6 månader och plus nån dag senare.

Medlem
6 månader och plus nån dag senare.

Det har gått nu lite över 6 månader sedan jag slutade dricka cola. Och som senast så har det inte varit några svårigheter. Det känns skönt att vara fri ifrån colans klor.

Det är lite roligt när man träffar nytt folk och när man nämner att man inte dricker cola så tittar dom lite snett på en. Men sen när man förklarade hur man överkonsumerade den heliga dricken så tycker dom att det var förstårligt varför man slutade. Men om man ska vara ärlig så tror jag nog att man kommer att dricka Cola fast då kanske bara en liten burk nångång per år för att få njuta av smaken. Kanske är dumt men man får se hur det blir med det, men än så länge så håller jag mig borta. Ett år kanske man ska försöka sig på att vara Cola fri.

Man minns dom här stora burkarna.. Finns dom än?

#blogg

Medlem
6 månader och plus nån dag senare.

Asså jag knarkar inte, jag tar bara lite då och då


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Själv har jag inte druckit Cola på 5 år snart! Jag slutade tycka om det helt plötsligt... Om jag blir sugen på något gott att dricka (alkoholfritt) så blir det en Ramlösa istället!

Medlem

Det är ett par år sedan nu man slutade dricka läsk, kommer ihåg att de som hade svårast att acceptera detta var främst släktingar som man var hembjuden till, de verkade ta det som en grav förolämpning om man sa att man bara ville ha vatten till maten, sen satt resten av kvällen och försökte få en att dricka nått annat.
Som tur är så varade detta bara i ett år eller två sen började folk fatta att det inte var någon ide^

Medlem

Jag dricker det fortfarande men inte mer än Fre-Sön :>


signatur

Rawr

Medlem

Har aldrig tagit så drastiska åtgärder att helt sluta dricka. Men under vissa perioder när man kommer på sig att man dricker på tok för mycket så skär man ner på det rejält.

Finns ju absolut inga som helst nackdelar med att sluta dricka Coca Cola helt och hållet, bör bara finnas positiva aspekter och den främsta lär vara den ekonomiska sidan.

Medlem

Härligt att se att det finns andra som också har slutat att dricka Cola.. så känner man sig inte helt ensam

Men ja. Det har funnits nackdelar för mig med cola. Innan jag slutade så hade jag migrän 1-2 gånger i veckan.. Nu har jag inte haft en på flera månader så något måste det ha varit med Colan. Eller så var det bara att migränen har slutat komma upp som jag har hört kan hända bara sådär.

Inaktiv

Nu blev jag törstig på Cola!

Medlem

Attans nu blir jag påmind om att jag också slutade en gång i tiden. Men nu kostar en burk cola 2kr på jobbet så det blir en å annan burk där varje dag.
Måste börja tänka på min cola konsumtion igen

Medlem

Jag har dragit ner på min konsumtion av läsk men inte slutat dricka helt och hållet. Något gott vill jag unna mig. Brukar köpa en 1,5 litersflaska till helgen.

De stora burkarna har jag inte sett på år och dar. Tror inte de finns kvar.

Inaktiv
Skrivet av Loading:

Härligt att se att det finns andra som också har slutat att dricka Cola.. så känner man sig inte helt ensam

Men ja. Det har funnits nackdelar för mig med cola. Innan jag slutade så hade jag migrän 1-2 gånger i veckan.. Nu har jag inte haft en på flera månader så något måste det ha varit med Colan. Eller så var det bara att migränen har slutat komma upp som jag har hört kan hända bara sådär.

Beror nog på att sockret i colan gjorde att du tappa törsten, kan du bli så att du drack för lite vatten som därmed ger brist vilket ger migrän. Bra att tänka på att kolsyra tar upp vatten i kroppen, så dricker man en 1,5 liters cola så förlorar du lika mycket vatten om inte mer.

Kommer ihåg den tiden då det blev cola nästan varje natt, på morgonen vaknade man torr som ett russin fast med avsmak för vatten vilket inte gjorde saken bättre.

Nu konsumerar jag kanske 1.5 till 3 liter cola per vecka, alltid light eller socker fri, tycker smaken inte har så stor skillnad. Dock så säger jag detta till alla att inte dra ut på cola drickandet utan V6 gummi eller liknande, utan så ska man dricka all på en gång eller period vis, fick lära mig detta den hårda vägen hur konstant syre angrepp på tänderna skapar, är inte alls glad av detta, så nu tuggar jag alltid V6 mellan drickandet och det är något jag rekommenderar till er alla.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Intressant det där matte89. Förr kunde jag knappt dricka vatten som du nämde att man hade avsmak för vatten. Nu dricker jag lite över 2 liter vatten per dag och det har varit riktigt skönt. Och nu smakar vatten riktigt bra också och då menar jag vanligt kranvatten också :>

Om du bara dricker Ubuntu Cola har du inte råd med masskonsumption men kan ändå njuta av härlig smak.

1
Skriv svar