duger datorn till mycket?

Inaktiv
duger datorn till mycket?

tjena på er!!
jag ska få en så kallad hem-pc via jobbet. Jag undrar om den duger till spel är lite små grön när det gäller dagens hårdvara..

lite spec på den då va
cpu: intel core 2 duo e6600
ram: 2gb
grafikkort: geforce 7950GX2 1gb
HDd: 500gb
19" plattskärm
logitech Z-5500 högtalarsystem (5.1)

duger den till dom senaste spelen?

Medlem

Ja.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Ja.

låter bra det. så att man kan handla utan att skämmas för den

Inaktiv

Duger mer än väl.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Nej. Den suger. Du får en 50 lapp av mig.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Nej. Den suger. Du får en 50 lapp av mig.

*edit*
Läste posten nedanför mig.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Boomer:

Nej. Den suger. Du får en 50 lapp av mig.

Moget inlägg, slår fan mina fylleposts. Har du inget att tillföra så håll för fan käften.

Jag är säker på att Boomer skämtade. Sorry för OT.

Inaktiv

tror tiaz vet mycket väl själv om datorn är bra eller inte..... tror han bara vill skryta lite:D

Inaktiv
Skrivet av david_dellblom:

tror tiaz vet mycket väl själv om datorn är bra eller inte..... tror han bara vill skryta lite:D

fan tagen på bar gärning hahaha, joo jag vet att den är bra. Är bara så glad. Sitter med en gammal xp1700+prolle@2600+ å ett geforce4 4800se 512i ram så jag är lite glad

Inaktiv

Vore skoj om hem-pcs kunde vara riktigt risiga. De lutar ju mer åt superdatorer för spel och sånt än en vanlig arbetsstation. Skulle vilja se hur många av hem-pcarna som "köps" som faktiskt används av köparen till största del? Känns som att det är mamma eller pappa som ger till sonen i de flesta fall


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

denna är till mig själv iaf är ju bara 29år å har en dotter på 3år

Inaktiv

hur mycket är priset på denna dator då? tiaz

Inaktiv
Skrivet av david_dellblom:

hur mycket är priset på denna dator då? tiaz

vet inte riktigt exakt eftersom det är en hem-pc via jobbet

Medlem

det finns ju redan en "skryt"-tråd!


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv
Skrivet av ScarFace:

det finns ju redan en "skryt"-tråd!

jag skryter inte ville bara dela med mig av min glädje

Medlem
Skrivet av tiaz:
Skrivet av ScarFace:

det finns ju redan en "skryt"-tråd!

jag skryter inte ville bara dela med mig av min glädje

Jag höjer mitt bud till 100kr!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

fan det har blivit en fördröjning. får inte datorn förens i slutet på feb-början på mars

Inaktiv

Hmm vad blir slutnotan för den datorn? Antar att det är tre år som du skall ha den, har för mig att den nya skatten är 2400 á år det blir 7200 i skatt plus 200-300 i månaden? Sen skall datorn köpas loss för?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av Hunken:

Hmm vad blir slutnotan för den datorn? Antar att det är tre år som du skall ha den, har för mig att den nya skatten är 2400 á år det blir 7200 i skatt plus 200-300 i månaden? Sen skall datorn köpas loss för?

kommer att bli ca 500 i mån från brutto lönen

men då följer även en 19" platt skärm med
samt ett högtalar system från logitech: Z-5500 heter paketet

Inaktiv

har slutat snusa så jag har råd med det lr det var dealen jag å tjejen hade. Slutar jag att snusa så får jag köpa paketet

Inaktiv
Skrivet av tiaz:

har slutat snusa så jag har råd med det lr det var dealen jag å tjejen hade. Slutar jag att snusa så får jag köpa paketet

Blir ju kanon. Speciellt nu när snuset blir dyrare.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av Hunken:
Skrivet av tiaz:

har slutat snusa så jag har råd med det lr det var dealen jag å tjejen hade. Slutar jag att snusa så får jag köpa paketet

Blir ju kanon. Speciellt nu när snuset blir dyrare.

jajjemensan

Medlem

Det är ju mot förmodan ett dåligt köp, ett mycket dyrt kort... verkligen inte prisvärt. hade jag varit du hade jag kikat på ett 7950gt eller ett x1950xt... Där spar du många tusenlappar


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Det är ju mot förmodan ett dåligt köp, ett mycket dyrt kort... verkligen inte prisvärt. hade jag varit du hade jag kikat på ett 7950gt eller ett x1950xt... Där spar du många tusenlappar

Det sammanlagda priset blir 18000kr (500 *36), vilket jag inte tycker låter allt för farligt eftersom han även får med en skärm och ett 5.1-högtalarsystem.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Laxen: Det är hem-pc, man kan inte välja komponenter på det sättet.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Laxen: Det är hem-pc, man kan inte välja komponenter på det sättet.

det kan man visst kan välja bort högtalare, sämre grafikkort, sämre dator, mindre skärm, mindre HDd, mindre ramminne osv

JB
Medlem

Alltid lika kul att läsa inläggen från användare som blir avundsjuka.

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Laxen:

Det är ju mot förmodan ett dåligt köp, ett mycket dyrt kort... verkligen inte prisvärt. hade jag varit du hade jag kikat på ett 7950gt eller ett x1950xt... Där spar du många tusenlappar

Det sammanlagda priset blir 18000kr (500 *36), vilket jag inte tycker låter allt för farligt eftersom han även får med en skärm och ett 5.1-högtalarsystem.

Du glömde den nya skatten.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

hmm.. jag vet inte riktigt, skulle spara på pengarna o vänta tills ett directx 10 kort blir lite billigare för "framtiden"

annars så duger den klart


signatur

He went from an is to a was before he even had his breakfast.

Medlem
Skrivet av Hunken:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Laxen:

Det är ju mot förmodan ett dåligt köp, ett mycket dyrt kort... verkligen inte prisvärt. hade jag varit du hade jag kikat på ett 7950gt eller ett x1950xt... Där spar du många tusenlappar

Det sammanlagda priset blir 18000kr (500 *36), vilket jag inte tycker låter allt för farligt eftersom han även får med en skärm och ett 5.1-högtalarsystem.

Du glömde den nya skatten.

Just fan, snålmoderaterna måste ju höja alla andra skatter så de kan slopa förmögenhetsskatten.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

12
Skriv svar