Fråga till nån med Razer HP-1 hörlurar

S_Z
Medlem
Fråga till nån med Razer HP-1 hörlurar

Jag har haft ett par Razer Barracuda HP-1 ett par dar nu och är väldigt nöjd med dom. Har dock en fråga om basvolymen på kontrollen som sitter på sladden. Den har för mig ingen som helst funktion, har testat flera olika spel och med musik men det hörs ingen skillnad om jag har den på max eller lägsta. Har valt 5.1 i ljudinställingarna och de andra kanalerna fungerar när jag testat.

Har jag missat nåt eller är det möjligtvis fel på mina?

/Tacksam för svar.

Inaktiv

jag fick mina barracuda hp-1 igår och jag märker inte heller någon skilland på basen.

Fast jag läste något om just det på razrezone igår.

Det var andra som hade samma problem men minns inte riktigt vad de svarat.

Jag har problem med mikrofonen. Den är så kass så det är inte normalt. Mina vänner bara hör sej själva, men de kan knappt höra mej. Och ljudet från micken är allmänt kasst.

Någon annan som tycker ljudet i micken är kasst eller har man gjort något fel?

Medlem

Samma "problem" här med basen. Dessutom tycker jag att ljudet som kommer från bakhögtalarna är väldigt klent.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

S_Z
Medlem

Problemet med basen har jag löst, åtminstone så vida att baselementen nu fungerar i spel/musik (kan höja och sänka på kontrollen). Det verkar vara ett generellt "problem" för surroundlurar/högtalare. Läs mitt sista inlägg här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Håller dock jag med att bakre kanalen är för klen, låter fortfarande lite konstigt.

Nu verkar jag dock ha ett annat problem så det blir nog ända att byta ut dom (mot likadana, gillar dom fortfarande trots lite klen bas). Min mikrofon fungerar inte över huvudtaget. Tar jag bort mikrofonen och stoppar den direkt i mic-ingången så funkar det men om jag kopplar in den i lurarna hörs ingenting, även om jag maxar inspelningsvolymen på micken.

Inaktiv

S_Z älskar dig nu

http://www.medusa-usa.com/creative_xfi_connect.htm

hjälpte mig som fan, hade kopplat in helt åt skogen och hade fel inställningar. åååh fyfan vilket härligt ljud nu asså tackar.
:P:heart:


signatur

He went from an is to a was before he even had his breakfast.

Medlem

Problemet är att jag använder deras egna ljudkort, då borde basen rimligtvis gå att justera på sladdreglagen utan en massa krångel. Det är inte heller någon risk för något felkopplande då man bara har HD-DAI ingången att koppla till. Det skumma är att om jag använder 5.1 som analog utgång kan jag justera bas men då kan jag inte justera bak och center. Använder jag HD-DAI som analog utgång fungerar center samt bak, dock inte bas.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

S_Z
Medlem

Är inte säker på att det är ljudkortets/hörlurarnas fel. Som jag skrev på sweclockers så fick jag bas från baselementen när jag körde musik från microsofts hemsida med surroundljud utan att välja det där Bass Redirection så något skiljer ju det från ljuden i de spel jag testa.

Tråden hos tomshardware jag hitta när jag letade efter en lösning på bas problemet verkar väldigt bra. Den är på 14 sidor så har inte orkat gå igenom hela men folket med dessa "Medusa"-lurar har exact samma problem, både det att basen saknas och att de bakreelementen låter klent.
Vet inte hur det är på dessa Razer lurar men på Medusa lurarna var tydligen front och rear elementen nästan de samma, jobbade på samma frekvens, det får mig att tro att det kan gå att fixa med någon inställning.

Får väl ta och läsa igenom hela tråden nån gång när man har tråkigt Om nån kommer på nåt om bakhögtalarna så skriv gärna i denna tråd.

Var förresten och byte mina lurar mot ett par nya idag, nu fungerar micken också

Tomshardware forumtråd: http://forumz.tomshardware.com/ce/Medusa-Surround-Headset-fto...

Medlem

Jag mailade till Razer ang. Micken och följande svar:
Hi there,

We have referred this to the engineering department and they are in the midst of redesigning the internals of the microphones.

We do not have any specific details of its availability as of now.
However do keep yourself updated via our Razer website for the updates.

Your patience and understanding is greatly appreciated.

Ticket Details
===================
Ticket ID: SBY-635535
Department: Customer Service - Other Countries
Priority: High
Status: Closed


signatur

Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net

1
Skriv svar