Nintendo dominerar försäljningslistorna

Robot
Medlem
Nintendo dominerar försäljningslistorna

Man blir inte för vånad.

Medlem

Billigast, sämst.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

ganska fascinerande.. skitprodukt med väldigt få bra spel, inte så billig.. ?

Medlem

Ett ord. Brawl.

Inaktiv

Vilka är det då som köper Wii konsolen?

Människor som inte har råd att köpa en riktig Ps3 och Xbox 360?

Visst tycker jag att Nintendo är bra. Men wii håller inte i längden

Medlem

asså wii e sjukt... as-många vill ha det och tror att det är jätte kul, DET ÄR DET INTE!, jag ska sälja min så fort jag har köpt PS3.
Dom enda spelen som är riktigt bra är nintendos egna, typ mario, zelda osv...
Det konsolen är bäst till, är att ta med på fester då den e liten och lätt att ta med, men man tröttnar dock rätt snabbt på spelen även när man kör mot kompisar, tyvärr...

Inaktiv

Nintendo e helt klart den Roligaste konsollen ute. Ja, jag har prövat alla tre


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Alla vet ju att man köper ett wii bara för brawl. Det borde vara svaret på allas frågor. De som inte kört super smash brothers alls har jag inget att säga till...
Föresten så har jag brawl så jag har belägg...

Medlem

Vadå billgast? Xbox 360 kostar 2000. Nintendo FTW

Medlem

Kul för nintendo även om dom inte är något för min smak. Visar ju bara att grafik inte är allt.

Medlem
Skrivet av xevyyr:

asså wii e sjukt... as-många vill ha det och tror att det är jätte kul, DET ÄR DET INTE!, jag ska sälja min så fort jag har köpt PS3.

det gör du rätt i


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Wow här osade det fanboys. Lugna ner er lite?

Medlem
Skrivet av Philip:

Wow här osade det fanboys. Lugna ner er lite?

Nazist eller?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Billigast, sämst.

Tyvärr, Nintendo Wii har varit den "dyraste" konsollen på marknaden, och den är fortfarande svindyr.

jag syftar inte på själva priset vs andra konsoller, utan snarare vad du betalar för.

Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av mosoloa1:

Billigast, sämst.

Tyvärr, Nintendo Wii har varit den "dyraste" konsollen på marknaden, och den är fortfarande svindyr.

jag syftar inte på själva priset vs andra konsoller, utan snarare vad du betalar för.

Jag håller med man får bara en gamecube med en rörelsesensor:P. Och ett nytt skal;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Medlem

Kul att se att den konsol som faktiskt är den enda riktiga next-gen konsolen på markaden säljer bra. Jag menar, Wii försöker ju göra något nytt, medans 360 och PS3 bara är starkare versioner av sina föregångare.

Medlem

Förstår inte vad folk har så svårt att förstå... Det finns andra åsikter än Dina och försäljningssiffrorna talar för sig själva, Wii är en hit även om inte du tycker de. Sluta ifrågasätta, du visar bara hur dum Du är eller är det uppmärksamhet Du är ute efter?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Förstår inte vad ni snackar om? No More Heroes är grymt bra, Zack and Wiki likaså.. Och det kommer fler och fler spel, jag ser fram emot Mushroom Men och även senaste Mad World!
http://wii.ign.com/articles/874/874210p1.html
Det är ju inte dom enda spelen som kommer heller.. Wii är här för att stanna!

Medlem

jag bajsar på wii och dess spel utbut....

jusst det kom o tänka på att dom inte har något spelutbut alls.. men om de skulle ha d så hade jag bajsat på d.

btw har ägt e wii som jag fort sålde efter att ha kört igenom zelda o no more heroes


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Tacka vet jag Nintendo som är lite nyskapande. Vilken tur att de lägger krut på att vara originella så att de andra kan kopiera de rakt av och bara göra så kraftfulla konsoler som möjligt.

Medlem
Skrivet av Feisty:

Tacka vet jag Nintendo som är lite nyskapande. Vilken tur att de lägger krut på att vara originella så att de andra kan kopiera de rakt av och bara göra så kraftfulla konsoler som möjligt.

Ja det har redan Microsoft i planeringen med sin wiimote kopia:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag tycker att Wii-konceptet är alldeles urmärkt. Problemet för min del är att spelutbudet räcker inte riktigt till. Zelda var nog det enda spelet jag verkligen gillade. Wii är en såndär konsol som jag kunde spela 30 minuter med och sen stänga av. Man blir aldrig riktigt insatt i spelen, inte jag iaf. Lite som GTA4 ungefär: skjuta lite folk sen stänga av.

Nej, jag sålde min Wii för nån vecka sen och det är jag glad över. Ska införskaffa en PS3 nu till sommaren när det äntligen kommer ett vettigt spel jag vill spela (MGS4).

Personligen anser jag fortfarande att PS2:an är överlägsen med Xbox 360 hack i häl.

Inaktiv

Jag håller med, billigast är absolut sämst:

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=244243

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Feisty:

Tacka vet jag Nintendo som är lite nyskapande. Vilken tur att de lägger krut på att vara originella så att de andra kan kopiera de rakt av och bara göra så kraftfulla konsoler som möjligt.

Ja det har redan Microsoft i planeringen med sin wiimote kopia:

http://i31.tinypic.com/2duadf.jpg

Skillnaden mellan Xbox's "Wiimote" och Wii's Wiimote är väl att ALLA spel till Wii är anpassade till Wiimoten men till Xbox kommer bara ett fåtal fungera.

Medlem

Oj oj oj, många starka åsikter.

Dom säljer bra, kul för nintendo!

Wii är kalas med polarna men kanske inte något man kör så mkt själv, med undantag för vissa kanontitlar. Mycket bra på väg också.

Medlem
Skrivet av Minai:

Oj oj oj, många starka åsikter.

Dom säljer bra, kul för nintendo!

Wii är kalas med polarna men kanske inte något man kör så mkt själv, med undantag för vissa kanontitlar. Mycket bra på väg också.

Med tanke på hur många Wii som sålts så kommer säkerligen fler utvecklare lägga mer resurser på Wii. Det borde innebära fler bra spel. Jag tror antalet spel som släpps till Wii kommer öka rätt rejält om 1-1½ år.

Det mest intressanta med hela historien med PS3, 360 och Wii blir att se hur nästa generations konsoller kommer se ut för Sony och Microsoft!

Medlem

Kan inte alla bara enas om att det är kul att det går så grymt bra för spelbranschen i stort? :heart:


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

12
Skriv svar