PC Gamer startar nytt på webben

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Jag skulle tro att det är precis som andman skriver, ett missförstånd. Med tanke på de trådarna som finns i FZ:s "Allmänt snack" skulle jag inte tro att ni kommer förbjudas diskutera era historier så långe ni håller en viss nivå. Vill ni berätta ingående historier om prostituerade, vilka droger som ger bäst "effekt" eller något liknande ämne tycker jag att ni kan bege er över till ett forum som t.ex. Flashback. Det är ju som sagt ett spelforum i första hand vilket det förra forumet tydligen gled ifrån. Sidan samt forumet representerar ju ändå PCGamer som tidning på nätet och jag tror inte att redaktionen vill förknippas med en massa skit.

Sån nivå har det aldrig vart, jag vet fan inte var alla får det ifrån. De drogdiskussioner som det pratas om så mycket är knappast skit utan sansade diskussioner om narkotikapolitik som inte skrämmer någon utom möjligtvis föräldraföreningen "varför spelar ni inte alfapet istället" mot narkotika.

Medlem

Jag lämnade PCG:s forum för ca 3-4 år sedan. Det spårade ur och typ 90% av alla aktiva drog och kvar blev alla tråkiga, enkelspåriga elitister. Inga bra/roliga speldiskussioner överhuvudtaget.

Tråkigt för eliten att deras hemvist försvann, men de kan väl bara flytta ihop någonstans istället och bo i ett kollektiv så blir väl de alla goda och glada. För det var ju trots allt bara de som var kvar, annars var ju forumet totalt dött och har så varit jättelänge.

Medlem

LOL.
Är ju trevligt att TV6 spamma reklam här på forumet nu med.

Förstår inte riktigt poängen varför man måste diskutera en massa BS på spelsidor. Som FZ, Fragbite & PcGamers allmäna forumdelar alla innehåller nästan exakt samma mög.
Trådar som: När fyller du år? När blev du av med oskulden? Har ni prövat röka maja? Har du haft analsex? Hur ser din desktop ut?
Är ju bara en massa såna retard trådar rent ut sagt, som fortsätter i evigheters evighet på alla forum. Visst, det är ju allmän/off-topic forum-sektioner, men detta är väl ändå spelsidor?
Vill ni diskutera en massa fjortisämnen så kan man ju rekommendera http://www.forumet.nu . Där kan ju alla som hänger på spelsidor, men pratar om allt annat än spel befinna er i fortsättningen, så slipper det finnas 3versioner av varje tråd och ni alla finns samlas på samma forum.

Medlem
Skrivet av fiend:

Mitt första intryck var efter att direkt gått till sidan var att "Men, detta är ju en bantad version av FZ?"

Håller med

Medlem
Skrivet av Håkan:

LOL.
Är ju trevligt att TV6 spamma reklam här på forumet nu med.

Förstår inte riktigt poängen varför man måste diskutera en massa BS på spelsidor. Som FZ, Fragbite & PcGamers allmäna forumdelar alla innehåller nästan exakt samma mög.
Trådar som: När fyller du år? När blev du av med oskulden? Har ni prövat röka maja? Har du haft analsex? Hur ser din desktop ut?
Är ju bara en massa såna retard trådar rent ut sagt, som fortsätter i evigheters evighet på alla forum. Visst, det är ju allmän/off-topic forum-sektioner, men detta är väl ändå spelsidor?
Vill ni diskutera en massa fjortisämnen så kan man ju rekommendera http://www.forumet.nu . Där kan ju alla som hänger på spelsidor, men pratar om allt annat än spel befinna er i fortsättningen, så slipper det finnas 3versioner av varje tråd och ni alla finns samlas på samma forum.

Enklare är väl att du bara skippar att läsa "allmänt snack"-forum? Finns ju gott om spelrelaterade forumdelar här på FZ. Det gör jag och det funkar hur bra som helst.

Folk borde sluta bry sig så förbannat mycket om vad andra gör.

Medlem
Skrivet av Håkan:

LOL.
Är ju trevligt att TV6 spamma reklam här på forumet nu med.

Förstår inte riktigt poängen varför man måste diskutera en massa BS på spelsidor. Som FZ, Fragbite & PcGamers allmäna forumdelar alla innehåller nästan exakt samma mög.
Trådar som: När fyller du år? När blev du av med oskulden? Har ni prövat röka maja? Har du haft analsex? Hur ser din desktop ut?
Är ju bara en massa såna retard trådar rent ut sagt, som fortsätter i evigheters evighet på alla forum. Visst, det är ju allmän/off-topic forum-sektioner, men detta är väl ändå spelsidor?
Vill ni diskutera en massa fjortisämnen så kan man ju rekommendera http://www.forumet.nu . Där kan ju alla som hänger på spelsidor, men pratar om allt annat än spel befinna er i fortsättningen, så slipper det finnas 3versioner av varje tråd och ni alla finns samlas på samma forum.

Och just sådana trådar var ju det som inte fanns på PCG Forumet. Fanns inte en jävla skrivbordstråd på länge länge. Det var unikt.

Medlem

Kul att pcg fick en ny sida, som förhoppningsvis kommer att uppdateras oftare än innan. Synd att jag nu faktiskt tycker att färgkombinationerna & layouten suger totalt.

Hade själv ett gammalt acc. på sidan sen iprincip starten av forumet (även om jag nu inte varit aktiv dom senaste ~3 åren)
så tycker jag att det är tråkigt att hela den databasen är totalt borta. Dessutom verkar dom t ex ha dissat sektioner som "vårdcentralen" där man kunde fråga om hjälp m.m.
Även om nu pcg körde ett standard phpbb2 med default temat så känndes det mycket bättre än det dom har nu.

Förändring brukar i vissa fall vara bra men i detta fallet känns det som ett totalt misslyckande.

Medlem

Nu har vi ju dock gjort slag i saken och fixat ett eget forum. Så uh, lycka till FZGamer, hoppas ni får det roligt!

xoxoxo


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zaz
http://www.8thsymphony.com/

Bt
Medlem
Skrivet av SkyFly:

Gillar ändå Gamereactor bäst som speltidning/site

FZ's nyheter på nätet och Gamereactor's artiklar i pappersform, ja tack.

Hade jag bara inte behövt åka till en annan stad för att få tag på en tidning så hade det varit mycket bättre.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Skrivet av fiend:

Mitt första intryck var efter att direkt gått till sidan var att "Men, detta är ju en bantad version av FZ?"

Måste faktist hålla med om det.

Inaktiv

fint


signatur

The only one: DutyEA

Inaktiv
Skrivet av Plast:

Nu har vi ju dock gjort slag i saken och fixat ett eget forum. Så uh, lycka till FZGamer, hoppas ni får det roligt!

xoxoxo

vem är det som apar efter vem egentligen?

nåja,, trevligt för er att pcgamer tagit tag i forumet iaf. Det såg då för jääävligt ut innan.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ok, tack.. blev reggad och hela bibban på en sida som är totalt ointressant för mig. Lite skrämmande att ni skickar upp namn och andra personliga uppgifter bara så där... vidare inom uhm förlaget?
Kommer jag nu få en mass PC gamer spam i brevlådan måntro?

Skumt att inte fler verkar reagera på det här. Blir det mailspam nu så blir det bojkott.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Plast:

Nu har vi ju dock gjort slag i saken och fixat ett eget forum. Så uh, lycka till FZGamer, hoppas ni får det roligt!

xoxoxo

vem är det som apar efter vem egentligen?

nåja,, trevligt för er att pcgamer tagit tag i forumet iaf. Det såg då för jääävligt ut innan.

Uh vadå apar efter? Har ni fortfarande inte fattat att FZ och PCG är en och samma grej nu. Det SKA vara efterapat.

Och nej, det är inte fucking trevligt att de har tagit tag i forumet, det är därför vi har startat ett nytt forum för fan, vi vill inte bli något jävla FZGamer, det är det som är pudelns kärna så att säga.

Har du ens greppat situationen öht innan du vräker ur dig dumheter?


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zaz
http://www.8thsymphony.com/

Medlem

Bleak verkar ju ändå vara en genomsnittlig FZare, var inte för hård nu Plast.

Apropå FZare älskar jag hur alla på sida fem av den här tråden är jätteinsatta och vet precis vad de pratar om när de diskuterar våra postingvanor. :,)

Medlem

De kan sina grejer sörru! Men ärligt så har jag inget emot FZ då jag gillar sidan, samt att ha ett forumkonto för två sidor är rätt smidigt och inget jag heller är emot, det är hela flytten och allt som sköttes så dåligt som majoriten nog är upprörda över.

Medlem

USH detta gillar jag inte...!

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av Plast:

Nu har vi ju dock gjort slag i saken och fixat ett eget forum. Så uh, lycka till FZGamer, hoppas ni får det roligt!

xoxoxo

vem är det som apar efter vem egentligen?

nåja,, trevligt för er att pcgamer tagit tag i forumet iaf. Det såg då för jääävligt ut innan.

Ja alltså, det är PCGs forum som mer eller mindre kopierat FZs forum rakt av och båda forumen ligger numera på samma server. Inte så konstigt egentligen, samma ägare och allt.
Jag är mest sur över att vi måste ha samma regler och hela den där grejen med valrossen.

Medlem
Skrivet av karbon:

USH detta gillar jag inte...!

Fast nu är det inte vi användare som frågas om det tydligen!

Inaktiv

Ni suger! J**** s***tidning! U R N4WT L33T NUFF

Näe, skojar bara - såklart. Grattis till nya webbsidan, PC Gamer!

/Tom


signatur

Dyin' ain't much of a living, boy.

Medlem

Fint jobbat pöjkar

Medlem

Nu när PC Gamer har fått FZ's fula design, kan vi få tillbaka den gamla grå/gula designen här på FZ?

Medlem

Det var ju kul för PCG att dom för en gångs skull tar tag i sin sida. Tråkigt för oss på FZ bara att det ska strömma in ett gäng snorungar från PCG och spy ur sig larviga förolämpningar. Dom kanske kan bygga upp ett bättre community nu, ifall dessa personer som verkar vara allmänt missnöjda med livet lämnar sidan. Det låter ju som att det kan bli av åtminstone.

Medlem

Är ju fan tragiskt vad både FZ-användare och PCG-forumiter spyr galla. Värre grupptänkande kollektivister blir svårt att finna på denna planet.

Larvigt var ordet.
Nåväl, nu ska jag återgå till bättre saker.

Medlem
Medlem

Skäms ni inte TDL? Jag skäms över er iaf. Nu kommer ni nog med någon tråkig diss, men det är jag beredd på.

*edit: TDL är en "klubb" som några från pcgamersforum har/hade som går ut på att mobba andra och kolla på hentai.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Säger bara en sak.
Skäms FZ.

Medlem

Man kan ju läsa på PCGamers gamla forum här: http://forum.pcgamer.se .
Och man kan ju inte påstå annat än att hela det forumet förtjänade att jämnas med marken.
Måste även säga att dom PCGamer-anhängare som kommer in hit och försöker skapa någon sorts grannfejd är jäkligt löjliga av sig.
Men men.

Inaktiv

Tja håkan, du kanske tycker att det förtjänade att jämna med marken, men du var å andra sidan aldrig på forumträffarna (sist jag var med åkte vi till riga), lyssnade på forumradion eller hängde på IRC-kanalerna.
Jag gjorde det, i sex år.

Kommer in hit förövrigt? Jag är inne på den här tråden via PCGs sida, om du är lika missnöjd som mig med att sidorna slagits ihop så får du väl klaga hos John eller nåt.

Skrivet av orkaupptaget:

Skäms ni inte TDL? Jag skäms över er iaf. Nu kommer ni nog med någon tråkig diss, men det är jag beredd på.

*edit: TDL är en "klubb" som några från pcgamersforum har/hade som går ut på att mobba andra och kolla på hentai.

Haha, tror du det eller? TDL är en överhypad privat IRC-kanal på quakenet.
Att du aldrig fattade såna grejer var väl kanske varför du aldrig kände dig accepterad på forumet.

Skriv svar