Männens Män.

Medlem
Männens Män.

Jag vet inte riktigt, det är någonting i Ron Howards filmer som tilltalar mig djupt nere på något undermedvetet plan tror jag, för, världens bästa filmer gör han inte, klyschiga som de är och till bredden fyllda med Män-Män. Men på något plan så älskar jag verkligen att kolla på hans rullar, vare sig det handlar om astronauterna i Apollo 13 eller varför inte Kurt Russell och hans tappra brandmän i Eldstorm. Det kanske är den lille pojken i mig som förundrat ser på dessa historier och alla heroiska inslag de handlar om?

Eldstorm (eller Backdraftsom den heter på riktigt språk) är en film som jag sett många gånger förut, jag tror till och med att jag såg den varje midsommar ett tag, iallafall förr när vi firade hos släktingar på Orust som hade filmen på VHS. Så jo, jag gillar den, jag gillar storyn om två brandmäns bröder och deras svåra relation till varandra och jag gillar framförallt den otroliga casten med Kurtan, DeNiro och Donald Sutherland m.f.. Till och med William Baldwin är okej, även fast han är en av de mindre omtyckta/begåvade bröderna i släkten.

Kul är ju också att elden har sån stor roll i filmen då den handlar om en mördare som döljer sina brott bakom eldsvådor och bröderna McCaffreys (Kurt & Baldwin) jakt på densamme. Men som både jag och dvd-utgåvans extensiva extramaterial slår fast så är det ju elden som har en av huvudrollerna, vilket den gör fantastiskt, sällan man ser eld på ett sådant realistiskt sett i film faktiskt, brukar ju mest vara explosioner och sånt.

Hmph, Howard borde göra en sån här rulle till, visst, jag gillar bägge filmatiseringarna av Dan Browns romaner och även Frost/Nixon, men kom igen, det är dags att ta och hitta tillbaka till de Männens Män-filmer som gör att jag fortsätter stödja Howard och hans verk. Jag vill ha klyschor, jag älskar det, ge mig en film om två mäns kamp mot varandra på en rymdstation utan för Jupiter eller nåt, ge mig nåt sånt!

Fast jag hade nöjt mig med en film till med Kurtan i huvudrollen, han har gjort sig förtjänt av det. Eller hur?

#blogg


signatur
Medlem
Männens Män.

Uh... gay. ^^

Medlem

Haha


signatur

+Werewolf-Legion+

Medlem

Det var länge sedan jag såg Backdraft. Kanske skulle göra det snart. Jag minns inte så mycket av handlingen.

För övrigt är jag inte så bevandrad i Howards filmer. Jag har sett Ransom som var sådär, Apollo 13 som var helt okej och Willow som är en av mina favoriter bland fantasyfilm.

Medlem
Skrivet av Zodiak666:

säg fan inte så ditt as!
Min bror du snackar om... missfoster!

rofl, raged

Medlem
Skrivet av LoCK:
Skrivet av Zodiak666:

säg fan inte så ditt as!
Min bror du snackar om... missfoster!

rofl, raged

lätt! Tar tebax det där... var ju bara dumt höhö
Du sa ju inget om honom lr ngt jag egentligen skulle
bli arg över!


signatur

+Werewolf-Legion+

Medlem

Jäkla tjöt här då ^^


signatur
Medlem
Skrivet av Slashneed:

Jäkla tjöt här då ^^

Aaa jag typ knäppte till... lite konstigt måste jag säga..


signatur

+Werewolf-Legion+

Medlem

Du borde se Rescue Me. Tv serie skapad av komikern Dennis Leary om just brandmän. Mycket bra faktiskt.

Medlem

Slash, jag testade att skriva en recension med ett upplägg jag tänkte kunde fungera, give it a look & kom med lite kritik om du orkar.

1
Skriv svar