PC Gamer startar nytt på webben

Robot
Medlem
PC Gamer startar nytt på webben

Detta är en bra nyhet! Alltid tyckt det är lite segt vid deras hemsida.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det där med att man kan läsa artiklar från deras tidningar helt gratis låter mycket lockande faktiskt.

Förövrigt håller jag mig 100% till internet.

Medlem

Märkte nyss en sak... har PC Gamer snott eran forumdesign FZ? Man ser på typ knapparna (online/offline), färgschemat osv. ja allt!

Medlem

Gillar ändå Gamereactor bäst som speltidning/site

Medlem

Kan inte FZ skapa en tidning ? Vore ju perfekt!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

WTF? FZ Forum i PCG Sidan?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

WTF? FZ Forum i PCG Sidan?

Redaktör
Skrivet av mosoloa1:

WTF? FZ Forum i PCG Sidan?

Nej. PC Gamers forum på PC Gamer-sidan. De använder samma plattform som vi, därför blir utseendet snarlikt.


signatur
Medlem
Skrivet av Philip:

Märkte nyss en sak... har PC Gamer snott eran forumdesign FZ? Man ser på typ knapparna (online/offline), färgschemat osv. ja allt!

Japp, och vi hatar det

Medlem

Fyfan vad kasst imho.

Splittrar ju bara läsarna till två sidor inom samma förlag. Varför?
Vore det inte bättre att satsa på PCG i pappersform och FZ i webbform?

Medlem

Jag känner mig otroligt sviken av PCG, som ändrat precis allt i jämförelse med deras tidigare forum. Löftena om att "Vi ändrar inget om majoriteten inte vill!" och "Forumet kommer inte att ändras, bara designen!" visade sig vara tomma löften.

1000.000 posts försvann, och allas klagan hjälpte inte.

Medlem
Skrivet av Philip:

Märkte nyss en sak... har PC Gamer snott eran forumdesign FZ? Man ser på typ knapparna (online/offline), färgschemat osv. ja allt!

De bygger på samma platform. Vilket knyter PCG samman ännu närmare med FZ. Våran egen Shock är även numera Chefredaktör för PCG's nätdel.

Jao. De verkar ha varit en kaotisk första dag. PCG användarna helt bedrövade över förlorade foruminlägg och nytt utseende. De är de gamla hönsen som inte kunnat acceptera sitta nya gård än.
Påminner om när FZ fick sitt senaste utseende.

Hoppas det lugnar ner sig, så att pcg läsarna får sin lilla oas på nätet. Även om det nu ser ut som att PCG konkurrerar med FZ, vilket egentligen bara skadar förlaget själva.

Inaktiv

Hur mycket förlorar igentligen båda parterna på detta?

Gör dom detta för reklam eller? Detta förstör tidningen

/ Alex

Medlem

Vad är skillnaden på FZ och PC Gamer nu egentligen när båda finns på nätet?

Inaktiv

Trevligt, får ta å logga in å stryka omkring där någon gång. Men såklart så blir det fortfarande Fz.se 24/7.

W2k
Medlem

Spectral, det är helt olika redaktioner. Några få personer (t ex jag) jobbar med bägge sajterna, men det är olika moderatorer, nyhetsskribenter, artikelförfattare, osv, osv. Dessutom, som aktiviteten i PC Gamer-forumet hittills visar, ganska olika communities.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

nej usch inte pc lamer FZ for life !!!

Medlem

FZ kommer alltid att vara nummer ett för mig :). Slutade läsa PC gamer för flera år sen och tänker inte börja igen, även om dom har en ny sida.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Medlem

Mitt första intryck var efter att direkt gått till sidan var att "Men, detta är ju en bantad version av FZ?"

Medlem
Skrivet av pruttkalle:

verkar som att mer än plattformen är samma
http://www.pcgamer.se/filer/?id=5957
http://www.fz.se/filer/?id=5957

Haha wtf? FZ ni borde stämma skiten ur dom.

Medlem

lame de kan ju iaf göra en egen design.

Medlem
Skrivet av pruttkalle:

verkar som att mer än plattformen är samma
http://www.pcgamer.se/filer/?id=5957
http://www.fz.se/filer/?id=5957

Märkligt Kan förstå att man vill spara på hårdvara men det där känns som en ovanlig samarbetsmetod. Är man på sikt kanske ute efter en sammanslagning?
/end of spekulationer

Har absolut inget emot PCGamer. Kul att de också vill förnya sig men synd att det var på bekostnad av lite annat om jag förstår det rätt.

Medlem
Skrivet av Oneone:

lame de kan ju iaf göra en egen design.

Grejen som jag fattade var att den var temporär, iallafall att den är exakt som FZas. Det är samma kodare bakom samma sidor, dem har inte snott något ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Same shit, different name. PCG verkar ge mig intet nytt, så detta var en icke-nyhet. Till och med artiklarna är desamma? (Känner bara igen namnet "Tomas Andersson" men antar att det står ungefär samma saker i artiklarna på FZ)


signatur
Medlem

Jag prenumerera på PCG men forumet är riktigt tråkigt så jag håller mig till FZ.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Nu kanske vi äntligen blir av med alla pc-fanboys

Medlem

pcgs forum är mycket bättre än fzs. och det är helt klart pcgs forumiter som lider, inte fzs eller de som är ansvariga på fz.

Medlem

Gillar tidningen men usch för sidan
Ser ut som aftonbladets sida, vilket inte direkt är något att sträva efter

Skriv svar