Blir datorer sämre för varje år?

Inaktiv
Blir datorer sämre för varje år?

Det verkar iaf så. Min dator var supersnabb när jag fick den, nu är den inte lika snabb. Vrf är det så? Samma sak med mina kompisars datorer. :S


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

Då alla program,windows uppdateringar, spel etc. tar både mer plats och prestanda så är det klart att datorer sakkar efter lite.:)

Inaktiv

formatera om den, och ladda inte ned så mycket skit.
jag löste problemet med att bara köra en 40gb hdd,
då finns det ingen platts för skit.


signatur

Det var en gång, och den var grusad.

Medlem

En dator bör installeras om minst 2 gånger per år anser jag.
(och töntiga mac/*nix kommentarer undanbedes)


signatur
Inaktiv

Min burk var seg som tusan och hårddisken knastrade och sprakade. Försökte med defrag men det hjälpte inte. Rensade registret på allt skräp som undermåliga avinstallationsprogram inte tagit bort, fortfarande seg. Stängde ner alla onödiga processer och avinstallerade alla program jag inte behövde. Ingen skillnad.

Ominstallation fixade allt. Datorn blev snabb och tyst igen. =D

Inaktiv

start->kör->msconfig->startup-> klicka ur ALLT (den kommer inte explodera iaf, men vissa saker kan sluta funka, då får du googla på grejerna du klickat ur)

kolla även under services, och klicka ur allt utan certifikat, och se till att dom som inte är "microsoft corporation" faktiskt gör nytta. finns ofta massa onödig skit, t ex "Ati HotKey Poller" och "ATI Smart", saker ingen vettig människa använder.
glhf


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jag kör en 10gb partition med Windows + småprogram, lätt att bara formatera om den och köra in windows igen. Lite sämre (från vad jag märkt) att installera en ny kopia rakt över den gamla. Får man bort en massa annat skit också när man formaterar. My two cents iaf.

Inaktiv

om du installerar en ny kopia rakt över den gamla är det exakt samma sak som att formatera, med undantaget att du får lite mindre diskplats, för den tar inte bort dina gamla dokument osv.. om du använder samma användarnamn kommer katalogerna heta "nisse.2" osv istället

går det segare äre nåt slags placebo


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Det mesta är redan nämnt jo rensning av registret är aldrig fel någon gång i veckan, samt msconfig och hindra uppstart av crap. Sen kan man gå in i administrationsverktyg och stänga av en massa tjänster (lite lurigt dock). Bra kylning är inte fel det heller vilket man måste fixa själv eftersom fabriksmonteringarna suger hårt. Format och ominstallation emellanåt är dessvärre mer eller mindre nödvändigt inte minst för att snabbt och enkelt bli av med virus. Och slå av system restore


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

ominstalera 2gånger om året tycker jag låter lite ofta, bara man håller ordning i lådan och inte installerar en massa skit så är det lugnt. instalerade min dator i somras och märker ingen skillnad på hastighet nu som då


signatur

klaga inte på min stavning, dyslexi kan man som inte bara stänga av

1
Skriv svar