Pc-demo av Grid hos FZ

Medlem

Länken funkar inte..


signatur
Medlem

För att citera en kille som hittade de rätta orden: "Couldn't they do something better than "Rocket Booster held by man in slippers on ice" physics."


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Medlem

Har helt slutat gilla arkadspel så som detta, jag är helt fast i GT: prologue, där känns det iaf som att man kör en riktig bil.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

vet inte om det är min joypad som fular sig, men styrningen är jävla känslig iaf. har mekat med inställningarna både ingame och i logitech-mjukvaran och sänkt sensitivity där, men är fortf så hela bilen knycker till när man försöker svänga lite smått när det går någolunda snabbt på banan.

kan inte få igång hardware acceleration (ljud) i spelet, booo :<

annars så.. ptja.. nja.. vet inte.. dugligt spel men inget jag kan pressa i timmar.

Medlem
Skrivet av redmac:

GT:prologue

Smidigt.

Medlem

Rallisport Challenge 2 och Motorhead är fortfarande bästa bilspel med mycket bra spelkänsla.

EA och Codermasters kan väl sluta göra fler bilspel? yes please...!!!

Medlem

Går nog att få lite bättre känsla också tror jag. Man kan ändra tyre grip och ffb-settings. Finns en tyregrip.csv-fil i griddemo/cars. Undersöker för fullt själv.


signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv

Det går ju inte ladda hem?

Medlem

Funkar inte att ladda hem filen;
"The requested URL /dl.fz was not found on this server."


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Med tangentbord kändes det som att köra rattfull iaf.

Medlem

Jag tycker spelet är kanon! Man fick dock ställa in det och tweaka lite, men nu är det GULD.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Med tangentbord kändes det som att köra rattfull iaf.

Aaa, det är samma sak med DIRT, man måste nästan ha en ratt för att kunna köra "normalt".

Medlem

Tror jag lätt fick över 100FPS med 1280x1024 i ultra

Jag tycker det kändes riktigt mys... snyggt e det oxo...

Medlem

Varför gnäller folk på styrningen ? Går inte redigt att trycka full gas och svänga, det är rätt logiskt att det blir over steer. Inte spelets fel att spelarna suger

Medlem

Spelet är kul för den som inte letar efter ett riktigt simulator spel. Detta är arkad och känslan för att vara arkad är bra samt att fysiken är bra.

Till alla som wajnar att detta spelet suger, håll er till era simulatorer snälla och låt oss som vill lira lite arkad racing då och då göra det!

Speltyp: Arkad racing
Gameplay: 9/10
Grafik: 9/10
Ljud: 8/10

Ni som letar efter ett roligt arkad racing spel är detta att rekommedera, STARKT!

Inaktiv
Skrivet av Mahlberg:

Med tangentbord kändes det som att köra rattfull iaf.

Word!
Sämre stryning med tangentbord har jag då aldrig stött på tidigare.
Alla Nfs spel har fungerat bra, lika så Colin Mcrae (har dock inte spelat dirt) Toca osv, men detta.... omg Oo

Medlem
Skrivet av sebulba666:

hmm är det bara jag som inte får igång spektaklet? Har installerat å allt men när jag ska starta spelet händer ingenting. Jag klickar på .exe timglaset tänker i 4sek sen så händer det inte ett jota inte ens ett felmeddelande? Nån som vet vad som e fel?

Samma problem här. Sitter på winxp64.

Medlem

jag har test Demo Race Driver Gird . Den är bugg Grafik och kör spela konstligt bild upptäck jag det .. lite smäre att styr på tanenbord ..

Medlem

vilka känslighets inställningar kör ni? jag använder en 360-kontroll, vilket ger bra känsla, men det är lite väl känsligt.

Gick in i advanced och tänkte dra ner känsligheten, men det gick inte! helt fel! kunde iaf dra ner "hålla-linjen" saken. Drog ner den till 0, innan korrigerade bilen själv vilket ledde till över korrigering när jag säljv också gjorde det.

Nån som vet vad -1, -2 etc gör på den inställningen. Är inte hemma just nu så jag kan inte testa...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skrivet av b3TTy:

Varför gnäller folk på styrningen ? Går inte redigt att trycka full gas och svänga, det är rätt logiskt att det blir over steer. Inte spelets fel att spelarna suger

Vad är detta tjat om gnäll så fort folk har åsikter? Blir så trött på missbrukningen av själva ordet?

Det finns något i dessa spel som är väldigt viktigt och det är:

A ?körkänsla? - B ?fartkänsla? ---Dessa går hand i hand!

Det ska kännas att det är en bil man kör ( A ) annars kvittar det vilken hastighet man har det ser bara snabbt ut på skärmen vilket ger endast en svag uppfattning av ( B )

Styrningen eller rättare sagt detaljerna över fysiken på hur bilen och kameran ter sig är nyckeln till A och underlättar givetvis för B. I verkligheten kallas detta för G-krafter. Några som har lyckats med att replikera dessa krafter är personerna som jobbat med Gta 4, det är inga svävande go-carts där inte! Ett gäng simpla tricks exempelvis som att kameran trycks bak vid gas, lite åt sidan vid sväng och fram vid broms... Dessa detaljer lyser med sin frånvaro i demot av Grid! Så i detta fall är det inte fråga hur bra spelarna är då spelet suger. Hårt.

(Och ja, detta är endast min åsikt)

Medlem

Jag tycker inte styrningen är dålig och jag kör med tangentbord och mus.

Medlem

ni som gnäller på att det här spelet suger har lirat för mycket live for speed som suger hästpung.
Det kanske har verkliga inställningar, styrning mm MEN..fysiken är helt skadad..bilskadorna ser helt knepiga ut. det som är bra är dock hur servrarna funkar.

GRID är utan tvekan ett av de roligaste bilspel jag lirat online..skön känsla, skadorna är najs, hur ni får för er att bilarna skulle väga runt 200 kilo är en stor fråga...bilarna voltar sällan eller flyger iväg 500 mil som i LFS. Däremot så suger server inställningarna.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Malicone:

Rallisport Challenge 2 och Motorhead är fortfarande bästa bilspel med mycket bra spelkänsla.

Rallisport Challenge 2 är så otroligt bra, bästa bilspelet jag kört någonsin. Kan dom inte göra en uppföljare på det? vill så gärna ha

Medlem

Jag tycker GRID verkar mycket lovande.
f.ö släpptes Rallisport Challenge 2 till PC???

Medlem

Lite lätta bilar men ändå, extremt kul bilspel. Gillar skarpt att man kan drifta.

Hur kul som helst med G25 ratt ju!, klockrent!

Inaktiv

Lite ovant i början men efter ett par varv så tyckte jag att allt funkade som det skall. Kanonkul.

Till er som sitter på Xp64, för mig så stängde jag bara av ctfmon.exe (även 32bitars) under processer så startade spelet perfekt!

Medlem

Jag tycker att känslan när man kör från förarsätet är riktigt go ändå, schysst känsla av "impact" när man kör in i andra och kör av banan o så. Däremot är grafiken visserligen snygg, men krävde som vissa här tidigare nämnt lite tweaking (för att bli av med den urtvättade überblurade looken). Tycker allmänt att det är helt ok, något som visats av att jag säkert satt mig i spelat det 6-7ggr redan (vilket är mkt för att vara ett demo hos mig)

Medlem

Någon som har problem med joystick??
Spelet hittar inte min handkontroll

123
Skriv svar