BOOT-CD med Sata stöd

Medlem
BOOT-CD med Sata stöd

Tjola!

Nu är det såhär att jag skulle vilja ha en boot-cd med stöd för mina SATA diskar. Dvs när jag använder skivan så får jag tillgång till "C:\" och "D:\" från dos så att jag därefter kan installera Windows från en mapp på "D:\". Jag har sökt runt på nätet förgäves, och nu vänder jag mig till er

Hoppas på svar.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

stäng av smileys om du tänker använda koderna. iaf, tänker du installera från en avbild på disken, eller vad håller du på med?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

stäng av smileys om du tänker använda koderna. iaf, tänker du installera från en avbild på disken, eller vad håller du på med?

Men shit så mitt inlägg ser ut, skall editera det ^^

Jag har installationen liggandes på min "D" disk, alltså uppackat o klart. Behöver någon form av boot diskett/cd så att jag kommer åt mappen. Men detta var dock en panik lösning, anledningen att jag inte bara bränner ut installationen är att jag inte har dvd skivor liggandes men skall iväg o inhandla några snart!

Men för framtida bruk, går detta ens? Förstår du hur jag menar? :$


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

nej, det kan jag inte säga att jag gör. vadå "kommer åt mappen", räcker det inte bara med att gå in i utforskaren? eller har du rivit bootloadern? fixa den isf, istället för att hitta på mysko projekt av det här slaget...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

nej, det kan jag inte säga att jag gör. vadå "kommer åt mappen", räcker det inte bara med att gå in i utforskaren? eller har du rivit bootloadern? fixa den isf, istället för att hitta på mysko projekt av det här slaget...

Jag kanske skall förklara lite utförligare haha, kom på att jag glömde hälften.

Grejen var såhär, jag hade en ny DISK och min gamla skulle bytas ut. På min sekundära disk hade jag installationen. Mitt "Projekt" var att slita ut disken som skulle bytas, sätta i den nya och sedan starta upp för att sedan använde någon form av diskett/cd så att jag kom åt installationen på den sekundära disken. Jag kan fan inte förklara bättre än såhär men nu tror jag att du förstår lite bättre hehe. Det skulle va kul o veta om det gick o göra en boot disk med sata stöd så att man kan ställa sig på den disten och bara skriva "install". Men jag gissar på att sånt ej går i dagens läge, i vilket fall som helst så har jag köpt skivor nu så allt är löst

Fungerar klockrent!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar