Grid satsar hårt på multiplayer

Robot
Medlem
Grid satsar hårt på multiplayer

Ser oneklingen snyggt ut och måste säga att jag hadde mycket roligt med x360 demot så det skall bli sköj att testa det på datorn nu. Tack fz för pc demot.

Medlem

Känns ju som ett renodlat konsolspel. Blir lätt att dra ned demot om bara mitt trådlösa kan sluta glappa , mongo router.

Medlem

Tyckte online delen var det roligaste med demon så jag är inte direkt förvånad, kändes mest meningslöst att köra själv i demon, online is where it's at.

Fast man lär väl få något för att köra singleplayer i själva spelet till skillnad från demon, kanske är lite mer skoj då.

Medlem

Online med en polare var ganska skoj faktiskt! Hade gärna spelat detta 12 pers på LAN. Blev inte sämre upplevelse av att jag spelade med Xbox-kontrollen på datorn!

Medlem
Medlem

Fuck det, ge oss split-screen.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Kommer bli bästa multiplayern lätt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Kommer bli bästa multiplayern lätt

Hur menar du då? Jag har ju VERKLIGEN jätte svårt att se hur det skulle kunna vara bättre en Tex. Forza 2

Inaktiv

Varför gör de inte bilspel med splitscreen??? Ska man behöva skicka hem polarna för att få ta en match mot dem? Nä fy fan, ge oss sociala gamers det nu!!! Vi lever år 2008 och alla sitter inte med 28 tummare längre utan har kanske skärmar/dukar på mellan 40 och 100 tum! Då funkar det kanon!

Medlem

Bilspel utan splitscreen? Finns bara inte.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Haha vilket jävla bullshit lol,

Medlem

det luktar bojkottning


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Inaktiv

Jag säger bara GTR 2 det kallar jag racing på hög nivå .

Medlem

Grid är som vilket bilspel som helst imo.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

provade demot inatt på ps3, herrejävlar vad roligt det var på internet, VILL HA!!!!!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Kul med multiplayer online men ingen splitscreen :\

Medlem
Skrivet av Sluggo:

Jag säger bara GTR 2 det kallar jag racing på hög nivå .

Word. Grid var en besvikelse, och när man moddar bort allt Bloom/Blur så ser det inte så speciellt snyggt ut heller, eller snarare, man ser hur det egentligen ser ut.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Online var väldigt kul, tycker bara ett ranking system fattas.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av 3.14raten:
Skrivet av Sluggo:

Jag säger bara GTR 2 det kallar jag racing på hög nivå .

Word. Grid var en besvikelse, och när man moddar bort allt Bloom/Blur så ser det inte så speciellt snyggt ut heller, eller snarare, man ser hur det egentligen ser ut.

Vad fan moddar du bort skiten för då? zzzz

Medlem
Skrivet av 3.14raten:
Skrivet av Sluggo:

Jag säger bara GTR 2 det kallar jag racing på hög nivå .

Word. Grid var en besvikelse, och när man moddar bort allt Bloom/Blur så ser det inte så speciellt snyggt ut heller, eller snarare, man ser hur det egentligen ser ut.

Haha ja, att det blir fult brukar vara en konsekvens av att ta bort grafiska effekter. Kom det som en överraskning?

Tycker spelet är grymt snyggt. Men det kändes inte så kul att spela tyvärr, många har klagat på att kontrollen över bilen är för slirig osv, och det känner jag med.

Medlem
Skrivet av 3.14raten:

Word. Grid var en besvikelse, och när man moddar bort allt Bloom/Blur så ser det inte så speciellt snyggt ut heller, eller snarare, man ser hur det egentligen ser ut.

Anledningen till att man måste "modda" bort de effekterna är just för att de är integrala till spelets visuella look och det är väl inte så konstigt att det blir fult när man stänger av de effekterna. Det var samma sak i Dirt att grafiken såg nästan märkligt ful ut om man "moddade" bort det eftersom all grafik designats för High Dynamic Range aktiverat.

Inaktiv

Jag tycker det fungerar förvånansvärt bra online (dock bara testat 360 demot), inga problem med lagg eller sådant som får bilarna att studsa vilt över banan utan anledning. Något som jag känner saknas ibland är väl straffsystem (kanske har missat? kanske kommer i fullversionen?)

Javisst incidenter får man räkna med ... det är rejsing trots allt men det blir lite väl larvigt när motståndarna satsar brutalt på att modellera om ens bil till konservburk.

Är skön känsla i spelet tycker jag ... inte dödiskt realistiskt utan med lite slirande sådär ... och det går knasigt fort ibland (San fransisco rush?)

Ser fram emot 6 Juni!

Medlem

Den enda anledningen till att spela GRiD är att köra dearby mode och krascha bilarna så mycket det går, för någon körkänsla har det då inte. Kanske skaffar spelet i brist på annat när det finns i rea korgen.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag tycker att spelet var sjukt kul
Har spelat detta demo konstant i 6 timmar nu och jag längtar verkligen till release. Ingen tvekan om att jag inte kommer att köpa det.

Haha, "andreasonfire", det är ju det som är roligt. Är man skillad så vet man hur man ska svänga osv. för att få andra personer att inte komma om dig.

Den spelstilen jag brukar köra med är att klara sig utan att krocka med någon tills man har klarat halva första varvet, sedan när någon försöker köra om en så ska man alltid ligga framför dem och precis innan de kör in i dig gör du en snabb sväng till höger, då kommer dem att flyga som kanonkulor in i en vägg och i nästa sekund kommer du att få uppleva svordomar

Medlem
Skrivet av Frisky:

Jag tycker att spelet var sjukt kul
Har spelat detta demo konstant i 6 timmar nu och jag längtar verkligen till release. Ingen tvekan om att jag inte kommer att köpa det.

Om du tyckte det var så kul, varför köper du det inte?
Jag kommer köpa det, tror jag allafall.

Medlem

Synd bara att styrningen på min Logitech Gamepad 2 är helt jävla banalt. När jag rör mina analoga spakar till vänster eller höger så svarar spelet med antingen 0% eller 100% vänster/höger (som på ett tangentbords knappar).

VAFAN DÅ ÄR DET JU INTE LÖNT ATT JAG SITTER HÄR MED MIN GAMEPAD?!?!?!?!?!?!

Vafan håller Codemasters på med igentligen?? Hoppas dom fixar detta skitet a stat. Vägrar köpa en ny game pad bara för att Codemasters har fuckat up sig.

Funkar fan bra på alla andra spel men GRID måste jävlas med en... *suck*

Medlem
Skrivet av Mang:
Skrivet av 3.14raten:
Skrivet av Sluggo:

Jag säger bara GTR 2 det kallar jag racing på hög nivå .

Word. Grid var en besvikelse, och när man moddar bort allt Bloom/Blur så ser det inte så speciellt snyggt ut heller, eller snarare, man ser hur det egentligen ser ut.

Haha ja, att det blir fult brukar vara en konsekvens av att ta bort grafiska effekter. Kom det som en överraskning?

Tycker spelet är grymt snyggt. Men det kändes inte så kul att spela tyvärr, många har klagat på att kontrollen över bilen är för slirig osv, och det känner jag med.

Men era muppar.. vet ni ens vad 'blur' är?
Jag ska illustrera det på er nivå så här: Tänk er att 'blur' är samma sak som 10 öl och låt säga ett halvdussin shots-race. Grid med "blur" är tjejen ni raggar upp och drar hem samma kväll. Grid utan 'blur' är personen du vaknar upp brevid frammåt tolvsnåret, bara att "hon" nu har skäggstubb och du har ont där bak.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av 3.14raten:
Skrivet av Mang:
Skrivet av 3.14raten:
Skrivet av Sluggo:

Jag säger bara GTR 2 det kallar jag racing på hög nivå .

Word. Grid var en besvikelse, och när man moddar bort allt Bloom/Blur så ser det inte så speciellt snyggt ut heller, eller snarare, man ser hur det egentligen ser ut.

Haha ja, att det blir fult brukar vara en konsekvens av att ta bort grafiska effekter. Kom det som en överraskning?

Tycker spelet är grymt snyggt. Men det kändes inte så kul att spela tyvärr, många har klagat på att kontrollen över bilen är för slirig osv, och det känner jag med.

Men era muppar.. vet ni ens vad 'blur' är?
Jag ska illustrera det på er nivå så här: Tänk er att 'blur' är samma sak som 10 öl och låt säga ett halvdussin shots-race. Grid med "blur" är tjejen ni raggar upp och drar hem samma kväll. Grid utan 'blur' är personen du vaknar upp brevid frammåt tolvsnåret, bara att "hon" nu har skäggstubb och du har ont där bak.

Det var nog den sämsta metafor jag någonsin hört!

Om du har en dator som pallar att spela med höga inställningar, varför då medvetet fula ner det genom att ta bort "lull-lullet" och sen klaga över utseendet när det var "ditt fel?"

Måste nog slanga hem det och testa om det är så snyggt (eller fult om man sänker inställningarna;)) som sägs...


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem
Skrivet av MenacE:
Skrivet av 3.14raten:

Men era muppar.. vet ni ens vad 'blur' är?
Jag ska illustrera det på er nivå så här: Tänk er att 'blur' är samma sak som 10 öl och låt säga ett halvdussin shots-race. Grid med "blur" är tjejen ni raggar upp och drar hem samma kväll. Grid utan 'blur' är personen du vaknar upp brevid frammåt tolvsnåret, bara att "hon" nu har skäggstubb och du har ont där bak.

Det var nog den sämsta metafor jag någonsin hört!

Om du har en dator som pallar att spela med höga inställningar, varför då medvetet fula ner det genom att ta bort "lull-lullet" och sen klaga över utseendet när det var "ditt fel?"

Haha ja den var sämst, om du nu ska likna det vid en fylla så är det ju ändå en fylla du aldrig behöver nyktra till från. Som sagt, fular du ner spelet med mening så blir det fult, inte mer med det ^^ Jag kan köra Crysis utan alla effekter i 640x480, men då äre mitt fel att det är fult. Serru!

12
Skriv svar