PC Gamer startar nytt på webben

Redaktör
Skrivet av Oneone:

lame de kan ju iaf göra en egen design.

De har de gjort. Petra Wikström, tidningens layoutare, ligger bakom utseendet.

Skrivet av Åke Vader:

Till och med artiklarna är desamma? (Känner bara igen namnet "Tomas Andersson" men antar att det står ungefär samma saker i artiklarna på FZ)

Om du syftar på nyheterna så är det för att de är tagna från FZ så här i början, framöver kommer deras egna skribenter stå för innehållet.


signatur
Medlem
Skrivet av pruttkalle:

verkar som att mer än plattformen är samma
http://www.pcgamer.se/filer/?id=5957
http://www.fz.se/filer/?id=5957

haha fz logga på pc gamer :)8)


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

även mitt fz inloggning funkar på pc gamer snacka om stöld

jag har aldrig varit medlem där


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

hur kommer de sig våra loggin passar där ? och våra bevakade trådar är kvar där:S ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av bondmaster:

jag har alldrig varit medlem där

Aldrig stavas aldrig med två L -- gick du inte klart skolan? Förutom det, står det ju _DIREKT I ARTIKELN_ att inloggningarna funkar på båda ställerna. Hur det kan komma sig, ser vi här:

---

För de som förstår hur det här med intertubes fungerar, presenterar jag hela storyn med lite enkla trix:

gargoyle ~ # host pcgamer.se
pcgamer.se has address 217.75.98.154
hpcgamer.se mail is handled by 10 mail.hjemmetmortensen.se.
pcgamer.se mail is handled by 100 fallback.speednames.com.
gargoyle ~ # host fz.se
fz.se has address 217.75.98.154
fz.se mail is handled by 1 ASPMX.L.GOOGLE.COM.
...
gargoyle ~ #

Så är det -- have fun.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av bondmaster:

jag har alldrig varit medlem där

Aldrig stavas aldrig med två L -- gick du inte klart skolan? Förutom det, står det ju _DIREKT I ARTIKELN_ att inloggningarna funkar på båda ställerna. Hur det kan komma sig, ser vi här:

---

För de som förstår hur det här med intertubes fungerar, presenterar jag hela storyn med lite enkla trix:

gargoyle ~ # host pcgamer.se
pcgamer.se has address 217.75.98.154
hpcgamer.se mail is handled by 10 mail.hjemmetmortensen.se.
pcgamer.se mail is handled by 100 fallback.speednames.com.
gargoyle ~ # host fz.se
fz.se has address 217.75.98.154
fz.se mail is handled by 1 ASPMX.L.GOOGLE.COM.
...
gargoyle ~ #

Så är det -- have fun.

Och vad har du med hans stavning att göra? Du kanske gick klart skolan men du verkar inte ha fattat att människor är skapta olika och att du inte har någon som helst rätt att klanka ner på någon annan för en sån här sak. Om inte du klarar av att läsa felstavade ord - läs korrekturlästa dagstidningar och böcker. Umgås inte med vanligt folk och häng definitivt inte på forum, annars lär du få fullt upp med att tjafsa på folk om ordkunskap och ingen tid över till annat.

Medlem
Skrivet av FrankieMango:
Skrivet av gryzor:
Skrivet av bondmaster:

jag har alldrig varit medlem där

Aldrig stavas aldrig med två L -- gick du inte klart skolan? Förutom det, står det ju _DIREKT I ARTIKELN_ att inloggningarna funkar på båda ställerna. Hur det kan komma sig, ser vi här:

---

För de som förstår hur det här med intertubes fungerar, presenterar jag hela storyn med lite enkla trix:

gargoyle ~ # host pcgamer.se
pcgamer.se has address 217.75.98.154
hpcgamer.se mail is handled by 10 mail.hjemmetmortensen.se.
pcgamer.se mail is handled by 100 fallback.speednames.com.
gargoyle ~ # host fz.se
fz.se has address 217.75.98.154
fz.se mail is handled by 1 ASPMX.L.GOOGLE.COM.
...
gargoyle ~ #

Så är det -- have fun.

Och vad har du med hans stavning att göra? Du kanske gick klart skolan men du verkar inte ha fattat att människor är skapta olika och att du inte har någon som helst rätt att klanka ner på någon annan för en sån här sak. Om inte du klarar av att läsa felstavade ord - läs korrekturlästa dagstidningar och böcker. Umgås inte med vanligt folk och häng definitivt inte på forum, annars lär du få fullt upp med att tjafsa på folk om ordkunskap och ingen tid över till annat.

word.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kul att pcgamer äntligen fått upp sin nya sida, den behövde verkligen en uppfräshning så nu blir det väl till att titta in där lite då o då också

BME
Medlem
Skrivet av W2k:

som aktiviteten i PC Gamer-forumet hittills visar, ganska olika communities.

Alltså, det vore som om man skulle slänga ihop lunarstorms andvändare med aftonbladets användare.

Ursäkta oss för att vi byggde en social gemenskap som gick långt utanför sidan (för att inte nämna alla som doppat tack vare sidan)


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FrankieMango:
Skrivet av gryzor:
Skrivet av bondmaster:

jag har alldrig varit medlem där

Aldrig stavas aldrig med två L -- gick du inte klart skolan? Förutom det, står det ju _DIREKT I ARTIKELN_ att inloggningarna funkar på båda ställerna. Hur det kan komma sig, ser vi här:

---

För de som förstår hur det här med intertubes fungerar, presenterar jag hela storyn med lite enkla trix:

gargoyle ~ # host pcgamer.se
pcgamer.se has address 217.75.98.154
hpcgamer.se mail is handled by 10 mail.hjemmetmortensen.se.
pcgamer.se mail is handled by 100 fallback.speednames.com.
gargoyle ~ # host fz.se
fz.se has address 217.75.98.154
fz.se mail is handled by 1 ASPMX.L.GOOGLE.COM.
...
gargoyle ~ #

Så är det -- have fun.

Och vad har du med hans stavning att göra? Du kanske gick klart skolan men du verkar inte ha fattat att människor är skapta olika och att du inte har någon som helst rätt att klanka ner på någon annan för en sån här sak. Om inte du klarar av att läsa felstavade ord - läs korrekturlästa dagstidningar och böcker. Umgås inte med vanligt folk och häng definitivt inte på forum, annars lär du få fullt upp med att tjafsa på folk om ordkunskap och ingen tid över till annat.

word.

Tack
<jag har dystelexi och därför kan det bli felstavat ibland>


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

var aktiv medlem på pc gamers forum några år innan jag började här och till en början var allt kul innan det togs över av alldeles för hårda mods och innan medlemsantalet blev för stort.
har tittat in nån gång per år och sett det kaos som råder
tacka vet jag FZ (partisk som jag är)


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Ska du fejka din egen död här med?


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Skrivet av DonGrif:

var aktiv medlem på pc gamers forum några år innan jag började här och till en början var allt kul innan det togs över av alldeles för hårda mods och innan medlemsantalet blev för stort.
har tittat in nån gång per år och sett det kaos som råder
tacka vet jag FZ (partisk som jag är)

amen hej gullet, var det inte du som fejkade din egen död på pcg för att få lite uppmärksamhet? Haft ett bra liv på sistone?

Medlem

Ja. Det var ju därför du slutade. Inte pga. några hårda mods.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zaz
http://www.8thsymphony.com/

BME
Medlem
Skrivet av DonGrif:

var aktiv medlem på pc gamers forum några år innan jag började här och till en början var allt kul innan det togs över av alldeles för hårda mods och innan medlemsantalet blev för stort.
har tittat in nån gång per år och sett det kaos som råder
tacka vet jag FZ (partisk som jag är)

alltså, kan du inte låtsas begå självmord igen eller nåt. Ska du inte testa FZ's forum också?


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

PC Lamer - inget för gamers?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

BME
Medlem
Skrivet av Fenix:

PC Gamer - bara för de levande

fix'd


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

DonGrif.. What the.. Nåja.

Sveriges mest aktiva forum och en unik community är död. Säga vad man vill om modsen men nog fasen var det ordning och reda iaf.

Men ja, att fakea sin död som experiement var jävligt lamt.

Medlem

Jag förutspår att ni slipper en stor del av PCGRävarna mycket snart. Er loss, rly. Vi är bra och vettiga människor, om än med väldans lite spelintresse.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zaz
http://www.8thsymphony.com/

Medlem
Skrivet av Oneone:

lame de kan ju iaf göra en egen design.

Okej eftersom vi verkar vara fast på samma båt så är vi nog tvungna att vara jättegulliga mot varandra MEN ÄR DU VERKLIGEN SÅ DUM ATT DU INTE ENS TÄNKER INNAN DU SKRIVER NÅGOT? VAD HÄNDE MED LOGISKT TÄNKANDE EGENTLIGEN. Visst att det är internet men kom igen nu vafan.

Medlem

Fan vad najs! Welcome Pc Gamers!

Medlem

Ja, jag tänkte på det också Heffaklumpen. Har PCGForumet en ovanligt smart forumitkår eller är det FZ som har en korkad forumitkår?

(Med all respekt, alla kan inte vara smarta här i världen.)


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zaz
http://www.8thsymphony.com/

Inaktiv

Verkar som FZ kommer få sig en hård dos och läxa i vad "gamer" verkligen betyder av oss pcgamers.

Det har inte så mycket med spel att göra bara


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem
Skrivet av Plast:

Ja, jag tänkte på det också Heffaklumpen. Har PCGForumet en ovanligt smart forumitkår eller är det FZ som har en korkad forumitkår?

Jag är faktiskt relativt säker på det senare, då åtminstone ett flertal forum till är någorlunda intelligenta! Deras medlemmar har dessutom förmågan till logiska slutsatser och grammatisk uppbyggnad.

Synd att det är så jävla carebear här annars hade man ju kunnat orka trolla lite åtminstone.

Medlem
Skrivet av Heffaklumpen:
Skrivet av Plast:

Ja, jag tänkte på det också Heffaklumpen. Har PCGForumet en ovanligt smart forumitkår eller är det FZ som har en korkad forumitkår?

Jag är faktiskt relativt säker på det senare, då åtminstone ett flertal forum till är någorlunda intelligenta! Deras medlemmar har dessutom förmågan till logiska slutsatser och grammatisk uppbyggnad.

Då kan man fråga sig, varför är medlemmarna på FZ ovanligt intelligensbefriade? Är det så att spel fördummar, eller drar den vidriga designen till sig de lägst stående varelserna?

Jag tycker det helt klart finns ett diskussionsvärde i detta iaf.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zaz
http://www.8thsymphony.com/

Inaktiv
Skrivet av Plast:

Jag förutspår att ni slipper en stor del av PCGRävarna mycket snart. Er loss, rly. Vi är bra och vettiga människor, om än med väldans lite spelintresse.

Om det inte handlar om 360 <_<

Djävla smilies!


signatur

En svart lärare, han lärde mig om John.

Inaktiv
Skrivet av Plast:

Ja, jag tänkte på det också Heffaklumpen. Har PCGForumet en ovanligt smart forumitkår eller är det FZ som har en korkad forumitkår?

(Med all respekt, alla kan inte vara smarta här i världen.)

Medelåldern på PCG är väl högre eller något. En genomsnittlig FZ användare skiljer sig väl inte så mycket från någon från t.ex Gamereactors forum.

Men ja, det är (var?) en annan atmosfär på PCG. Något som lär försvinna, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Plast:

Då kan man fråga sig, varför är medlemmarna på FZ ovanligt intelligensbefriade? Är det så att spel fördummar, eller drar den vidriga designen till sig de lägst stående varelserna?

Jag tycker det helt klart finns ett diskussionsvärde i detta iaf.

Jag tror att det ligger något i påståendet om det visuella. Jag, som anser mig vara ganska intelligent är till exempel oerhört äcklad av designen och vill kräkas i folks ögon när jag ser den! Medans folk som uppenbarligen är intelligensutmanade flockas kring den som flugor kring en kos avföring.

Diskussionvärdet är faktiskt rätt stort ja.

Skriv svar