Grid satsar hårt på multiplayer

Medlem
Skrivet av Mang:
Skrivet av MenacE:
Skrivet av 3.14raten:

Men era muppar.. vet ni ens vad 'blur' är?
Jag ska illustrera det på er nivå så här: Tänk er att 'blur' är samma sak som 10 öl och låt säga ett halvdussin shots-race. Grid med "blur" är tjejen ni raggar upp och drar hem samma kväll. Grid utan 'blur' är personen du vaknar upp brevid frammåt tolvsnåret, bara att "hon" nu har skäggstubb och du har ont där bak.

Det var nog den sämsta metafor jag någonsin hört!

Om du har en dator som pallar att spela med höga inställningar, varför då medvetet fula ner det genom att ta bort "lull-lullet" och sen klaga över utseendet när det var "ditt fel?"

Haha ja den var sämst, om du nu ska likna det vid en fylla så är det ju ändå en fylla du aldrig behöver nyktra till från. Som sagt, fular du ner spelet med mening så blir det fult, inte mer med det ^^ Jag kan köra Crysis utan alla effekter i 640x480, men då äre mitt fel att det är fult. Serru!

Vad gör ni på ett respekterat spel-forum när det tar flera sidor text att få er att förstå? Jag vill ha ett konstruktivt argument mot min åsikt om jag har fel, men är det inte så att "blur-postprocessing" har just den egenskapen att den gör bilden "suddig", dvs. TAR BORT detaljer i bilden, dvs. försämrar kvalitén? "Blur" kan dölja. te.x. låupplösta texturer och kantiga modeller, vilket den i detta fallet gjorde. Om någon har en annan definition på "Blur", skriv gärna. (Ej motion-blur, det är något helt annat då det endast aktiveras då saker rör på sig mycket snabbt)


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av 3.14raten:

Vad gör ni på ett respekterat spel-forum när det tar flera sidor text att få er att förstå? Jag vill ha ett konstruktivt argument mot min åsikt om jag har fel, men är det inte så att "blur-postprocessing" har just den egenskapen att den gör bilden "suddig", dvs. TAR BORT detaljer i bilden, dvs. försämrar kvalitén? "Blur" kan dölja. te.x. låupplösta texturer och kantiga modeller, vilket den i detta fallet gjorde. Om någon har en annan definition på "Blur", skriv gärna. (Ej motion-blur, det är något helt annat då det endast aktiveras då saker rör på sig mycket snabbt)

Fel och fel. Du har rätt i att det blir fulare utan blur-effekten. Det vi hävdar är ju att det är tänkt att man ska spela med blur-effekten och därför är inte spelet fult, om man spelar det som det är tänkt alltså. Sen om man hatar blureffekten av någon anledning så är det ju upp till en själv men då ser man ju inte spelet som det är tänkt att se det.

För att köra på liknelser:
Smink kan dölja ett fult ansikte, men det vet du ju inte förrän du tar bort sminket. Hängeru med?

Medlem
Skrivet av Mang:
Skrivet av 3.14raten:

Vad gör ni på ett respekterat spel-forum när det tar flera sidor text att få er att förstå? Jag vill ha ett konstruktivt argument mot min åsikt om jag har fel, men är det inte så att "blur-postprocessing" har just den egenskapen att den gör bilden "suddig", dvs. TAR BORT detaljer i bilden, dvs. försämrar kvalitén? "Blur" kan dölja. te.x. låupplösta texturer och kantiga modeller, vilket den i detta fallet gjorde. Om någon har en annan definition på "Blur", skriv gärna. (Ej motion-blur, det är något helt annat då det endast aktiveras då saker rör på sig mycket snabbt)

Fel och fel. Du har rätt i att det blir fulare utan blur-effekten. Det vi hävdar är ju att det är tänkt att man ska spela med blur-effekten och därför är inte spelet fult, om man spelar det som det är tänkt alltså. Sen om man hatar blureffekten av någon anledning så är det ju upp till en själv men då ser man ju inte spelet som det är tänkt att se det.

För att köra på liknelser:
Smink kan dölja ett fult ansikte, men det vet du ju inte förrän du tar bort sminket. Hängeru med?

Fel, smink är som att spela upp en förrenderad video, du ser alla fina detaljer, men allt är fake. Blur-effekten är som att ha på sig glasögon som gör att du ser suddigt och inte ser hur hon ser ut utan smink. Fatta att blur bara minskar kvalitén på bilden? De skulle lika gärna tvinga dig att sänka till 640x480 och visa bilden på en suddig (blur!) tv, då skulle du inte se hur det ser ut heller, men menar du att det också skulle vara en "förbättrande effekt"?


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av 3.14raten:

De skulle lika gärna tvinga dig att sänka till 640x480 och visa bilden på en suddig (blur!) tv, då skulle du inte se hur det ser ut heller, men menar du att det också skulle vara en "förbättrande effekt"?

Nej, men då skulle jag inte tycka det var snyggt heller utan bara störande. Men det gör jag och många andra nu, det är ju snyggt! inte jobbigt eller suddigt som att ha på sig fel glasögon! Förstår inte riktigt din argumentation längre. :\

Medlem
Skrivet av Mang:
Skrivet av 3.14raten:

De skulle lika gärna tvinga dig att sänka till 640x480 och visa bilden på en suddig (blur!) tv, då skulle du inte se hur det ser ut heller, men menar du att det också skulle vara en "förbättrande effekt"?

Nej, men då skulle jag inte tycka det var snyggt heller utan bara störande. Men det gör jag och många andra nu, det är ju snyggt! inte jobbigt eller suddigt som att ha på sig fel glasögon! Förstår inte riktigt din argumentation längre. :\

Om inte du ser att det är suddigt så kanske du ska uppsöka en optiker... Orka diskutera. Vad man tycker är vackert är ju olika från person till person, du kanske gillar att det ser filmiskt ut (mycket post-processing och sudd) men jag gillar när man kan se banan framför sig, speciellt som det är ett racingspel där framförhavande, precision och reaktionstid är #1.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Alla som whinar om att det finns bättre bilspel och klankar ner på detta spelet. Ge er förfan! Olika människor gillar olika spel, när fan ska ni acceptera det?! Eller tror ni att de som gillar spelet kommer att lyssna på ert snack och ändra uppfattning?

Jag gillar spelet pga av det är kul att köra, spela online mot andra är för mig förbannat kul. Skadorna på bilarna är grymma. Antalet max spelare är (12st) nog. Fartkänslan är också bra, grafiken är också grym, ljudet likaså.

Alla vill inte ha någon sorts racing simulator, alla har inte en ratt att spela med för att klassas som riktigt racing spelare (ROFL). Vissa spelar med gamla playstation1 kontroller eller t.o.m tangetbord, och gör jävligt bra ifrån sig.

Så jävla trött på folk... Om man inte är som dem, eller tycker som dem eller spelar med det dem har (ratt osv), så är det som att man inte får vara med i leken. Som i CS där "eliterna" klankar ner på nybörjarna pga ett litet misstag!

Väx upp ur sandlådan ffs! Men så är det här på FZ och alla andra spelsajter, man gör ett konto för att klanka på andra, klanka på att dem gillar andra spel, klanka på att de tycker olika...

ALLA ÄR OLIKA, ALLA GILLAR OLIKA SPEL! FATTA!

Medlem
Skrivet av 3.14raten:

du kanske gillar att det ser filmiskt ut (mycket post-processing och sudd) men jag gillar när man kan se banan framför sig, speciellt som det är ett racingspel där framförhavande, precision och reaktionstid är #1.

Lägger du fram det så så äre helvettigt

Medlem
Skrivet av Improved:

Alla som whinar om att det finns bättre bilspel och klankar ner på detta spelet. Ge er förfan! Olika människor gillar olika spel, när fan ska ni acceptera det?! Eller tror ni att de som gillar spelet kommer att lyssna på ert snack och ändra uppfattning?

Jag gillar spelet pga av det är kul att köra, spela online mot andra är för mig förbannat kul. Skadorna på bilarna är grymma. Antalet max spelare är (12st) nog. Fartkänslan är också bra, grafiken är också grym, ljudet likaså.

Alla vill inte ha någon sorts racing simulator, alla har inte en ratt att spela med för att klassas som riktigt racing spelare (ROFL). Vissa spelar med gamla playstation1 kontroller eller t.o.m tangetbord, och gör jävligt bra ifrån sig.

Så jävla trött på folk... Om man inte är som dem, eller tycker som dem eller spelar med det dem har (ratt osv), så är det som att man inte får vara med i leken. Som i CS där "eliterna" klankar ner på nybörjarna pga ett litet misstag!

Väx upp ur sandlådan ffs! Men så är det här på FZ och alla andra spelsajter, man gör ett konto för att klanka på andra, klanka på att dem gillar andra spel, klanka på att de tycker olika...

ALLA ÄR OLIKA, ALLA GILLAR OLIKA SPEL! FATTA!

Och du hade inte just ett nervöst sammanbrott å gick bärsärkargång i denna tråden som nån bedragen från J. Springer Show?

Jag tror du är i minoritet om du prisar detta spel så mycket. Väldigt många reaktioner jag läst nämner det enda du utelämnade: att det är grymt svårt att styra bilen eller att få någon känsla för hur den uppför sig, något som universellt ses som ågot "ganska" vitalt när det gäller bilspel.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av Improved:

Alla som whinar om att det finns bättre bilspel och klankar ner på detta spelet. Ge er förfan! Olika människor gillar olika spel, när fan ska ni acceptera det?! Eller tror ni att de som gillar spelet kommer att lyssna på ert snack och ändra uppfattning?

Jag gillar spelet pga av det är kul att köra, spela online mot andra är för mig förbannat kul. Skadorna på bilarna är grymma. Antalet max spelare är (12st) nog. Fartkänslan är också bra, grafiken är också grym, ljudet likaså.

Alla vill inte ha någon sorts racing simulator, alla har inte en ratt att spela med för att klassas som riktigt racing spelare (ROFL). Vissa spelar med gamla playstation1 kontroller eller t.o.m tangetbord, och gör jävligt bra ifrån sig.

Så jävla trött på folk... Om man inte är som dem, eller tycker som dem eller spelar med det dem har (ratt osv), så är det som att man inte får vara med i leken. Som i CS där "eliterna" klankar ner på nybörjarna pga ett litet misstag!

Väx upp ur sandlådan ffs! Men så är det här på FZ och alla andra spelsajter, man gör ett konto för att klanka på andra, klanka på att dem gillar andra spel, klanka på att de tycker olika...

ALLA ÄR OLIKA, ALLA GILLAR OLIKA SPEL! FATTA!

Du som gillar spelet, och klagar på oss andra. Ge dig för fan! Olika människor gillar olika spel, när fan ska du acceptera det?! Eller tror du att de som inte gillar spelet kommer att lyssna på ditt snack och ändra uppfattning?

Jag ogillar spelet pga av det är tråkigt att köra, spela online mot andra är för mig inte mer än mediokert. Skadorna på bilarna är helt okej. Antalet max spelare är (12st) inte nog. Fartkänslan är också dålig, grafiken är rätt bra faktiskt, ljudet duger.

Så jävla trött på folk... Om man inte är som dem, eller tycker som dem eller spelar med det dem har (ratt osv), så är det som att man inte får vara med i leken. Som i CS där "eliterna" klankar ner på nybörjarna pga ett litet misstag!

Väx upp ur sandlådan ffs! Men så är det här på FZ och alla andra spelsajter, man gör ett konto för att klanka på andra, klanka på att dem gillar andra spel, klanka på att de tycker olika...

ALLA ÄR OLIKA, ALLA GILLAR OLIKA SPEL! FATTA!

Ser du nu att allting du sa passar väldigt bra in på den motsatta åsikten också? Vi som inte gillar spelet har samma rätt att säga det som de som gillar det.

Medlem
Skrivet av 3.14raten:
Skrivet av Improved:

Alla som whinar om att det finns bättre bilspel och klankar ner på detta spelet. Ge er förfan! Olika människor gillar olika spel, när fan ska ni acceptera det?! Eller tror ni att de som gillar spelet kommer att lyssna på ert snack och ändra uppfattning?

Jag gillar spelet pga av det är kul att köra, spela online mot andra är för mig förbannat kul. Skadorna på bilarna är grymma. Antalet max spelare är (12st) nog. Fartkänslan är också bra, grafiken är också grym, ljudet likaså.

Alla vill inte ha någon sorts racing simulator, alla har inte en ratt att spela med för att klassas som riktigt racing spelare (ROFL). Vissa spelar med gamla playstation1 kontroller eller t.o.m tangetbord, och gör jävligt bra ifrån sig.

Så jävla trött på folk... Om man inte är som dem, eller tycker som dem eller spelar med det dem har (ratt osv), så är det som att man inte får vara med i leken. Som i CS där "eliterna" klankar ner på nybörjarna pga ett litet misstag!

Väx upp ur sandlådan ffs! Men så är det här på FZ och alla andra spelsajter, man gör ett konto för att klanka på andra, klanka på att dem gillar andra spel, klanka på att de tycker olika...

ALLA ÄR OLIKA, ALLA GILLAR OLIKA SPEL! FATTA!

Och du hade inte just ett nervöst sammanbrott å gick bärsärkargång i denna tråden som nån bedragen från J. Springer Show?

Jag tror du är i minoritet om du prisar detta spel så mycket. Väldigt många reaktioner jag läst nämner det enda du utelämnade: att det är grymt svårt att styra bilen eller att få någon känsla för hur den uppför sig, något som universellt ses som ågot "ganska" vitalt när det gäller bilspel.

Ute lämna det som jag tycker är helt lätt att utföra? Dvs styra bilfan? Lol hur lätt som helst. Spelet äger jämför med andra, och folk som gillar spelet kommer fort. att fortsätta spela spelen.

Gillar ni inte den och måste ändå klaga, sen jämför en med J Springer show osv, säger mig en sak. Att det jag skrev svider, för att det är sant. Alla är olika PUNKT SLUT! Ni kan varken styra eller ändra folks uppfattning med eran eviga f-king whine hela j-vla tiden!

Sen så fort man sätter folk på plats genom att "höja" rösten lite så blir man J Springer stämplad? Jaja, gör så I dont give a dam, springer sanningen bara.

Whina ni for all I care, och hoppas whinar på alla kommande spel och hoppas ni aldrig lyfter er själva från onda cirkeln, ni platsar ändå där.

Spela eller inte spela spelen, det är frågan. And u cant do shit about it!

Medlem
Medlem

Säg mig en sak, det är ok att NI klagar på spelet, men det är inte ok när dem som gillar spelet klagar på er?

Vad fan är det för dubbelmoral? Som att så fort man ska yttra sig på att ni whinar om spelet så ska man hålla käft, när det är vi som gillar spelet som vill hålla whinet borta?

Vi ska hålla käft och ni ska klydda ner spel med erat whine som mycket ni vill för att ni har rätt att yttra er om era åsikter, men vi ska hålla käften så fort vi vänder och riktar det mot er?

Medlem
Skrivet av Improved:

Säg mig en sak, det är ok att NI klagar på spelet, men det är inte ok när dem som gillar spelet klagar på er?

Vad fan är det för dubbelmoral? Som att så fort man ska yttra sig på att ni whinar om spelet så ska man hålla käft, när det är vi som gillar spelet som vill hålla whinet borta?

Vi ska hålla käft och ni ska klydda ner spel med erat whine som mycket ni vill för att ni har rätt att yttra er om era åsikter, men vi ska hålla käften så fort vi vänder och riktar det mot er?

Det är inte dubbelmoral någonstans. Lyssna på skillnaden:

-"Klaga på spelet."

-"Klaga på er."

Ser du skillnaden? Alla har rätt att klaga på spelet. Likaså har alla rätt att hylla spelet. Men däremot ska man inte klaga på andras åsikter - dessa är högst subjektiva.

Varför tar du illa upp när folk inte har samma smak som du? Om du tycker att spelet är roligt, kommer det fortfarande vara det även fast andra klagar på det.

Detta är ett diskussionsforum, där man kan utbyta åsikter och prata spel. Alla har rätt att säga vad de tycker om spelet, och många säger även varför de tycker att det är bra/dåligt. Men att klaga på andras åsikter för att de inte stämmer överens med ens egna är bara löjligt.

Det handlar inte om whine, det handlar om åsikter, dessa får man acceptera, även fast man själv tycker helt annorlunda.

Medlem

Sluta leka 4chan

Medlem
12
Skriv svar