Microsoft: "Xbox 360 ska överleva sju år"

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av zauii89:

Körde med ett 8800gts 320mb ett halvår PRÖVADE ALDRIG ens att lägga in vista och terra DX10 inte ens värt det.. kör nu ett 512 V2 versionen hade vista en vecka sen gick jag dirr tebax till XP, inte fan tänker jag ha det skit OP systemet för en så liten fjuttig grej som DX10.

Vänta bara tills spelen börjar bli DX10-exklusiva.

Jaja, problematiken med DX10 är, förutom det horribla operativsystem som det är kopplat till (<3 Ubuntu), är att så många delar din attityd. Hur ska det kunna göras spel som drar nytta av DX10 till fullo sålänge som folk vista-vägrar och tvingar utvecklarna till att göra designer som är skalbara ner till DX9?

DX 10 är ju inte lite överskattat, så jädra stor skillnad är det inte , och nej det kommer inte från mig utan utvecklare som själva nämnert.

Inaktiv

Skillnad är det visst, även om den idag inte är särskilt skönjbar. Det är en helt annan arkitektur, så även om det kanske inte är en så fet uppgradering för tillfället kommer det troligtvis vara nödvändigt i framtiden.

Skrivet av redmac:

för att få bästa resultat på både xbox360 och PS3 så ska man programmera spelet till PS3 och där efter porta över till xbox360.

Korrekt. Du har aldrig reflekterat över VARFÖR man bör göra så?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av redmac:

för att få bästa resultat på både xbox360 och PS3 så ska man programmera spelet till PS3 och där efter porta över till xbox360.

Korrekt. Du har aldrig reflekterat över VARFÖR man bör göra så?

För att PS3 är en mer komplicerad arkitektur.

Skrivet av Skurmedel:

Inget spel kan slå något, vilket spel som har bäst grafik är subjektivt.

Ja vad gällande design.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Det hela beror ju på vad man har för mätenhet.

T.ex. om du mäter hur många polygoner en bit med hårdvara kan spruta ur sig, eller hur snabbt den kan beräkna en viss operation, så visst. Men det är inte "bäst grafik", det är bäst på att beräkna en given operation.

Förövrigt förstår jag inte varför du ens bryr dig om att svara slartibartfast då han verkar prata skit, det låter mest som han namedroppar diverse termer han plockat upp på något entusiastforum.

Inaktiv

Hur länge konsolen finns eller "lever" har inget med om det kommer att komma en ny/uppdaterad Xbox under denna tid; se bara på det för denna tråd så populära exemplet med PS2. Hell, någon här påstår bärgis att Sonys älskade PS1 lever och frodas än idag.
Att spela data/tv-spel är något av en färskvara. Alla som någonsin försökt att hänga med och spela nyare spel med schyssta settings på en PC vet att den dator du köpt för åtskilliga tusenlappar för bara ett par år sedan nu tuggar fradga med de senaste grafiktunga spelen. Orsaken? Det finns en massa hårdvara där ute som måste säljas till för spelutvecklarna.

Men det är PC det. Hur ser det ut på konsolmarknanden? Det finns tre typer av konsoler. Skiljer de sig åt något makalöst? Har någon av dem en förkrossande stark ställning på världsmarknaden? Jag skulle svara nej på båda de frågorna. Resultatet efter denna generation kommer därför troligen bli att spel utvecklas så att de kan spelas hyggligt på så många av konsolerna som möjligt - för att nå en så stor marknad som möjligt.

Köp en konsol som du vill spela på idag, inte om tio år. Spel och hårdvara är färskvara. "Potential" betyder att det inte gjorts än så att virra in sig i tekniska termer där man försöker jämföra hekto med hertz fungerar bara på pappret. Vi får väl se hur länge konsolerna anses leva. Men jag skulle bli förvånad om man inte hör något, om ens välgrundade rykten, om något nytt från Redmond under nästa E3.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Skrivet av Skurmedel:

Förövrigt förstår jag inte varför du ens bryr dig om att svara slartibartfast då han verkar prata skit, det låter mest som han namedroppar diverse termer han plockat upp på något entusiastforum.

Av samma anledning som jag svarar folk som inte ens har de grundläggande kunskaperna för att jämföra konsollernas hårdvara kanske?

Skrivet av redmac:

För att PS3 är en mer komplicerad arkitektur.

Om det enbart hade handlat om mer komplicerad arkitektur så det knappast spelat roll vilken plattform man utvecklar mot först.

Nej, det handlar om att man måste anpassa alla multiplattformsspel efter den plattform som har sämst prestanda. Och i den grafikfokuserade spelindustri som vi har i dagsläget så är det just PS3 som är stoppklossen.

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

Blue-ray ?
Varför ska de byta till blue-ray?
Blue-ray är ju inte direkt någon revulotionerande teknink.

Jag tror på HVD, ska komma nu i år enligt en källa.
3.9 TB ska rymmas,
det är 160ggr större en va blue-reay klarar.
Överföringshastighet på 120mb/s (1Gbit/s)

Tror inte jag behöver säga så mkt mer.

Om du har råd själva spelaren kommer kosta runt US$15000 och en skiva 120-180 dollar. Även jag kan räkna ut att ingen skulle vilja köpa den;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Skriv svar