det hållet Stod ju "Work in progress"

Haha det är ju bara fånigt att ni argumenterar om blodet i FEAR som ju ska vara ett superrrealistiskt spel, not. Tyckte det såg riktigt najs ut och kommer lätt att spela det när det kommer.

Medlem
Skrivet av CharlieSimon:

Underbart !
Åt helvete med realism! Det är ett spel!
Jag vill ha brutalitet och häftigt spel som får mig att "omg cooooolt"

Som om spelet är "Verkligt" i övrigt?! How about no?

Håller verkligen med dig!

ont. Fy tusan vad jag längtar nu efter dessa filmer


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Så tråkigt när spel som har slowmotion bygger på att man ska använda slowmotion hela tiden. Inte använda det som en extra powerupp när det verkligen behövs.

Annars såg och lät det exakt som FEAR vilket både är bra o dåligt, kan ju bli en ganska skön action titel i en budgetlåda nånstans...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

@ Coronthos, så bara för att det inte springer runt aliens bakom varje hörn måste det vara realistiskt? jag tycker du skjöt dig själv i foten arguments mässigt när du först pratar om olika grader av realism och drar upp olika exempel och sen klagar på FEAR och det bara låter på dig som att du klagar bara för att Ser lite realistiskt ut ibland.
En tjej i röd klänning gör blodhögar av stora maffiga soldater, man har överdrivna reflexer, framtids vapen ibland och robotar. Tycker inte det låter som ett spel som försöker vara särskillt realistiskt.
Det vill helt enkelt bara vara ett effektfult action spel med lite skräck i

@wardancer, jag ahr alldrig upplevt att FEARskulle tvinga mig att vara i slowmotion hela tiden, det är ett extra vertktyg för att döda/överleva fienderna.
Jag tyckte det bara såg ut som om dom använde slowmtion för att öka efkterna mer än något annant. tex så använde han inte slowotion när han slogs mot en fiende som nästan kräver slowmotion, antagligen för att den ska se så snabt ut som den är, och explosionerna e hetare i slwomo


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Känns mest som mer av samma sak på gott och ont. Själv är jag rätt trött på fears upplägg. Känns som bullettime är rätt överanvänt vid det här laget.

Medlem
Skrivet av Makoo:

@ Coronthos, så bara för att det inte springer runt aliens bakom varje hörn måste det vara realistiskt? jag tycker du skjöt dig själv i foten arguments mässigt när du först pratar om olika grader av realism och drar upp olika exempel och sen klagar på FEAR och det bara låter på dig som att du klagar bara för att Ser lite realistiskt ut ibland.

@ Marhkoof, jag klagade inte på FEAR, jag försökte bara beskriva olika grader och realism och hur man kunde göra Project O mer realistiskt utan att för den sakens skull vara 100 % verklighetstroget. Jag har inte påstått att FEAR är ett dåligt spel heller, ej att ett spel är sämre för att det är mindre realistiskt. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så beror det på speltyp. En av mina poänger var att de kunde skära ned lite på mängden blod som kom ut när de blev träffade på så sätt öka realism (när det gäller blood n gore) men att de andra såg bra ut. En konstruktiv kommentar alltså, inte gnäll.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av conthox:

Text

Jag förstår vad du vill ha sagt men det är väldigt, väldigt slarvigt framfört dessutom är poängen i svagaste laget. Du borde få lite mer kött på benen innan du börjar tycka till om vad som gör ett spel bra/dåligt, för i all ärlighet det där håller inte ens i en debatt på dagis. Och sluta förkorta ordet mycket, det ser faktiskt bara dumt ut...

(känner mig taskig nu ta inte detta på fel sätt jag menar inget illa)

Ta inte illa upp, men hur gammal är du? För det verkar som du måste gå om grundskolan om du nu har gått den...

Slarvigt?
Ta och titta igenom din egen text först.

Dagisnivå?
Hur mycket tillför du? Argument, konstruktiv kritik eller andra infallsvinklar? Nej, inget av dessa har du lyckats med att få in.

Snälla, gröta inte ihop texten som du har gjort, det ser bara dumt och obildat ut...
-
Innan någon Wiseguy kommer och anmärker på detaljer i det jag skrivit, så ville jag bara framföra hur meningslöst det är med inlägg som dessa.

Missförstår ni folk med flit eller?

Puss o kram


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Ber så mycket om ursäkt om någon blev stött jag vet nu att mitt inlägg bara var dumt. Det är ingenting fel med dina åsikter Conthox jag hoppas att du kan förlåta mig, fick minst sagt dåliga nyheter precis innan och försökte fly lite från verkligheten genom att bråka på internet och tänkte helt enkelt inte på vad jag skrev...

Medlem

Ok. Om du nu är allvarlig med det du skriver så, visst no hard feelings.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Längat tills det kommer :DDDDDDD


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Ser riktigt bra ut, do want more blood in videogames (iaf vissa)

12
Skriv svar