'dimmiga' texturer?

Exx
Medlem
'dimmiga' texturer?

Yo, har en liten fråga.

Ni vet det fenomenet i spel när texturer på avstånd bli blekare, vitare, dimmiga?
Det jag undrar är; är det en inställning på grafikkortet (GeForce 8800 GTS)? Eller är det i spelen? Vad heter inställningen i så fall?
Jag lirar HL2 och stör mig lite på att en avlägsna bilar och sånt blir typ gråa
Tacksam för lite uppklarning i frågan

God Jul

Inaktiv

leta efter 'anisotropic filtering' i grafikkortsmenyerna och dra upp regeln ett par hack.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Exx
Medlem

Den har jag redan på 16x, det högsta.

Medlem

Testa ställa in AA/AF i egenskaper i kontrollpanelen för grafikkortet iaf det funkar bättre.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Vart hittar jag dom inställningarna nånstans i kontrollpanelen, har själv ett gf 8800GTS och skulle vilja kunna ändra dom???

Inaktiv

Inte bara högerklicka på nVidiasymbolen i tray och sen "prestanda/kvalitetsinställningar" eller liknande?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Exx
Medlem

Det beror inte på något sånt. Har kollat runt mycket nu och det är ett känt kompatibilitetsproblem mellan Source-motorn och 8800-serien. Det finns inget att göra, man kan dock by-passa problemet genom att tvinga spelet i fråga att använda en äldre version av directX, lämpligen 8.1.

1
Skriv svar