fråga om iPod Nano

Inaktiv
fråga om iPod Nano

yo
ni med en nano, om ni har den inkopplad och kör [administrative tools -> computer management -> disk management]
är hela dess minne partitionerat eller finns det en snutt opartitionerat?

på min 1gb så "fattas" det nämligen ~78 mb, och där kan jag se att det inte ens är partitionerat...

jag vill veta om den är felpartitionerad, för isf kan jag göra en större.. eller om jag skriver över nåt jag inte borde.
thx


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

nj
Medlem

Du får ut ca 950MB av 1GB?
Fullt normalt då det brukar räknas 1000 byte på 1kB, 1000kB på 1MB, etc, istället för 1024.

Inaktiv

nja, det där är jag fullt medveten om, det är inte det jag menar:

(sen så brukar det väl bara räknas så på disk-media, inte minnen? minnen "blir" ju i princip kibi istället för kilo vid tillverkningen, medan hårddiskar inte behöver bli någon tvåpotens alls)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

nj
Medlem
Skrivet av prikk:

nja, det där är jag fullt medveten om, det är inte det jag menar:
(sen så brukar det väl bara räknas så på disk-media, inte minnen? minnen "blir" ju i princip kibi istället för kilo vid tillverkningen, medan hårddiskar inte behöver bli någon tvåpotens alls)

Det brukar gälla för MP3-spelare (i många fall, minns då att en 512MB-spelare jag lämnade tillbaka efter några dagar gick efter 1000B/kB), har flertalet tillfället tillfällen sett andra tillverkare som i det finstilta skriver att det räknas på 1000B/KB. Även mitt 256MB SD-minneskort (och 1GBs microSD-minneskort) räknar så.

Inaktiv

wtf.. räknar dom så på SD-korten?
weird.. trodde jag inte


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar