WiiWare släpps i slutet av månaden

Medlem
WiiWare släpps i slutet av månaden

Då börjar det bli dags för ninty att även lansera nån form av lagringslösning.
Det som vore trivsammast vore ju stöd för usb-enheter rent generellt kombinerat med en produkt som de säljer specifikt för ändamålet men nintendo vill nog hellre släppa en proprietär enhet som endast funkar med wii

Medlem
Medlem

Final Fantasy ser riktigt nice ut

Medlem

Ooooh... ska bli nice =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

Online!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Och man kan väl gissa att endast Nintendo Licenserade spel kommer släppas på Wiiware? Så blir inte typ som på XBLA m.fl, där alla möjliga tillverkare kan släppa sina spel.

Medlem

Gäller det bara att hitta en spelmotor med stöd för utveckling av spel till wii då!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Håkan:

Och man kan väl gissa att endast Nintendo Licenserade spel kommer släppas på Wiiware? Så blir inte typ som på XBLA m.fl, där alla möjliga tillverkare kan släppa sina spel.

Nä, tanken är att även indie utvecklare ska kunna utveckla wiiware spel...

Medlem

Det är iaf sagt att Nintendo inte ens kommer att godkänna spelen utan att det är bara ESRB som gör det tillskillnad från XBLA där Micrsoft också måste godkänna allt så på pappret verkar WiiWare mer öppet.

ptr
Medlem
Skrivet av Mahone:

Final Fantasy ser riktigt nice ut

indeed! Undra vad dom här spelen kommre kosta? Tycker Final Fantasy ser ut som en vanligt spel, som man alltså egentligen skulle köpa i butik!

Medlem

Är det säkert att spelen kommer kosta 500 points som Tomas Andersson skriver? På en bild står det ju t.ex. att Dr Mario kostar 1000 points.

Redaktör

Jag blev också lite fundersam över det, men i pressreleasen står det klart och tydligt att priset är 500 Wii-poäng. Kanske tryckfelsnisse varit framme där.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Kutaku skriver följande priser på lanseringstitlarna:

#Dr. Mario & Germ Buster - 1000 Wii Points
#Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King (#Square Enix) - 1500 Wii Points
#LostWinds (#Frontier) - 1000 Wii Points
#Pirates: The Key of Dreams
#Pop (#Nnooo) - 700 Wii Points
#Star Soldier R (#Hudson) - 800 Wii Points
#Toki Tori (#Two Tribes)
#TV Show King (#Gameloft) - 1000 Wii Points


signatur
Medlem

Men öhh, WiiWare då - vad kostar det? Vilka får använda det? etc.

Medlem

Intressant koncept

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Men öhh, WiiWare då - vad kostar det? Vilka får använda det? etc.

WiiWare är en del av Wii Shop Channel, så de kommer inte kosta något. För min del blir de Final Fantasy och LostWinds som kanske kan hålla ställningarna tills Little Big Planet släpps

Inaktiv

Lost Winds verkar riktigt bra men kort. Finns recension/video på Kotaku för den intresserade. Mysig grafik. Intressant spelkoncept. Hur verkar Final Fantasy till WiiWare, för er som är insatta i det spelet?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

FFCC: My Life as a King är så roligt och bra att jag hamnar i något slags extas-tillstånd bara av att tänka på spelet. Skrev på ett engelskt forum fyra A4-sidor som förklarade allting in i minsta detalj, bara rent spontant ^^ Var inte direkt meningen att det skulle bli så mycket men jag kunde inte hålla tillbaka mig.

Ska nog recensera det här spelet någonstans också, på svenska...

Nu måste jag spela vidare. Vad sitter jag här för liksom när jag praktiskt taget inte har gjort annat än spela sedan i förrgår klockan 16

Medlem

kommer inte spel som FFCC: My Life as a King att ta upp en jävla massa plats ? hur mycket minne finns det i Wii'n egentligen ?

Medlem

Jo det gör det ju, finns en cap på 40MB per spel och Wii har ju bara 512MB internminne.

Puh nu får jag allt börja laga mat när jag ändå har lyckats slita mig från spelet ^^ Sen skriver jag nog en recension, eller påbörjar den åtminstone - har ju redan skrivit bort 2 timmar på min engelska hands-on "artikel" och en recension lär väl ta 2-3 timmar till att skriva även om det är på svenska.

1
Skriv svar