Ljud problem - Sound Blaster

Inaktiv
Ljud problem - Sound Blaster

Tjena, jag har ett problem med mitt ljudkort på datorn. Det är så att för ungefär 3 veckor sedan så slutade mitt onboard sound att fungera, jag testade att formatera om datorn men det löste ej problemet. Efter upprepade försök att få det att funka utan framgång gick jag istället och köpte ett sound blaster kort som till min stora lättnad funkade, nu har tyvärr även det slutat funka.

Det verkar inte vara under nån speciell tidpunkt, jag höll på att öppna Catalyst Control Center då det slutade funka.

Jag har försökt att lösa problemet på flera olika sätt, jag har flyttat runt kortet mellan olika pci slots på datorn men det löste inte problemet.
Jag vet att kortet inte är trasigt för det funkade på en annan dator. Jag har även testat att starta om BIOs och att installera om drivrutiner, det funkar dock ej att installera nya drivrutiner för installasions programmet hittar inget ljudkort på datorn.

Vore schyst om någon kunde hjälpa mig, det är ganska irriterande att inte ljudet fungerar Tack på förhand i alla fall!

1
Skriv svar