Microsoft: "Xbox 360 ska överleva sju år"

Robot
Medlem
Microsoft: "Xbox 360 ska överleva sju år"

multi-disc titles.. rofl.

Inaktiv

7 år... är de galna? Microsoft måste göra en NY (inte förbättrad som 360 elite) version av sin Xbox.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Haha, de måste skämta..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det låter verkligen lite som i överkant.

*Väntar på att skogsturken ska entra tråden och ge oss, ännu en gång, en intellektuellt utformad uppfattning om konsollen*


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Så mycket pengar som de har lagt ner så har de inget val. Det är samma med PS3an.

Medlem

nja x-boxen tror jag inte hänger med så länge kanske ps3 gör det


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Tipsade om det här för flera dagar sen, men likförbannat inget tipstack...

Medlem

Om 7år så kommer ju grafiken vara urusel isf, dom måste släppa en ny konsoll inom 3år, speciellt då den inte har Blu-ray och låter på tok för mycket för att kunna användas som Blu-ray spelare om de skulle komma en extern.

Inaktiv

får la se hur de blir med det

Medlem

"But I don't think this is so drastic that people will start saying that Microsoft missed a trick with not using Blu-ray"

Kan dom inte bara erkänna att det var en fet nitlott dom drog. Ännu mer synd är ju att HD-DVD förlorat. För MS del alltså. Mig kvittar det så länge spelen funkar ändå.

Medlem

*Stor suck* Det borde vara omedelbar bannlysning från forumet om man gnäller över tipstack. Hur kan något så betydelselöst ha så stort värde för er? Se det istället som en bonus när den väl tillfaller er. Att behöva se detta gnäll i varje tråd, det är ju snudd på sorgligt.

Medlem
Skrivet av asker:

*Stor suck* Det borde vara omedelbar bannlysning från forumet om man gnäller över tipstack. Hur kan något så betydelselöst ha så stort värde för er? Se det istället som en bonus när den väl tillfaller er. Att behöva se detta gnäll i varje tråd, det är ju snudd på sorgligt.

15 minutes of fame.

Medlem

Jag tycker själv att det var smart att inte inkludera en integrerad blu-ray/hd-dvd spelare eftersom konsolen blev mycket billigare.

Medlem

Sony har sagt att PS3 ska överleva i 10 år.
PS2 har ju varit ute i 8 år och säljer fortfarande bra.

De ska ÖVERLEVA i dessa år. Inget som säger att dom inte släpper en ny konsol dessförinnan.

Som sagt, PS2 lever ju fortfarande och PS3 släpptes för 1½ år sen.

Skrivet av lasershock:

Jag tycker själv att det var smart att inte inkludera en integrerad blu-ray/hd-dvd spelare eftersom konsolen blev mycket billigare.

Får se om du säger samma sak när spelen börjar bli för stora för DVD skivor.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Om 7år så kommer ju grafiken vara urusel isf, dom måste släppa en ny konsoll inom 3år, speciellt då den inte har Blu-ray och låter på tok för mycket för att kunna användas som Blu-ray spelare om de skulle komma en extern.

Ja, folk som inte är helt, ja... förstår att det är 7 års livslängd, det innebär att de kommer släppa en ny 2012 och det är om 4 år, exakt som de sa på E3 07. Inget nytt exakt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Tipsade om det här för flera dagar sen, men likförbannat inget tipstack...

Sluta gråt.

OT; Känns ganska rimmligt faktiskt då de lär kunna göra någon form av uppgradering via en dockningssation eller nått kanske om det skulle behövas?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Om 7år så kommer ju grafiken vara urusel isf, dom måste släppa en ny konsoll inom 3år, speciellt då den inte har Blu-ray och låter på tok för mycket för att kunna användas som Blu-ray spelare om de skulle komma en extern.

snacka om att ha fattat allt fel. Den ska hålla i 7 år från release. Suck

Medlem

Visst kan den leva vidare, men det kommer komma någon ny xbox något år innan de lägger ned 360.

PS3:an kommer garanterat hålla i 10 år. PS1 höll i 10 år, PS2 kommer hålla i 10år (uppe i 8år ) likaså med PS3. Sony gör kvalitets maskiner som är avsedda att hålla i en 10 års cykler.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Sen är ju frågan vad "hålla i" betyder. Vafan ps2 är ju ren sunk idag.

Inaktiv

Fortsätter dom släppa spel med hög kvalite så finns det nog alla chanser att den överlever.

Kommer ihåg när God Of War 1 och 2 släpptes, jag hade helt glömt bort att jag hade en PS2a.

För min del så spelar inte grafiken så stor roll, och det brukar ju ta några år innan dom får ut allt ur konsolen (GoW 2 och Black).


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Visst kan den leva vidare, men det kommer komma någon ny xbox något år innan de lägger ned 360.

PS3:an kommer garanterat hålla i 10 år. PS1 höll i 10 år, PS2 kommer hålla i 10år (uppe i 8år ) likaså med PS3. Sony gör kvalitets maskiner som är avsedda att hålla i en 10 års cykler.

Stämmer inte riktigt då folk fått byta sina lasrar till Playstation 2.

Medlem
Skrivet av Gotti:

Får se om du säger samma sak när spelen börjar bli för stora för DVD skivor.

Tja med komprimering borde en DL skiva räcka tills de lanserar nästa konsol och det duger åt mig. Jag skulle till och med gå på att spelen kommer på två skivor. Inget fel med det?

Medlem

7 år är inte så farligt egentligen, då det handlar om totalt, inte till. 4 år till, sen får vi se en xbox 69.

Medlem

jag förstår inte...vem har sagt att PS3 har bättre grafik än 360?? ge mig bevis..den enda skillnaden är att dem har blu ray spelare och det går att lätt fixa med en add on..om ni inte visste det människor så håller MS och sony att sammarbeta angående blu ray...antigen en blu ray konsol eller add on.

Medlem
Skrivet av Pojii:

jag förstår inte...vem har sagt att PS3 har bättre grafik än 360?? ge mig bevis..den enda skillnaden är att dem har blu ray spelare och det går att lätt fixa med en add on..om ni inte visste det människor så håller MS och sony att sammarbeta angående blu ray...antigen en blu ray konsol eller add on.

Ja du har förmodligen inte spelat Uncharted eller GT: Prolgue.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Pojii:

jag förstår inte...vem har sagt att PS3 har bättre grafik än 360?? ge mig bevis..den enda skillnaden är att dem har blu ray spelare och det går att lätt fixa med en add on..om ni inte visste det människor så håller MS och sony att sammarbeta angående blu ray...antigen en blu ray konsol eller add on.

Ja du har förmodligen inte spelat Uncharted eller GT: Prolgue.

hehe vänta ska skicka dig en länk på GT prologue:

http://www.youtube.com/watch?v=cP1Q6sxNJoY

här kolla på denna och garva..hehe grafiken är faktis inte så bra på GT prologue..och GOW2 våldtar ju allt grafik : både bra grafik och fett fysik.

Medlem

Fyfan det märks rätt mkt hur många fanboys som börjat hänga på detta forum nu..

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Tipsade om det här för flera dagar sen, men likförbannat inget tipstack...

jefla whinanade tipsa inte då ffs

Inaktiv

360'n har dom redan maxxat grafikmässigt, kommer inte bli så mycket bättre än GoW det kan jag lova. Ps3'an är långt ifrån maxxad. Alltid vart så med Sony's konsoller dom är alltid svårhanterliga i början men det går bara uppåt hela tiden. 360'n var maxxad från dag 1 imo så förvänta er inga mer surprises (förutom rrod) på den maskinen inte

Skriv svar