YouTube-uppladdning i PS3-spel

Medlem
Skrivet av skogsturken:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av skogsturken:

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Que? Vad menar du? Att filmerna laddas upp med dålig kvalité eller att xboxen har dålig bildkvalitet. Eller av vilken anledning vill du inte ha det till xboxen? Tycker det låter som ett trevligt alternativ, som förhoppningsvis kan utvecklas till mer film möjligheter från konsollerna. Är ju en ganska viktig del av den pcspelscommunityn.

Alltså grafiken är så jäkla dålig på Xbox 360 så filmerna kommer troligen bli helt lågupplösta och pixlar blir det enda man ser, ja ungefär som Xbox 360 ser ut på en tv - fast sämre.

Det är min åsikt, jag är absolut ingen fanboi, jag äger inte ett PS3.

Hahahahaha du är rolig du;), det är nästan ingen skillnad på 360 och ps3 grafiken. Och du är ingen fanboy;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

Jag tror nog att skogsturken bara är nån som vill jävlas.. Så ta han inte seriöst

Bäst att ignorera sånt.

Men man kan ju lägga upp filmer från xbox genom EA,s spel. Har flera balla skate o fifa klipp;)

Medlem

Väntar fortfarande på att youtube ska offra HD streaming... i dagsläget så är seriöst Youtube den sämsta tjänsten där ute... bara att så många använder den tyvärr.

Medlem
Skrivet av skogsturken:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av skogsturken:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av skogsturken:

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Que? Vad menar du? Att filmerna laddas upp med dålig kvalité eller att xboxen har dålig bildkvalitet. Eller av vilken anledning vill du inte ha det till xboxen? Tycker det låter som ett trevligt alternativ, som förhoppningsvis kan utvecklas till mer film möjligheter från konsollerna. Är ju en ganska viktig del av den pcspelscommunityn.

Alltså grafiken är så jäkla dålig på Xbox 360 så filmerna kommer troligen bli helt lågupplösta och pixlar blir det enda man ser, ja ungefär som Xbox 360 ser ut på en tv - fast sämre.

Det är min åsikt, jag är absolut ingen fanboi, jag äger inte ett PS3.

Du vet inte vad du pratar om så det är bättre att du är tyst. Du kan ju inte ens förklara dig på ett vettigt sätt genom dina inlägg.

Menar du att xboxen i sig skalar ner filmer till sämre kvalite då? Du vet väl att spel består av pixlar så det skulle ju inte förvåna mig om det var det enda man såg.

Korkade jävel

Jag har nu anmält ditt inlägg för personangrepp och dålig attityd.

Du grundar dina inlägg på en källlös grund och saknar totalt kunskap, tycker att du ska slipa till din attityd och läsa på innan du uttalar dig igen.

Det hela handlar om att jag berätta för dig vad resterande av forumet och jag tycker om dig. Med andra ord är jag ärlig och säger som det är.

Du har inte kunskap för inom områder för ett öre och ditt namn säger bara det en hel del.

Grundar jag mitt inlägg på "källlös grund"? Det är nog snarare att du inte har en susning om vad du pratar om.

Medlem

Hoppas de lägger in en HEL YouTube-tjänst i PSP, så folk inte behöver använda Custom Firmware för att spela YouTube filmer. Jag menar, nu när YouTube och Sony "sammarbetar" så bör de ju fixa det

Medlem
Skrivet av Gotti:

Jag förstår faktist inte heller vad du snackar om skogsturken.
Varför skulle filmerna från 360 se sämre ut än filmerna från PS3?

Därför att PS3 har bättre grafik än 360.
Jag har både 360 och PS3 hemma så jag vet vad jag pratar om.

Medlem

Kawazu: Word
Den senaste konsolen som körde youtube-upplösning på bilden var väl någonstans i 8-bits träsket.. youtube kör 320x240. h263 codec och max bitrate på 314 kbit/s. Dvs. RIKTIGT sunkigt.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

-vesslan- Visst är Ps3 kraftfullare vilket det också borde vara då den kom senare.
Men det har inte direkt visat så mycket av det när det gäller multi format spel.
Ska man ha nytta av Ps3 så är det exklusiva spel som gäller. Spelar du spel som släpper på både Ps3 & Xbox360 så ser det oftast likadant ut eller en bättre på Xbox360.
Men jag förstår inte vad har det här med att Ps3 har bättre grafik än Xbox360?

Aja hur som helst. Grymt nice med youtube till Ps3

Medlem
Skrivet av -vesslan-:
Skrivet av Gotti:

Jag förstår faktist inte heller vad du snackar om skogsturken.
Varför skulle filmerna från 360 se sämre ut än filmerna från PS3?

Därför att PS3 har bättre grafik än 360.
Jag har både 360 och PS3 hemma så jag vet vad jag pratar om.

Vad har "grafik" med uppspelning av video format att göra? Jag är ganska säker på att nerladdade HD filmer ser precis lika bra ut om de har likadana förutsättningar.

Inaktiv
Skrivet av skogsturken:

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Asså vafan snackar du om?:\

Medlem

Så hela Youtube kommer bli fylld av massa dåliga headshots-filmer nu? Nej tack.

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Vi tillåter inga angrepp mot andra användare i forumet Kawasu, tänk dig för innan du skriver något mer.

Kan inte påstå att det var ett angrepp då jag berättade för personen i fråga vad han är för slags person då han inte verkar ha kommit underfund med det.

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av skogsturken:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av skogsturken:

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Que? Vad menar du? Att filmerna laddas upp med dålig kvalité eller att xboxen har dålig bildkvalitet. Eller av vilken anledning vill du inte ha det till xboxen? Tycker det låter som ett trevligt alternativ, som förhoppningsvis kan utvecklas till mer film möjligheter från konsollerna. Är ju en ganska viktig del av den pcspelscommunityn.

Alltså grafiken är så jäkla dålig på Xbox 360 så filmerna kommer troligen bli helt lågupplösta och pixlar blir det enda man ser, ja ungefär som Xbox 360 ser ut på en tv - fast sämre.

Det är min åsikt, jag är absolut ingen fanboi, jag äger inte ett PS3.

Du vet inte vad du pratar om så det är bättre att du är tyst. Du kan ju inte ens förklara dig på ett vettigt sätt genom dina inlägg.

Menar du att xboxen i sig skalar ner filmer till sämre kvalite då? Du vet väl att spel består av pixlar så det skulle ju inte förvåna mig om det var det enda man såg.

Korkade jävel

Här på FZ är man vänlig. Tycker du att någon är en "korkad jävel", räcker det med att överbevisa denne att den har fel. Totalt onödigt med personangrepp. Det har en viss fjortisvarning över sig när man säger såna saker.

Det känns dessutom som om konsolägare tar konsolkritik väldigt personligt. Visst är det så att du äger en sådan konsol som han pratar om?

Jag tycker personligen att det är fascinerande att människor går igång på något så lite. Men som sagt. Respekt för varandra i forumet och bete er som vuxna (åtminstone försöka).

Ska jag dra detta till det yttersta, ser jag en sista utväg på problemet genom att "banna" personer som upprepade gånger stör den allmänna ordningen i forumen genom att vara svinig i sitt vokabulär.:up:


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av the_maxx:

Vi tillåter inga angrepp mot andra användare i forumet Kawasu, tänk dig för innan du skriver något mer.

Kan inte påstå att det var ett angrepp då jag berättade för personen i fråga vad han är för slags person då han inte verkar ha kommit underfund med det.

Så att säga "korkad jävel" direkt till någon anser du inte som ett personangrepp?
Så du ska alltså övertala honom om att han är det.
Skönt att du finns i vår värld. Tryggt med en medmänniska som kan rätta till alla fel vi andra har och ställa in oss i ledet igen.
GL HF!
Tycker det stinker kick&ban lång väg om detta......

O.T.
Denna tjänst kan bli ruggigt kul att använda bara det kommer bra stöd för det i spelen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Skulle vara fint om det kom ett sånt stöd till xbox 360 med :). Är väl bara en tidsfråga antar jag.

Inaktiv
Skrivet av Birchoff:

Så hela Youtube kommer bli fylld av massa dåliga headshots-filmer nu? Nej tack.

till skillnad från alla "leave brittney alone" och halo3 headshots-filmer som redan ligger där?

Medlem

Fan va youtube äger sönder allt och alla.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Här var det muntert värre.


signatur
Medlem

jajamensan

jag tror att det blir jättebra med denna funktionen i ps3an

kan de slänga in den i ps2 med tro ?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Alltid kul med extrafunktioner, lär väl själv inte använda det förutom om jag skulle göra något helt galet i ett spel

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Birchoff:

Så hela Youtube kommer bli fylld av massa dåliga headshots-filmer nu? Nej tack.

till skillnad från alla "leave brittney alone" och halo3 headshots-filmer som redan ligger där?

Precis, det finns redan för mycket, och nu kommer det ännu mer.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av skogsturken:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av skogsturken:

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Que? Vad menar du? Att filmerna laddas upp med dålig kvalité eller att xboxen har dålig bildkvalitet. Eller av vilken anledning vill du inte ha det till xboxen? Tycker det låter som ett trevligt alternativ, som förhoppningsvis kan utvecklas till mer film möjligheter från konsollerna. Är ju en ganska viktig del av den pcspelscommunityn.

Alltså grafiken är så jäkla dålig på Xbox 360 så filmerna kommer troligen bli helt lågupplösta och pixlar blir det enda man ser, ja ungefär som Xbox 360 ser ut på en tv - fast sämre.

Det är min åsikt, jag är absolut ingen fanboi, jag äger inte ett PS3.

Du vet inte vad du pratar om så det är bättre att du är tyst. Du kan ju inte ens förklara dig på ett vettigt sätt genom dina inlägg.

Menar du att xboxen i sig skalar ner filmer till sämre kvalite då? Du vet väl att spel består av pixlar så det skulle ju inte förvåna mig om det var det enda man såg.

Korkade jävel

Här på FZ är man vänlig. Tycker du att någon är en "korkad jävel", räcker det med att överbevisa denne att den har fel. Totalt onödigt med personangrepp. Det har en viss fjortisvarning över sig när man säger såna saker.

Det känns dessutom som om konsolägare tar konsolkritik väldigt personligt. Visst är det så att du äger en sådan konsol som han pratar om?

Jag tycker personligen att det är fascinerande att människor går igång på något så lite. Men som sagt. Respekt för varandra i forumet och bete er som vuxna (åtminstone försöka).

Ska jag dra detta till det yttersta, ser jag en sista utväg på problemet genom att "banna" personer som upprepade gånger stör den allmänna ordningen i forumen genom att vara svinig i sitt vokabulär.:up:

Skulle räcka med att banna folk som uppträder som skogsturken då sådana personer bara sprider hat på forumen. Som du ser lite längre bak i tråden så är det inte så värst många som håller honom om ryggen då han har en tendens att häva ur sig nonsens konstant och man blir väldigt trött på det tillslut.

Sådant folk skulle kastas ut då de stör ordningen och drar till sig massa hat.

Inaktiv

hahah skogsturken är ju ett skämt!

blir man sur/upprörd av hans inlägg då ligger man ungefär på samma nivå som han!

han e så loss så det bli bara komiskt! hahhahahhahah

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av skogsturken:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av skogsturken:

Nice hoppas inte att detta kommer till Xbox 360 (väldigt dålig kvalite på dom filmerna)

Que? Vad menar du? Att filmerna laddas upp med dålig kvalité eller att xboxen har dålig bildkvalitet. Eller av vilken anledning vill du inte ha det till xboxen? Tycker det låter som ett trevligt alternativ, som förhoppningsvis kan utvecklas till mer film möjligheter från konsollerna. Är ju en ganska viktig del av den pcspelscommunityn.

Alltså grafiken är så jäkla dålig på Xbox 360 så filmerna kommer troligen bli helt lågupplösta och pixlar blir det enda man ser, ja ungefär som Xbox 360 ser ut på en tv - fast sämre.

Det är min åsikt, jag är absolut ingen fanboi, jag äger inte ett PS3.

Du vet inte vad du pratar om så det är bättre att du är tyst. Du kan ju inte ens förklara dig på ett vettigt sätt genom dina inlägg.

Menar du att xboxen i sig skalar ner filmer till sämre kvalite då? Du vet väl att spel består av pixlar så det skulle ju inte förvåna mig om det var det enda man såg.

Korkade jävel

Här på FZ är man vänlig. Tycker du att någon är en "korkad jävel", räcker det med att överbevisa denne att den har fel. Totalt onödigt med personangrepp. Det har en viss fjortisvarning över sig när man säger såna saker.

Det känns dessutom som om konsolägare tar konsolkritik väldigt personligt. Visst är det så att du äger en sådan konsol som han pratar om?

Jag tycker personligen att det är fascinerande att människor går igång på något så lite. Men som sagt. Respekt för varandra i forumet och bete er som vuxna (åtminstone försöka).

Ska jag dra detta till det yttersta, ser jag en sista utväg på problemet genom att "banna" personer som upprepade gånger stör den allmänna ordningen i forumen genom att vara svinig i sitt vokabulär.:up:

Skulle räcka med att banna folk som uppträder som skogsturken då sådana personer bara sprider hat på forumen. Som du ser lite längre bak i tråden så är det inte så värst många som håller honom om ryggen då han har en tendens att häva ur sig nonsens konstant och man blir väldigt trött på det tillslut.

Sådant folk skulle kastas ut då de stör ordningen och drar till sig massa hat.

Även om han gör sånt så har väl inte du rätt till att kalla han en massa saker ... Låt det va liksom ,,, Bara ett tips ...

BTW kan bli bra funktion ... Om det kommer komma npågra spel med den ..

Kan jue bli en del spoilers ute på youtube då xD


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Hur mycket ni än hoppas så kommer det aldrig komma till x360. Inte för att det är tekniskt omöjligt/dålig lösning (vilket jag förövrigt inte håller med om) utan för att det är Google som äger Youtube nu för tiden och som ni kanske vet så konkurrerar Microsoft och Google en hel del om diverse grejer.

Medlem
Skrivet av Drapan:

Hur mycket ni än hoppas så kommer det aldrig komma till x360. Inte för att det är tekniskt omöjligt/dålig lösning (vilket jag förövrigt inte håller med om) utan för att det är Google som äger Youtube nu för tiden och som ni kanske vet så konkurrerar Microsoft och Google en hel del om diverse grejer.

Microsoft kan ju skapa något eget, som har samma funktion... Det är liksom inte kört bara för att ps3 fått en funktion att lägga upp sjukt dåliga kvalitè filmer på youtube där man knappt ser någonting i vissa fall.

Så ta det lite lugnt dektektiven.

Inaktiv

Det här skulle aldrig ha hänt i Sovjetunionen

JAM
Medlem

Avancerat...hade inte kunnat komma på det själv... Trodde de inspelade repriserna var dömda att ligga kvar på hårddisken... vad här näst?! att spara highscore-listor på nätet?!

Förövrigt är pixlar det enda jag ser när jag spelar spel... end of discussion...


signatur

JAM .:. jamworld.se .:.

Medlem

Bra funktion, det kommer att underlätta mycket för casual gamers som inte orkar lista ut själva hur de skall lösa problem i spel, sen är det en utmärkt chans för spelare att glänsa.

* sarkasm *
M$ kanske kan göra en liknande tjänst till 360, som man kan betala en månadskostnad för att få använda.


signatur

.slanger

12
Skriv svar