YouTube-uppladdning i PS3-spel

Robot
Medlem
YouTube-uppladdning i PS3-spel

grymt!:up:


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Så detta betyder då alltså att man kan filma medans man spelar för att sedan lägga upp det direkt på YouTube eller vad?

Medlem
Skrivet av Kibb:

Så detta betyder då alltså att man kan filma medans man spelar för att sedan lägga upp det direkt på YouTube eller vad?

Japp (i de spel där det stöds).

Medlem

Coolt, men tror fler hade haft nytta av det om man kunde skicka direkt till datorn istället för YouTube. Kanske man kan?

Lite riktigt editering etc. skadar aldrig iaf.

Inaktiv

Det här blir bara bättre å bättre fyfan alltså!!!

Inaktiv

men fifan så king!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Låter häftigt!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Detta var ninjaintegrerat i senaste fw uppdateringen 2.35, så utvecklare kan redan använda sig av detta.

Medlem

Ny tänkande, cool funktion!:)

Medlem

Som vi sa igår på #fz så leder det säkert till en hel del skräp på youtube, men det blir iaf inte skräp som är skakigt filmat från tv:en med en mobilkamera.

Sen är väl skräp inget nytt för youtube

Bra pryl, hoppas att fler implementerar det i spelen på kloka sätt.

Det går ju dessutom att göra detta på andra plattformar om de skulle vilja, 360 och wii ligger väl närmast då... om de så önskar

Inaktiv

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Medlem

Har velat haft en sån funktion väldigt länge


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av skogsturken:

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Que? Vad menar du? Att filmerna laddas upp med dålig kvalité eller att xboxen har dålig bildkvalitet. Eller av vilken anledning vill du inte ha det till xboxen? Tycker det låter som ett trevligt alternativ, som förhoppningsvis kan utvecklas till mer film möjligheter från konsollerna. Är ju en ganska viktig del av den pcspelscommunityn.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hade gärna velat ha denna funktion till GTA IV. Massa najsiga sekvenser som man kan filma.

Skrivet av skogsturken:

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Jävla fanboi.

Medlem

Hoppas de släpper en patch till GTA IV där de fixar in denna funktion! Bättre blir det inte :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

För er som inte vet så är Toro Sony's officiella maskot.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Ser bra uT


signatur

The only one: DutyEA

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av skogsturken:

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Que? Vad menar du? Att filmerna laddas upp med dålig kvalité eller att xboxen har dålig bildkvalitet. Eller av vilken anledning vill du inte ha det till xboxen? Tycker det låter som ett trevligt alternativ, som förhoppningsvis kan utvecklas till mer film möjligheter från konsollerna. Är ju en ganska viktig del av den pcspelscommunityn.

Alltså grafiken är så jäkla dålig på Xbox 360 så filmerna kommer troligen bli helt lågupplösta och pixlar blir det enda man ser, ja ungefär som Xbox 360 ser ut på en tv - fast sämre.

Det är min åsikt, jag är absolut ingen fanboi, jag äger inte ett PS3.

Medlem
Medlem
Skrivet av skogsturken:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av skogsturken:

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Que? Vad menar du? Att filmerna laddas upp med dålig kvalité eller att xboxen har dålig bildkvalitet. Eller av vilken anledning vill du inte ha det till xboxen? Tycker det låter som ett trevligt alternativ, som förhoppningsvis kan utvecklas till mer film möjligheter från konsollerna. Är ju en ganska viktig del av den pcspelscommunityn.

Alltså grafiken är så jäkla dålig på Xbox 360 så filmerna kommer troligen bli helt lågupplösta och pixlar blir det enda man ser, ja ungefär som Xbox 360 ser ut på en tv - fast sämre.

Det är min åsikt, jag är absolut ingen fanboi, jag äger inte ett PS3.

Du vet inte vad du pratar om så det är bättre att du är tyst. Du kan ju inte ens förklara dig på ett vettigt sätt genom dina inlägg.

Menar du att xboxen i sig skalar ner filmer till sämre kvalite då? Du vet väl att spel består av pixlar så det skulle ju inte förvåna mig om det var det enda man såg.

Korkade jävel

Inaktiv
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av skogsturken:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av skogsturken:

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Que? Vad menar du? Att filmerna laddas upp med dålig kvalité eller att xboxen har dålig bildkvalitet. Eller av vilken anledning vill du inte ha det till xboxen? Tycker det låter som ett trevligt alternativ, som förhoppningsvis kan utvecklas till mer film möjligheter från konsollerna. Är ju en ganska viktig del av den pcspelscommunityn.

Alltså grafiken är så jäkla dålig på Xbox 360 så filmerna kommer troligen bli helt lågupplösta och pixlar blir det enda man ser, ja ungefär som Xbox 360 ser ut på en tv - fast sämre.

Det är min åsikt, jag är absolut ingen fanboi, jag äger inte ett PS3.

Du vet inte vad du pratar om så det är bättre att du är tyst. Du kan ju inte ens förklara dig på ett vettigt sätt genom dina inlägg.

Menar du att xboxen i sig skalar ner filmer till sämre kvalite då? Du vet väl att spel består av pixlar så det skulle ju inte förvåna mig om det var det enda man såg.

Korkade jävel

Jag har nu anmält ditt inlägg för personangrepp och dålig attityd.

Du grundar dina inlägg på en källlös grund och saknar totalt kunskap, tycker att du ska slipa till din attityd och läsa på innan du uttalar dig igen.

Medlem
Skrivet av skogsturken:

Alltså grafiken är så jäkla dålig på Xbox 360 så filmerna kommer troligen bli helt lågupplösta och pixlar blir det enda man ser, ja ungefär som Xbox 360 ser ut på en tv - fast sämre.

Det är min åsikt, jag är absolut ingen fanboi, jag äger inte ett PS3.

Alltså... Har du fel på dina ögon eller har du lirat på ett xbox 360 som har riktigt allvarliga grafiska problem?
Xbox kan måla upp ganska rejält mycket bättre miljöer än, som du säger, lågupplöst och "pixlig" bild.
Ifall detta rent fanboy-snack (även om du påstår att du inte äger ett ps3) så tycker jag att du bör lägga ner det där skitsnacket, både för din egen och alla andras skull.

Skrivet av skogsturken:
Skrivet av Kawazu:

Du vet inte vad du pratar om så det är bättre att du är tyst. Du kan ju inte ens förklara dig på ett vettigt sätt genom dina inlägg.

Menar du att xboxen i sig skalar ner filmer till sämre kvalite då? Du vet väl att spel består av pixlar så det skulle ju inte förvåna mig om det var det enda man såg.

Korkade jävel

Jag har nu anmält ditt inlägg för personangrepp och dålig attityd.

Du grundar dina inlägg på en källlös grund och saknar totalt kunskap, tycker att du ska slipa till din attityd och läsa på innan du uttalar dig igen.

Du har inte tänkt på att det är du som saknar total kunskap? När du påstår att xbox har så pass dålig grafikkapacitet så att bilden blir lågupplöst och "pixlig" så verkar du inte har alla hönsen inne när det kommer till kunskap om den tekniska biten i konsoller, därför tycker jag inte att du bör anklaga Kawazu för att "sakna total kunskap", även om det var lite elakt att skriva det där sista i hans inlägg...

Vila i frid

Vi tillåter inga angrepp mot andra användare i forumet Kawasu, tänk dig för innan du skriver något mer.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Jag förstår faktist inte heller vad du snackar om skogsturken.
Varför skulle filmerna från 360 se sämre ut än filmerna från PS3?

Inaktiv

Skogsturken, snälla visa mig dina källor som säger att filmerna "troligen" skulle bli lågupplösta.
Du kanske faktiskt borde ha spelat 360 på en bra tv innan du säger något.
720p uppskalat till 1080 är inte lågupplöst.
börja inte prata om pixlar som om du tror du förstår vad du snackar om

Medlem
Skrivet av corporaln0ll:

Hade gärna velat ha denna funktion till GTA IV. Massa najsiga sekvenser som man kan filma.

Skrivet av skogsturken:

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Jävla fanboi.

Eller hur! I varje jävla tråd som handlar om PS3 eller 360 så skriver han nått sånt där. Enough already.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tragiskt att ni tar skogsturken på allvar.

Troll.

Inaktiv

kul funktion ..

nu ska bara Tekken 6 stöda det här, så jag kan visa er hur man SKA spela fighter spel
dvs, om ni inte får stryk av mig online redan

Medlem

Skogsturken sluta snacka skit! Seriöst, du gör bara bort dig totalt.

Skrivet av skogsturken:

Alltså grafiken är så jäkla dålig på Xbox 360 så filmerna kommer troligen bli helt lågupplösta och pixlar blir det enda man ser, ja ungefär som Xbox 360 ser ut på en tv - fast sämre.

Det är min åsikt, jag är absolut ingen fanboi, jag äger inte ett PS3.

Suck.. fel fel fel.

12
Skriv svar