ny mus till snabba spel:)

Medlem
ny mus till snabba spel:)

tjenare:) hade tänkt mig att köpa en ny mus så snart som möjligt. jag spelar mest spel som Quake1,2,3,unreal tournament osv. spelar nästan aldrig camping spel som cs längre. så därför letar jag efter en mus som fungerar bra till ,spel som är av snabb karaktär. finns det? vad ska jag jämföra? dpi? Razer Copperhead? är den bra?ge gärna exempel på bra möss.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv

Själv har jag Mx518 och älskar den Gillar också Intellimouse explorer 3.0 väääldigt mycket. Razer faller inte mig i smaken direkt, har ifs bara hållt i den nån gång sådär men tyckte det känndes skumt. Däremot finns det andra som gillar den så den kan nog va skön. Aja go' jul!

Inaktiv

MX518 har jag också, mycket skön. Razer har väldigt låg profil, vilket jag själv får ont i handen av. Vane sak kanske.. Däremot har Razer de skönaste ovansideknapparna+scroll, sidoknapparna är dock skit i min mening. Microsoft och Razer har ju ett samarbete i musen Habu, den skulle jag köpa om jag skulle köpa ny idag. Den har alla de bra sidorna hos både Explorer 3.0 och Razer, dessutom kan man välja vart tumknapparna skall sitta. Verkar riktigt nice.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

har fått ett tips av en kompis att kolla in laser-möss. de ska tydligen vara bra på att registrera snabba rörelser bra. men vad är skillnaden mellan laser-möss och optiska möss? har letat på internet men hittar inget.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv

Optiska möss registrerar rörelser snabbt också. MX518 är hur snabb som helst, det är razermössen också. Så stirra dig inte blind på laser :).
Optiska, så som razer och mx518 har en dpi på runt 1600, MX Revolution som är en lasermus för typ 800 kr har en dpi på 800, ändå påstås den ha mer exakt avläsning. Allt är cp. Köp en som ligger skönt i handen. Väljer du mellan MX518 och nån razer så kommer du inte bli missnöjd.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

tack för tipsen:)


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

gå till närmsta data affär och känn på den mus du verkar bra, den bästa musen ska passa din hand.. kan inte ha en 2000kr mus och sen passar den inte:S.. känn på dom först.. hehe


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Har en copperhead jag vann förra året här.
Probs i Q1 är att den inte alls känns bra...
Just nu testar jag varenda prog för att slå av XP´s inbyggda mouseacceleration.......känns som om W200-W98 funkade bättre i Quake1/QW i alla fall...


signatur

"nothing is always worth somthing too...."

Inaktiv

Egentligen MX518, Razer som gäller. Habu skippar något helt otäckt och bör flashas om ill copperhead för att bli bättre, dock fortfarande skippar. Fungerar ju inte på bra underlag heller. Sen har det lite med andra saker att göra också om man ska finlira ska ju skärmen vara snabb också etcetera.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Använder en Razer Diamondback och den är jag helnöjd med. Snabb och smidig. En riktig fragmus!


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

Eller så väntar du till Razer släpper sin DeathAdder. Borde ske nu när som helst. Verkar riktigt nice.


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

1
Skriv svar