Inaktiv
ny speldator

Hej

Jag kan inte så mycket om datorer, men jag ska köpa en ny dator. Jag undrar om jag skulle kunna få några tips om bra delar till en bra speldator som ska kunna spela de nyaste spelen. Jag kommer spela spel som Oblivion, Need for speed och Battlefield 2142. jag har ca 9000 och spendera.

Tack på förhand

Inaktiv
Inaktiv

tack för tipset david_dellblom någon som kan rekomendera några speciella delar som tex grafikkort

Inaktiv

Processor: c2d E6300
Grafikkort: x1950pro

förslagsvis

Inaktiv

det var ju det delar som innehöll i datorn som ja rekonmenderade:D

Medlem

denna kanske?? Som davids fast du inte behöver bygga ihop den själv

Okej, lite sämre, fast du kan klocka 6300 rätt så mycket(1.86ghz till ~2.8ghz) samt mindre RAM, men det är ingen chans att du lyckas förstöra den när du bygger.:)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

tänk om han inte vet hur man klockar... och garantin gäller inte när man klockar sin egna dator

Inaktiv
Inaktiv

klockar=trimma

Inaktiv

kan man inte göra det med en dator som redan är ihopbyggd?? eller kan man göra det på både en ihopyggd o en som man plockar ihop själv???

Inaktiv

ja självklart

nj
Medlem
Skrivet av zunk_kast:

kan man inte göra det med en dator som redan är ihopbyggd?? eller kan man göra det på både en ihopyggd o en som man plockar ihop själv???

Märkesdatorer brukar ha egna biosversioner för moderkorten där alla inställningar som i normala fall tillåter överklockning är borttagna.
Däremot färdiga datorpaket som butiker själva sätter ihop är detsamma som att köpa lösa delar själv och ska inte vara några problem att överklocka. Dock så kan tex moderkorten som används i sådana paket ibland inte vara de mest optimala för överklockning, och har väldigt begränsade alternativ för det.

1
Skriv svar