Ett yrväder i familjen

Medlem
Ett yrväder i familjen

I torsdags kom ett litet yrväder till familjen, vi har nämligen köpt en kattunge. Ett riktigt litet busfrö är han dessutom! Jag har tänkt att skriva om detta i helgen, men ärligt talat har det varit ganska fullt upp med katten. Är helt slut på kvällarna, kanske är det mörkret, men skrivlusten har inte varit den största.

Nåväl söt är han i alla fall trots att han har rivit ner böcker och varit nere och vänt i toalettstolen två gånger. Han verkar gilla badrummet då vi brukar hitta honom liggandes i handfatet...

Lille Jack Rackham som inte fått ett riktigt namn än.

För övrigt har jag klarat fram till wave 47 i Horde mode på GoW2, mycket kul och svårt! Jag har även köpt Shadow Complex men inte hunnit testa det än, I MAED A GAME WITH ZOMbies ja ni vet vad jag menar var värt sin 80 M$ poäng. Det påminner väldigt mycket om Phobia 1 & 2, dock mycket mer psykedeliskt. Nästa lite väl mycket.

Jason Flemming på språng!

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Ett yrväder i familjen

Du får ta lite lolcat bilder sen


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Katter är härliga djur. Tyvärr är jag allergisk mot dem annars hade jag skaffat en för länge sedan.

Medlem

Fairfax jag är också allergisk! Denna katt är en Sibirisk katt och de är allergivänliga, jag har känt av honom lite grann men inte alls i samma grad som med andra katter. En vanlig katt kan jag vara i samma rum som i max 1.5 till 2 h innan det börjar klia i ögonen och rinna i näsan. Det enda jag har känt med denna katt är ett svagt kliande i ögonen några enstaka gånger och då har jag ändå busat och gosat massor med honom. Om du verkligen vill ha katt kan det vara värt att kolla upp sibiriska katter och gå till något testhem.

Ska försöka fixa några lolcat bilder senare.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Mycket intressant, jag får kolla upp detta. Med vanliga katter har jag samma problem som du beskrev. Får även utslag på händerna om jag skulle klappa en katt för mycket.

KoP
Medlem

Rasen norsk skogskatt sägs ju också fungera bra om man är allergisk.

Medlem
Skrivet av KoP:

Rasen norsk skogskatt sägs ju också fungera bra om man är allergisk.

Kompisen har en norsk skogskatt och jag klarar faktiskt den bättre än vad jag gör många andra kattraser men blir ändå dålig om jag utsätts för mycket.

Medlem

Vad jag vet är Sibirisk katt den mest allergivänliga, norsk skogskatt, maincoon och sibirisk katt tror jag tillhör samma familj. Ja sen har vi ju nakenkatter oxå, men päls är mysigt och snyggt! ^^


signatur

Tempus fugit.

KoP
Medlem

Eller kanske en sfinx katt?

Medlem

Aaaargh! My eyes, my eyes! :crazy:

1
Skriv svar