Lionhead visar Fable 2

Robot
Lionhead visar Fable 2

Ett par mil sydväst om London sitter Peter Molyneyx och hans Lionhead. De jobbar för fullt med att få Fable 2 färdigt. Vi har besökt studion, sett en tidig version av spelet och pratat med den legendariska utvecklaren.

#populous, #black-white, #fable-the-lost-chapters, #final-fantasy, #bioshock, #grand-theft-auto-iv


Gen
Medlem
Exklusivt - FZ kollar in Fable 2

Detta ser bra ut :>

Medlem

Vet inte varför men jag älskade verkligen fable, jag hade inte så stor koll på hypen omkring det innan dess release så jag hade ju inte så höga förväntningar. Men jag tror att med den nya Co-op funktioner kommer göra detta till en title värd att ställa bland pärlorna på hyllan.

Medlem

Har inte Superplay redan varit o petat på detta?

Medlem

tror inte Fable 2 kommer bli så kul, kanske snyggt. Men kommer det vara roligt?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Redaktör
Skrivet av xhosa:

Har inte Superplay redan varit o petat på detta?

De har skrivit om det ett par gånger. Tror de hade en lite längre grej förra sommaren, men inte på senare tid.


signatur
Medlem

Man ska aldrig hoppas för mycket. Men jag gillade verkligen Fable och det är ett av det få spel som jag har varvat.

Medlem

Grym förhandstitt och intervju
Undrar om han kan infria alla löften bara, verkar vara väldigt avancerat med själva spelarens karaktär och dennes liv.

Kan man få AIDS som homosexuell? ;p

Edit ; Helt fel ute med recensiongrejen ^^


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Grym recension
Undrar om han kan infria alla löften bara, verkar vara väldigt avancerat med själva spelarens karaktär och dennes liv.

Kan man få AIDS som homosexuell? ;p

Förstår inte riktigt vad det är för recension du har läst. Annars var det en väl ingående förhandstitt.

Inaktiv

Ni frågade om PC men glömde bort PS3, GG ni är fan riktigt dåliga.

Medlem

AIDS? err, kan du nog få på alla de gamla vanliga sätt om de mot förmodan skulle stoppan in virussjukdomar i spelet.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av skogsturken:

Ni frågade om PC men glömde bort PS3, GG ni är fan riktigt dåliga.

Lionhead Studios ägs ju av Microsoft så att se spelet till PS3 är nog en omöjlighet, tyvärr.

Medlem

Har aldrig lirat fable, men grafiken ser rätt härlig ut i fable 2:)


signatur

cags

Medlem
Skrivet av skogsturken:

Ni frågade om PC men glömde bort PS3, GG ni är fan riktigt dåliga.

Ta inte i så du spricker


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Redaktör
Skrivet av skogsturken:

Ni frågade om PC men glömde bort PS3, GG ni är fan riktigt dåliga.

Du har ju redan fått svar (Lionhead ägs av Microsoft), så jag behöver inte tala om att du kanske bör tänka dig för innan du börjar kasta ovett omkring dig...


signatur
Medlem

Är det fortfarande en massa laddningtider mellan "zonerna", eller sköts den i bakgrunden numera?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Jag har inte spelat Fable 1, är det något man bör plocka upp ifrån begagnat hyllorna eller väntar man hellre på Fable 2?

Edit: Intressant förhandstitt!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag hoppas bara på att gubben man spelar inte blir gråhårig efter 1h speltid.

Medlem

Intressant, blir nog kul.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av skogsturken:

Ni frågade om PC men glömde bort PS3, GG ni är fan riktigt dåliga.

Du har ju redan fått svar (Lionhead ägs av Microsoft), så jag behöver inte tala om att du kanske bör tänka dig för innan du börjar kasta ovett omkring dig...

Finns väl inte så mycket mer att säga till skogsturken än: Ägd.*

Redaktör
Skrivet av Zelaxe:

Är det fortfarande en massa laddningtider mellan "zonerna", eller sköts den i bakgrunden numera?

Jag har för mig att de sa något om kortare laddtider. Kan dock inte svära på det.


signatur
Medlem

Mycket god och innehållsrik förhandstitt och visst blir man riktigt sugen Fable 2 då det ser ut att bli betydligt bättre än sitt tråkiga original. Ska hålla ett noga öga på detta spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Zelaxe:

Är det fortfarande en massa laddningtider mellan "zonerna", eller sköts den i bakgrunden numera?

Jag har för mig att de sa något om kortare laddtider. Kan dock inte svära på det.

Vad har jag sett så verkar man slippa alla små-zoner iallafall, om man får förkortade laddnings-tider på det så är det ju mumma!:)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ni glömde fråga om han snackar skit som vanligt eller om allt han skryter om faktiskt kommer ingå.

Den där mannen har förbrukat sin trovärdighet i spelvärlden flera gånger om, jag tror inte på något karln säger innan jag ser det med egna ögon, spelandes en färdig version hemma i vardagsrummet.

Medlem

Är riktigt sugen på det här spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av Greger:

Grym recension
Undrar om han kan infria alla löften bara, verkar vara väldigt avancerat med själva spelarens karaktär och dennes liv.

Kan man få AIDS som homosexuell? ;p

Förstår inte riktigt vad det är för recension du har läst. Annars var det en väl ingående förhandstitt.

Oj, menar intervju och förhandstitt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Fy f*n vad snygg och roligt det ser uT


signatur

The only one: DutyEA

Inaktiv

Tack för en intressant läsning! Längtar sååå efter detta spel! Nästan så att man önskar att man inte ska rycka in i oktober =). Vill spela!

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

tror inte Fable 2 kommer bli så kul, kanske snyggt. Men kommer det vara roligt?

Ahha Moses du måste först spela igenom spelet!
Tror faktist inte att du vet hur historien förblir.

Spela spelet och kommentera sen.

Själv väntar jag med stora förhoppningar eftersom etten äger:) Hoppas det blir friare och såklart att Live funktionen ska fungera.

/ Alex

Medlem

Verkar riktigt intressant det där, rolig läsning. Lär nog bli ett köp när det släpps.

123
Skriv svar