Pc-demo av Grid hos FZ

Robot
Medlem
Pc-demo av Grid hos FZ
Skrivet av Philip:

Varför vill inte min Logitech Game Pad funka med detta spelet?

Funkar nu, fick mixtra lite i Control Option.

Inaktiv

Måste bara dra ner det här och testa...


signatur

CZorg will rise again...

Skribent

Rätt skön körkänsla, men jag saknar tyngd i bilarna. De känns som leksaksbilar som väger runt 250 kg. Den bästa körfysiken tycker jag Mafia hade. Där kändes bilarna verkligen tunga.

Medlem
Skrivet av bastard:

Rätt skön körkänsla, men jag saknar tyngd i bilarna. De känns som leksaksbilar som väger runt 250 kg. Den bästa körfysiken tycker jag Mafia hade. Där kändes bilarna verkligen tunga.

Alla nutida bilar är ju ändå plast och fiberglas, klart det väger 250kg


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Bastard, detta är inga budgetbilar direkt. Hänt en del sedan 30-Talet så körkänslan är väl som den ska vara? Men då du nämde Mafia måste jag ge dig tummen upp! Grid ser ganska kul ut har aldrig sett det förr så det blir en testrunda idag

Medlem
Skrivet av bastard:

Rätt skön körkänsla, men jag saknar tyngd i bilarna. De känns som leksaksbilar som väger runt 250 kg. Den bästa körfysiken tycker jag Mafia hade. Där kändes bilarna verkligen tunga.

håller med. alldeles för lätta bilar.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

hmm är det bara jag som inte får igång spektaklet? Har installerat å allt men när jag ska starta spelet händer ingenting. Jag klickar på .exe timglaset tänker i 4sek sen så händer det inte ett jota inte ens ett felmeddelande? Nån som vet vad som e fel?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av sebulba666:

hmm är det bara jag som inte får igång spektaklet? Har installerat å allt men när jag ska starta spelet händer ingenting. Jag klickar på .exe timglaset tänker i 4sek sen så händer det inte ett jota inte ens ett felmeddelande? Nån som vet vad som e fel?

Så var det för mig de två första gångerna jag testade, men tredje gången och framåt så funkar det prima.

Spelet är väldigt roligt tycker jag och det är bra känsla och bra grafik.

Medlem

man borde ju få rejsa online mot xbox o ps3an

Medlem

OLD news.

bra spel.riktigt kul online men många verkar tro att det är destruction derby


signatur

<3

Inaktiv

...att bilarna känns lätta tex i svängarna beror nog mer på det grymma grepp som finns i racingdäck

Det var ju som att köra micro machines bilarna... Håller med dig Bastard, inga G-krafter alls.

Medlem
Skrivet av bastard:

Rätt skön körkänsla, men jag saknar tyngd i bilarna. De känns som leksaksbilar som väger runt 250 kg. Den bästa körfysiken tycker jag Mafia hade. Där kändes bilarna verkligen tunga.

Tunga leksaksbilar du lekte med när du var liten
Mina vägde inte ens kilon...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av bastard:

Rätt skön körkänsla, men jag saknar tyngd i bilarna. De känns som leksaksbilar som väger runt 250 kg. Den bästa körfysiken tycker jag Mafia hade. Där kändes bilarna verkligen tunga.

Tunga leksaksbilar du lekte med när du var liten
Mina vägde inte ens kilon...

Haha.

Medlem

Liten petitess: Stavas det inte
PC-demo av GRID hos FZ
i nyhetsrubriken (jag har ingenting bättre för mig )?

Medlem

får ta och testa detta också.. se ifall det är nått o ha

Medlem

Jaha, det var roligare att leka med leksaksbilar än att spela det här tramset...

Inaktiv
Skrivet av Touhatsu:

Jaha, det var roligare att leka med leksaksbilar än att spela det här tramset...

Wöörd, real retro ftw ^^.

Medlem

Najs speed 3.7 mb/s.

Nu ska vi se om codermasters har fixat spelkänsla eller inte.

Inaktiv

TANKA FETT NU


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Vad är skillnaden mot det andra demot?

Medlem

Jag tyckte det kanske inte är det utlimata seriösa "real" racing sim" men ingen har väl påstått det heller, det var fruktansvärt roligt bilspel tycker jag allt som allt ialla fall.

Medlem

Sämsta körkänslan ever och löjligt arkadi och konsoligt.
1/10 gameplay , 1/10 multiplayer , 1/10 config möjligheter + server osv för DET FINNS INGA omg bara konsoll quick join skit.

Grafik 8/10, Fysik 9/10

Tyvärr överallt är det FÖR arkadigt för att vara kul och i och med att det är en 99% konsoll portning som inte har egna menyer, mus interface eller några som helst tweak möjligheter blir det otroligt sämst.

Multiplayer är inte bättre det.. jävla PEER-2-PEER stil typiskt konsoll och det bådar för LAGG.

Medlem

Har inte lidigt av lagg alls i multiplayer, men jag har väl haft tur där. Sen så ska fullversionen ha bättre multiplayer val i fullversionen, både för pc och konsol versionerna.

Allmänt så håller den här "portningen" precis samma stil som Dirt gjorde? Personligen gillar jag menyerna och efter flera race så gillar jag kör känslan.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Tyvärr överallt är det FÖR arkadigt för att vara kul och i och med att det är en 99% konsoll portning som inte har egna menyer, mus interface eller några som helst tweak möjligheter blir det otroligt sämst.

Multiplayer är inte bättre det.. jävla PEER-2-PEER stil typiskt konsoll och det bådar för LAGG.

Enda jag håller med om är att multiplayer delen är dålig... och chat menyn. Den känns verkligen påklistrad.

... men gränssnittet generellt ser ju grymt bra ut. Gillar att texten har samma "lack" som bilarna, altså lite blank carbon-fiber stil på det hela. Att man inte kan använda musen i menyerna är ju totallt likgiltigt. Det är inte ett spel som man spelar med musen endå, ologiskt att då ha en muspekare i menyn.

Lagg händer, men inte vidare ofta vad jag sett. Dom har löst det rätt bra med att när någon laggar ur så blir deras namn rött och man kan köra igenom deras bilar.

Stängde av efter 2 min. tyckte de va sjukt dåligt, oversteer för fan. Grafiken va dock helt ok!


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Ett tips för de som kanske inte gillar en massa hdr och bloom-effekter. De går att ta bort i C\Documents and Settings\Codemasters\GRID Demo\hardwaresettings. Öppna sedan bara hardware_settings_config.xml med anteckningar och ändra "postprocess enabled" till false samt blur till detsamma.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Arkadigt visst men ändå väldigt skoj. Hade inte några större simulator-förväntningar ändå. Codemasters har aldrig gjort och kommer nog aldrig göra en riktig sim. Hade nog väntat mig mer, men det är trots allt skoj och det lär innehålla massor av bilar/klasser i fullversionen, så man kan nog ha lite kul med detta trots allt.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av RawSnake:

Ett tips för de som kanske inte gillar en massa hdr och bloom-effekter. De går att ta bort i C\Documents and Settings\Codemasters\GRID Demo\hardwaresettings. Öppna sedan bara hardware_settings_config.xml med anteckningar och ändra "postprocess enabled" till false samt blur till detsamma.

Helt fenomenalt. Tack så mkt! Nu ser spelet ändå helt ok ut och man kan läsa texten på skyltar utan att stå precis framför dem.

123
Skriv svar