Mikrofon hörs knappt

Mikrofon hörs knappt

Hej!
Jag köpte nyligen (nån timma sen) en Logitech desktop microphone. Jag vart då lovad att jag årminstone kunde sitta 1-1,5 meter ifrån. Men jag hörs inte utan skrikande om jag inte sitter 5-10cm ifrån.

Vad är det för fel? Eller ska det vara så? För du skulle jag köpt ett headset :/

Medlem

Kontrollera inställningarna för ljud i Windows...

redan gjort det
boost är förbockat

Inaktiv

Är du skåning? Den behöver kanske andra drivare för skumma dialekter? Eller så gick du på säljarens säljsnack?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

västmanlänning men det kanske också kräver egna drivisar
jag trodde säljaren för att jag har hört talas om andra liknande mickar som man kan stå/sitta flera meter bort

ingen som har en logitech desktop microphone som kan säga hur det ska vara

Medlem

dom flesta microfoner måste man vara nära för att höras, du skulle köpt ett headset.

Inaktiv

Har du stoppat i den i fronten på datorn? Mitt headset funkade inte där, men då fanns det nån grej för det inbyggda ljudkortet som man vad tvungen att avaktivera eller aktivera vad det nu var för att få i gång frontutgångarna. Leta och se vad du hittar.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

men borde inte bordsmicar vara gjorda för lite mer avstånd?

nope sitter där bak

har mailat onoff och frågat om jag får lämna tillbaka då j ag vart lurad, men dom har inte svarat :\

Inaktiv

Hehe inte fråga om du får via mail. Gå till butiken och kräv. Det är lättare att säga nej på mail :). Så om de säger nej, vilket de inte borde, så är det bara gnälla


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

kommer nog göra så
men det kan dröja ett tag då jag inte bor i samma stad som onoffbutiken.

tror ni man kan kräva tillbaka pengarna i butik?
jag ska iaf försöka nästa gång jag är i v-ås

Medlem
Skrivet av The_Hellbender:

tror ni man kan kräva tillbaka pengarna i butik?
jag ska iaf försöka nästa gång jag är i v-ås

För att få tillbaka pengarna ska det vara öppet köp produkten och den ska lämnas tillbaka inom en viss tid (oftast 1 - 2 veckor efter köpdatum) i samma skick som den var när du köpte produkten. Om du har öppnat förpackningen och använt den blir det nog svårt att få tillbaka pengarna.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Exx
Medlem

Jag tror det borde gå. Oftast så ger de med sig bara man trycker på lite, det är billigare för dem att ersätta en mik/ge dig pengarna tillbaka än att få en missnöjd kund. Goodwill ska inte underskattas.

Medlem

annars får du väll svärka den.

Medlem
Skrivet av Exx:

Jag tror det borde gå. Oftast så ger de med sig bara man trycker på lite, det är billigare för dem att ersätta en mik/ge dig pengarna tillbaka än att få en missnöjd kund. Goodwill ska inte underskattas.

Med mina egenskaper av On Off har jag svårt att tro att han får tillbaka pengarna om han brutit förpackningen, en ny mick (av samma sort) är dock inte helt omöjligt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

jag skulle förstå att jag inte skulle kunna lämna tillbaka den om det var ett vanligt köp, men nu har jag ju blivit lurad i butiken.

men det är iaf värt ett försök

Medlem
Skrivet av The_Hellbender:

jag skulle förstå att jag inte skulle kunna lämna tillbaka den om det var ett vanligt köp, men nu har jag ju blivit lurad i butiken.

men det är iaf värt ett försök

Men lilla gubben dra ur tummen ur röven nu bums. Jag är övertygad om att din mic fungerar som den skall, det är skräp bakom tangentbordet seddu ;).

Jag fick en mic när jag köpte en cam för en lång tid sedan, någon liten svart skitsak som sitter på sidan av skärmen. Jag själv är över 1 meter ifrån den och jag kan låta _väldigt_ högt om jag ställer in den.

Ta nu och fixa dina inställningar istället. Förslagsvis stänger du av "MIC" på uppspelning och går därefter in på "Inspelning" och höjer volym stapeln på microfonen till max, bara för testandets skull. Observere att i vissa fall och i vissa ljudkort måste man (som nämnts tidigare i tråden) ställa om "portarna" så att datorn förstår att det är en microfon och inte en högtalare. (Exempel). Detta är dock vanligast på inbyggda skräpljudkort.

Hoppas du får det att fungera nu. :heart:


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av b0ne:
Skrivet av The_Hellbender:

jag skulle förstå att jag inte skulle kunna lämna tillbaka den om det var ett vanligt köp, men nu har jag ju blivit lurad i butiken.

men det är iaf värt ett försök

Men lilla gubben dra ur tummen ur röven nu bums. Jag är övertygad om att din mic fungerar som den skall, det är skräp bakom tangentbordet seddu ;).

Jag fick en mic när jag köpte en cam för en lång tid sedan, någon liten svart skitsak som sitter på sidan av skärmen. Jag själv är över 1 meter ifrån den och jag kan låta _väldigt_ högt om jag ställer in den.

Ta nu och fixa dina inställningar istället. Förslagsvis stänger du av "MIC" på uppspelning och går därefter in på "Inspelning" och höjer volym stapeln på microfonen till max, bara för testandets skull. Observere att i vissa fall och i vissa ljudkort måste man (som nämnts tidigare i tråden) ställa om "portarna" så att datorn förstår att det är en microfon och inte en högtalare. (Exempel). Detta är dock vanligast på inbyggda skräpljudkort.

Hoppas du får det att fungera nu. :heart:

jag minns aldrig att jag stoppade tummen där och jag hittar den inte där heller

redan prövat att mixtra med dom inställningarna, men jag måste ändå sitta så nära att jag inte är långt ifrån att svälja den
sen har jag inget inbyggt skräpljudkort, men det är ändå ett skräpljudkort

men jag har löst problemet med att jag använder mitt x360 headset, så ajg är inte mic-lös

1
Skriv svar