Nintendo dominerar försäljningslistorna

Medlem

Jag gillar inte denna utveckling att en konsol med massa gimmickspel ska sälja MYCKET mer än de konsoler som kan prestera grafiskt mycket bättre... nej grafik är inte allt, men ändå en viktig faktor som gör ett spel IMO. Alla WII/DS spel är ju inte fula direkt och det finns givetvist bra spel (har själv ett DS)...

Medlem

ingen direkt överrraskining att denna familje låda toppar, dock inget för mig "en riktig gamer"

Skrivet av yonaz:

Kan inte alla bara enas om att det är kul att det går så grymt bra för spelbranschen i stort? :heart:

Håller med, det är bara bra att det är konkurrens emellan konsollerna men att de också har något olika målgrupper.
Lite hälsosam tävlan sporrar till förhoppningsvis bättre titlar.
För att inte tala om ökad spridning gör att den mossiga inställningen att spel är någon suspekt passiviserande fritissyssla för tonåringar många (som utan problem kan lägga två tre timmar varje kväll blankögt stirrande på dumburken TV) fortfarande har kan dö.

Medlem

I Japan har de dessutom ett hundratal spel som vi inte har i europa, som uppenbarligen är bra.

Medlem

Ja typ, har man inte alla tre så skall man nog bara ställa sig i ett hörn, skämmas och hålla käften för att man är fattig. Finns exklusiva titlar på alla tre som man inte ska missa om man är gamer, så STFU NOOBS.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Ja typ, har man inte alla tre så skall man nog bara ställa sig i ett hörn, skämmas och hålla käften för att man är fattig. Finns exklusiva titlar på alla tre som man inte ska missa om man är gamer, så STFU NOOBS.

Växupp...

Bra för Nintendo


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Feisty:

Tacka vet jag Nintendo som är lite nyskapande. Vilken tur att de lägger krut på att vara originella så att de andra kan kopiera de rakt av och bara göra så kraftfulla konsoler som möjligt.

Ja det har redan Microsoft i planeringen med sin wiimote kopia:

http://i31.tinypic.com/2duadf.jpg

Microsoft var väl före igentligen, men dom trodde inte att det skulle sälja så dom övergav idén.
Newton använder också en annan teknik om jag inte minns fel.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Night Hawk:

Växupp...

Bra för Nintendo

För Du verkar så otroligt mogen, dumjävel.

Där satte du allt åt honom! (ironi)

Medlem

Wii är underhållande. Bästa konsolen för fps om du frågar mig. Men vill jag lira kör jag det på PC den är ju trots allt överlägsen om man har riktiga grejer under huven. Testade dock GTA4 hos en polare och det gick hyffsat bra att styra med kontrollen. Men hoppas ner på en PC portning. GTA4 är ju typ som någon skrev. Manv spelar en stund, dödar lite folk. inte speciellt skoj.

Köra med polarna på wii i mariocart, worms, golf (tiger woods), wii sports. Ja det är väl det som kallas underhållning!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

För övrigt skall det väl komma liknande wiimote kontroller till både 360 och PS3. Så dom gör som de alltid gjort. Hitta på något eget förfan!

Snyggast är inte alltid skojigast. Jag har hellre roligt med en halvsnygg till och med ful brud. Än tråkigt med en snygg korkad blondin. Det stämmer rätt bra på konsoll världen åxå!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Snyggast är inte alltid skojigast. Jag har hellre roligt med en halvsnygg till och med ful brud. Än tråkigt med en snygg korkad blondin. Det stämmer rätt bra på konsoll världen åxå!

Amen!

Medlem

Min Wii har varit väldigt uppskattad. Har inte tid att spela så jättemycket så att det är ett dåligt spelutbud har jag inte märkt något av. De titlar som finns har varit tillräckligt för mig och det är skönt att inte bara spela förra generationens spel med lite bättre grafik.

Medlem
Skrivet av Minai:
Skrivet av nudelsdesign:

Snyggast är inte alltid skojigast. Jag har hellre roligt med en halvsnygg till och med ful brud. Än tråkigt med en snygg korkad blondin. Det stämmer rätt bra på konsoll världen åxå!

Amen!

Jag skulle sagt tvärt om...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Minai:
Skrivet av nudelsdesign:

Snyggast är inte alltid skojigast. Jag har hellre roligt med en halvsnygg till och med ful brud. Än tråkigt med en snygg korkad blondin. Det stämmer rätt bra på konsoll världen åxå!

Amen!

Jag skulle sagt tvärt om...

ja smaken är ju som tur är olika. För min del får du gärna umgås med korkade snygga blondiner och spela ps3/360. Kan jag dock förstå för hon lär ju inte fatta hur det fungerar med wiimoten ändå!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Har inget emot Wii personligen, det lilla jag fick spelat innan min bror sålde det för en PS3:a gillade jag skarpt, jag hoppas bara att en så lågt teknisk konsol som Wii faktist är inte påverkar nästa generation för mycket vad gäller tekniska förbättringar.

Vill inte gärna se en PS4 som i grunden är en PS3 med en ny kontroll om 10 år om vi säger så.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Feisty:

Tacka vet jag Nintendo som är lite nyskapande. Vilken tur att de lägger krut på att vara originella så att de andra kan kopiera de rakt av och bara göra så kraftfulla konsoler som möjligt.

Ja det har redan Microsoft i planeringen med sin wiimote kopia:

http://i31.tinypic.com/2duadf.jpg

Förstår dock inte hur dom tänkt att de ska fungera med bara en wiimote, kommer ju bli omöjligt att springa och hoppa samtidigt i t.ex. Halo så länge man inte klonar fram en extra tumme. För de va väl tänkt att de inte skulle komma en nunchuck?

Inaktiv

nintendo = Casual Mainstream Sellouts, hopas Sega kommer med en riktig kraftig gaming maskin, lr oj vänta PS3 finns ju.

Medlem

"Min maskin är mycket hårdare än din!"
"Nähäää!"
"Johooooooo!"
"Men min är mycket roligare"
"Nej, eftersom min är hårdast är den också roligast för att jag är en riktig gamer"

Inaktiv

Wii ftw! Går ju spela Zelda om, om, om, om igen!

Inaktiv

Nintendo wins!

Fanboysen är inte så köpstarka, sitter med sin konsol och dissar alla andra. Vanliga familjer och människor spelar enkla spel och har kul.

Medlem
Skrivet av cHILL:

ingen direkt överrraskining att denna familje låda toppar, dock inget för mig "en riktig gamer"

"En riktig gamer" borde ha vett att uppskatta Nintendos tro, hopp och kärlek till "riktiga" spel..

Grafik är långtifrån allt..

PS3 vs 360, pah.. Struggle of the powerhouses..

Nintendo står stolt för sig själv..

Medlem

Till alla Wii-fantaster!
http://wii.ign.com/articles/874/874796p1.html
Ser ut att bli ett grymt FPS med även hyffsat bra grafik!
Härligt att kunna sikta själv, kolla trailern..

Medlem

Någon som vet vart man kan få tag i ett wii med någon av de läkra fägerna ovan?

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Minai:
Skrivet av nudelsdesign:

Snyggast är inte alltid skojigast. Jag har hellre roligt med en halvsnygg till och med ful brud. Än tråkigt med en snygg korkad blondin. Det stämmer rätt bra på konsoll världen åxå!

Amen!

Jag skulle sagt tvärt om...

ja smaken är ju som tur är olika. För min del får du gärna umgås med korkade snygga blondiner och spela ps3/360. Kan jag dock förstå för hon lär ju inte fatta hur det fungerar med wiimoten ändå!

Nej, för att klara av att spela Wii skriker ju av intelligens. Tror att Mensa skulle använda sig av Wii i sina senaste IQ-tester.

Wii är något jag aldrig i hela pajen skulle köpa, passar mig inte alls.


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Billigast, sämst.

Det är verkligen kul att se någon som inte vet någonting om Wii uttrycka sej på det sättet.

1. Wii är inte billigast, xbox 360 är billigare med den nya prissäkningen, hehe man kan ju kanske kan gissa varför hehe :P;)

2. "sämst", åt det säger jag bara: Du har ngen som helst aning vad du snackar om. Think before you write

:P:evil::down:

Kortsagt: Du borde skämmas över vad du har sagt

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Feisty:

Tacka vet jag Nintendo som är lite nyskapande. Vilken tur att de lägger krut på att vara originella så att de andra kan kopiera de rakt av och bara göra så kraftfulla konsoler som möjligt.

Ja det har redan Microsoft i planeringen med sin wiimote kopia:

http://i31.tinypic.com/2duadf.jpg

J*vla Microsoft, härm apor :P:down::\

Inaktiv
Skrivet av Lusen:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Feisty:

Tacka vet jag Nintendo som är lite nyskapande. Vilken tur att de lägger krut på att vara originella så att de andra kan kopiera de rakt av och bara göra så kraftfulla konsoler som möjligt.

Ja det har redan Microsoft i planeringen med sin wiimote kopia:

http://i31.tinypic.com/2duadf.jpg

J*vla Microsoft, härm apor :P:down::\

Jävla felstavningar, "härmapor". :P:down::\

12
Skriv svar