I väntan på träningsvärken

Flakmonkey
I väntan på träningsvärken

Så har man då kommit ännu en dag närmare döden och jag måste säga att det har varit en helt okej dag. Nu jämför jag visserligen med gårdagen som var hemsk på många sätt och vis, men även om jag skulle ha andra dagar i minnet så skulle den 8 september 2009 nog framstå som ett helt okej dygn.

Som vanligt har det mesta av tiden gått åt till att jobba och det har gått riktigt bra. Har äntligen fått lite tid att göra det jag ska göra numera efter min "befodran" och det lär bara bli bättre när de som tagit över mina roller blir varma i kläderna och lär sig mer. Ser verkligen fram emot att kunna lämna det bakom mig, inte för att det var tråkigt, utan för att det är roligt med en ny utmaning och det är verkligen det här. Mer administrativt arbete som att lägga scheman, se till att folk gör de ska, fixa statistik, etc och det är kanske inte allas kopp te, men jag gillar det - eller iaf så tror jag att jag kommer gilla det ^^

Jag har dock haft tid för lite annat också. Samtalat med trevliga människor som fått mig på bättre humör (extra tack till Sofia som alltid tycks kunna locka fram ett leende hos mig), fått mig en rejäl promenad till jobbet (en halvmil varje morgon), spelat #Prince of Persia (riktigt trevligt spel som börjar lida mot sitt slut) och nu ser jag på Star Trek Deep Space Nine (blir bara bättre och bättre).

Dagens stora grej är dock att jag tagit mig igenom ett pass på gymet för första gången på ett drygt år och jag känner att jag kommer få betala för det imorgon. Visserligen så tog jag det rätt lugnt medveten om att träningsvärk inte är alltför roligt när en kropp som inte har varit aktiv chockas med träning, men jag skulle ändå vara förvånad om det inte är en aning stelt när jag vaknar imorgon. Det är dock en smäll jag lätt kan ta, det känns enormt skönt att vara igång igen och jag tror att det här var precis rätt läge att ta steget. Nu gäller det bara att bita ihop den första månaden eller så och träna tre gånger per vecka så att både kropp och sinne vänjer sig så att jag inte längre måste tvinga mig att gå dit utan det blir något som jag vill göra.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/W4CpaXaNZdo&hl=sv&fs=1&color1=0x0066..."></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/W4CpaXaNZdo&hl=sv&fs=1&color1=0x0066..." type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Undrar hur lång tid det tar innan jag kan göra det här?

Men men, babysteps nu och imorgon lär de av någon anledning bli extra små och långsamma

#blogg

Medlem
I väntan på träningsvärken

Ah..gym, tyvärr kan jag bara träna på gymmet en gång i veckan nu, gått från varannan dag till 1 pga utövandet av Karate.

Wtf! Först föregående inlägg och nu ytterligare ett jag kan relatera till. Själv började jag gymma igår och jag kan säga att träningsvärken är fortfarande mäktig i armar och ben!

Det är sannerligen ett hårt liv att vara förslappad gamer, evigt sittandes framför blåskärmen med en chips-påse och några animé-figurer från Neon Genesis Evangelion som enda sällskap.

Ack, ack detta liv... På torsdag ska jag träna med fellow nyhetsnisse Hampa-slampa är det tänkt. Det kan gå precis hur som helst!

Medlem

Jag ska döda dig Sebbe. Ta det inte personligt Men vi kan väl slåss lite åtminstone?

Usch, jag har blivit en förslappad häst nu efter sommaren. Och under sommaren, ska bli riktigt härligt att börja träna igen. Sprang i skogen idag och sådant, härligt som bara den.

Simon, det du skrev om att att vissa får dig att le, det är så härligt. Stöter man på rätt person på fel plats blir allt jättebra eEller tvärtom, och det blir kaka som ingen vill baka.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

personligen tycker jag träningsvärk är skönt, det är som kroppens sätt att säga: 'Jävligt bra jobbat!, låt mig vila 2 dagar nu sen kör vi igen!'.. När du tycker att träningsvärken är skön, kommer det bli ännu lättare att träna. Och ett tips.. ta 5 minuter extra i den varma duschen, det ökar endorfin-halten och gör att ALLT känns fantastiskt

Men nu efter 3 år av gymmande och 5 år hockey så är träningsvärk så ovanligt att det är nästan så att man köper tårta när det inträffar

1
Skriv svar