Razer Barracuda AC-1 Gaming Audio Card

Medlem
Razer Barracuda AC-1 Gaming Audio Card

Tänkte ta och beställa detta och Razer Baracuda Headphones. Någon som har erfarenhet av detta ljudkort? Håller det samma klass som andra lite dyrare kort till musik?
Verkar tyvärr finnas dåligt med recensioner på det.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=66910


signatur
Medlem

Kortet är precis släppt på marknaden och bristen på recensioner kan bero på jul-nåyårsfirande?


signatur

"The tactics?!To kill and destroy!"
-P.Aerts

Medlem

Jag håller på att testa just det ljudkortet, bland annat i kombination med deras HP-1 lurar. Mer än så får du inte veta just nu men om inom en veckas tid lär det dyka upp en artikel här på FZ som förhoppningsvis gör dig något klokare.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Fick kortet och hörlurarna HP1 idag. Helt fantastiskt ljud, också en enorm skillnad mot att använda ett Creative X-fi Fatal1ty.

Var värt 3100 spänn.


signatur
Inaktiv

Jag vart riktigt missnöjd med mina hörlurar när jag köpte dom, det var inget fel på ljudet som var helt underbart men den började GLAPPA efter en dryg vecka. Irriterande som satan, har hört att de flesta har samma problem med

aja få se om ja köper detta...


signatur

He went from an is to a was before he even had his breakfast.

Medlem
Skrivet av luddee:

Jag vart riktigt missnöjd med mina hörlurar när jag köpte dom, det var inget fel på ljudet som var helt underbart men den började GLAPPA efter en dryg vecka. Irriterande som satan, har hört att de flesta har samma problem med

aja få se om ja köper detta...

Har samma problem med lurarna efter första timmarna bara. Blir jag riktigt förbannad på. Just nu så verkar vissa högtalare i lurarna glappa när man flyttar/rör på volymkontrollen, blir det värre tänker jag reklamera.


signatur
Medlem

Jag undrar en annan sak, är ljudet som kommer från bak och center väldigt befriat från bas?

Och du som har deras ljudkort också, kan du ställa basen på sladdreglagen när du har HD-DAI valt som analog ut?


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Jo, basen och ljudet rent allmänt från de bakre högtalarna är väldigt låg när jag kör HD-DAI. Dock kan jag ana att det beror på vilka högtalare som är aktiva, tittar man på ljudkortets kontrollpanel, så ser man bara 6 ljudkällor vid HD-DAI, de två längst bak, som finns där vid 7.1 speaker mode, saknas.

Och ja, jag kan ställa basen på sladdreglaget, testade skruva ner allt för att sen bara reglera basen, funkar fint. Blir ännu bättre när man ställer Threshold frequency till en högre hertz.

Däremot har jag skumma problem med att ljudet t.ex. skiftar sida, och ljud som ska komma från vänster dyker upp i höger högtalare istället, blir tvungen att skifta mellan 7.1 och HD-DAI ett par gånger innan det fungerar normalt igen.
Ibland försvinner dessutom nästan ljudet helt på en sida, och måste då byta track alternativt pausa och köra play igen för att få tillbaka ljudet.

Extremt irriterande problem som jag inte har en aning om vad de beror på.

Har också problem med att jag ger feedback på t.ex. Teamspeak då allt jag lyssnar på sänds ut, om jag sänder. Normalt brukar det finnas ett reglage under uppspelning som man måste dra ner för att åtgärda detta, men charmigt nog finns det inte på AC-1.

Skulle vara skoj och se om någon annan har liknande problem?


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Har också problem med att jag ger feedback på t.ex. Teamspeak då allt jag lyssnar på sänds ut, om jag sänder. Normalt brukar det finnas ett reglage under uppspelning som man måste dra ner för att åtgärda detta, men charmigt nog finns det inte på AC-1.

Skulle vara skoj och se om någon annan har liknande problem?

Jag har inte fått några klagomål på det än i alla fall.

Däremot tycker jag att det är väldigt mycket meckande för att få ljudet som jag vill ha det.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

stöder kortet nyare eax-versioner?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Har också problem med att jag ger feedback på t.ex. Teamspeak då allt jag lyssnar på sänds ut, om jag sänder. Normalt brukar det finnas ett reglage under uppspelning som man måste dra ner för att åtgärda detta, men charmigt nog finns det inte på AC-1.

Skulle vara skoj och se om någon annan har liknande problem?

Har exakt samma problem! Har också införskaffat ett AC-1 och ett HP-1, när jag pratar i ventrilo hör mina kompisar vilken musik jag lyssnar på samt dom själva, samtidigt "dånar" det i min mic, eftersom jag måste ha mic boost på, annars tar micen upp ljudet jättelågt... Vad kan detta bero på??

Väldigt tacksam för svar!!! Funderar på att lämna tillbaka både Headsetet och ljudkortet imorn.. :S

Medlem

Jag får nog ta och kolla upp det med TS/Ventrilo jag också.

Det där med eax, så vitt jag vet stöder inte kortet eax över huvud taget, det är iaf inget de skryter med. Men jag vågar inte svära på det. Ska kolla upp det innan betyg sätts.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Inaktiv

Vet nu när betyget och recensionen kommer å släppas på sidan, kanske kan ge mig lite hjälp i att ta beslut om hur jag ska göra... reklamera eller inte.. lösningen på mina problem kanske finns i din recension, vem vet

Inaktiv

Verkar vara en uppsjö av problem i de prylarna, dock fungerar headset bättre/enklare tillsammans med kortet. Jag skulle vänta med det köpet ett tag till.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

EAX 1.0 samt 2.0 stöds tydligen.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

1
Skriv svar