Houser: "Inga problem att vara liten del av EA"

Robot
Medlem
Houser: "Inga problem att vara liten del av EA"

Åt helvete med EA gaming!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Monopol är aldrig bra för kunden.

Inaktiv

Då kan ni glömma att jag inskaffar fler spel av er, tom M$ är bättre monopol bolag än EA.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

gta5 med simsgöbbar fook


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Alla ni gnäller men ni köper ändå GTA V när det kommer ut.

Medlem
Skrivet av q0rra:

Åt helvete med EA gaming!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det är synd att EA ska äta upp alla mindre företag och sen bara få sin stämpel i spelet. Hatar när de säger "EA GAMES - Challenge everything"..

KoP
Medlem

Äh, även om Rockstar skulle bli ihop med EA tror jag dom ändå skulle ha lika stor kreativ frihet som idag.

Medlem

EA har väl sagt nån gång nyligen att de ska ändra profil och inte ha så där aggresiv attityd gentemot nya företag de köper upp, som många av oss tycker de har...

edit: denna tänkte jag på:

Citat:

EA ska ha lärt sig läxan, säger Riccitiello. Numera låter de studior som Maxis och BioWare arbeta självständigt, utan hård styrning uppifrån. Men uppköp av mindre studior kommer fortsätta vara affärsmodellen.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Skrivet av KoP:

Äh, även om Rockstar skulle bli ihop med EA tror jag dom ändå skulle ha lika stor kreativ frihet som idag.

man får hoppas det men EA har som sagt en obehaglig förmåga att dra ur all själ och substans i ett spel och dess spelutvecklare.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Så fort EA ser ett spel som säljer bra måste de genast köpa studion som utvecklade det , de fattar dock inte att bara allt fler kommer att hata dom! Det är som om de skiter i om spelen är bra eller ej , bara dom tjänar pengar på de , så att folket på EA kan sitta och gotta sig och köpa en ny bil till frugan , eller maken. Tjockt med skit på EA!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av q0rra:

Åt helvete med EA gaming!

http://i27.tinypic.com/14vgpqr.gif

WTF?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av predator:

Så fort EA ser ett spel som säljer bra måste de genast köpa studion som utvecklade det , de fattar dock inte att bara allt fler kommer att hata dom! Det är som om de skiter i om spelen är bra eller ej , bara dom tjänar pengar på de , så att folket på EA kan sitta och gotta sig och köpa en ny bil till frugan , eller maken. Tjockt med skit på EA!

Ja det är ju så man gör pengar. De bryr sig inte alls om du hatar dem eller inte för du gör ingen skillnad.
Det är först när en majoritet av köparna gör ett annat val. T.ex. Köper Sportspelen från konkurenten istället som vi kan göra någon skillnad.

Inaktiv

Då kan man ju tänka efter sen... Saken är den att EA kommer göra så att alla pc-fans där ute kommer få spela sina GTA4 och alla andra grymma konsol-spel som släpps. Dom ser till att företagen faktiskt får resurser till att göra även pc-spel.


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Alla ni gnäller men ni köper ändå GTA V när det kommer ut.

Jag skulle villja veta till vilken spådam du har gått för att få din information,
Bara för att något heter GTA betyder det inte att det är ett givet köp för en "riktig" gamer (eller allmänheten för den delen) man vet ju aldrig vad som häder.
Dom på EA skulle ju kunna sätta en helt annan studio på att göra ett ev.
GTA V eller hur?
skulle du köpa ett GTA utvecklat av säg (Insert random crappy studio here)?

Allt detta föresätter i och för sig att Take2 säljer sig själva till djävulen

Inaktiv
Skrivet av Pilsken:
Skrivet av Sethernis:

Alla ni gnäller men ni köper ändå GTA V när det kommer ut.

Jag skulle villja veta till vilken spådam du har gått för att få din information,
Bara för att något heter GTA betyder det inte att det är ett givet köp för en "riktig" gamer (eller allmänheten för den delen) man vet ju aldrig vad som häder.
Dom på EA skulle ju kunna sätta en helt annan studio på att göra ett ev.
GTA V eller hur?
skulle du köpa ett GTA utvecklat av säg (Insert random crappy studio here)?

Allt detta föresätter i och för sig att Take2 säljer sig själva till djävulen

Håller med, det finns massa GTA liknande spel som inte säljer så bra. Varför? Jo för att det är för tråkigt förmodligen, och de FLESTA ea spelen är rätt tråkiga...

Men, man får hoppas att EA inte gör någonting dumt. Men jag är surare på Take Two än EA för tillfället..

Vem vet, IV kanske var det sista stora GTA spelet.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag vet inte varför, men jag blir verkligen irriterad när jag hör att EA har köpt upp en spelutvecklare. Tänker direkt på Microsoft. Jag hatar monopol...

Nån borde köpa upp EA, sälja skiten i molekyler så alla utvecklare får börja om från början. Eller nåt...

Medlem
Skrivet av Pilsken:
Skrivet av Sethernis:

Alla ni gnäller men ni köper ändå GTA V när det kommer ut.

Jag skulle villja veta till vilken spådam du har gått för att få din information

Hon kallas verkligheten.

Medlem

nej sälj inte till ea

då blir det pegi 3+ på gta spelen och buggigt och barnsligt

nej Take Two Interactive får allt ha kvar det så vi har något spelföretag kvar så vi har något ordning på torpet


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Pansarknekt

Ea kan fara åt helvete. Imho...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Några titlar klarar de av , och några är lovande.

Ser fram emot Mass Effect, Mercenaries 2.

Medlem

EA rocks, fuck the haters! 8)

1
Skriv svar