Inaktiv
lys rör?

Tjena å go' jul på er!

Nu är det så att jag köpte 2st lysrör till min gamla burk. Ibörjan fungerade allt som det skulle, tror jag.
Men senare efter några dar ~1 vecka, så började tanjentbordet att sluta fungera. Blev lite grinig av mig, går ju inte spela eller nått typ. Så några dagar senare (nu) så kom far min över så jag frågade honom vad det kunde vara. Han svarade ung: "Usch lysrör är inge bra, ska användas utanför datorn, dom ger nog störningar ". Så nu har jag bytt plats på dem så dem är så långt ifrån PS/2 utgångarna som möjligt, men inte hjälpte det. T-bordet fungerar när jag stängt av datorn och ljus-rören inte är på, men så fort jag slår på dem så slutar det fungera. Det får ström men tar inte emot info eller nått sånt. Kan det vara att strömmen inte räcker till? Kan tyvärr inte säga vilken hårdvara jag har men rätt gammal och ett radeon 9600 graffikkort. Tror det är 320 W i nätagget.

Kan passa på att fråga. Ljusrören jag köpte är ett par Sunbeam 2 x 30cm blå lysande. När de lyser lyser de upp chassit men jag tycker inte ljuset är specielt blått, mer väldigt ljus-blått. Kan detta ändras(så det lyser mer) på något sätt, tex. att man tillför mer ström till dem.

Tack på förhand! Å GOOOOOOOD JUUUUUL

Medlem

Jag vet inte vad felet beror på men jag vet att du inte kan få ljuset att bli blåare. Jag har också ett blått lysrör och precis som du säger är det inte speciellt blått utan mer turkost... bara att finna sig i det.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

två ccfl-rör (som jag gissar att det är, kallas även "kall katod") borde dra 5-10W tillsammans. testa att koppla ur DVD:ns strömkabel (eller en hårddisk du inte behöver) och se om problemet kvarstår. gör det det kan du nog utesluta ett strömproblem.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar